beantwoord

D3 Afstandsbediening koppelen aan Salora

• 4 september 2019
  • 4 reacties
  • 514 keer bekeken

Reputatie 1
ik heb een witte (D3) afstandsbediening die ik probeer te koppelen aan mijn salora 35HDB5005/5. de universele snelcode werkt niet. ik heb alle salora snelcodes van kpn en telfort geprobeerd, afstandsbediening gereset en ook de tv opnieuw geinstalleerd. goede raad is nu duur!! wat nu te doen??

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door GJC 4 september 2019, 20:40

Heb je de manier gebruikt die hier beschreven staat?
Bij codes van meer dan twee cijfers kun je beter deze methode gebruiken:

Druk in plaats van Menu de Stopknop in tot de rode led op de afstandsbediening (AB) 2x rood knippert (Stop is het grijze vierkantje naast REC).
Voer de gewenste code voor je TV in. De AB knippert meteen twee keer rood.

Klaar!

Als na het invoeren van de code de AB niet meteen 2x rood knippert kun je na het invoeren van de code nog op aan/uit voor de TV drukken (direct erna, dus niet als je seconden later ontdekt dat het niet lukt). Anders gewoon even opnieuw beginnen.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Heb je de manier gebruikt die hier beschreven staat?
Bij codes van meer dan twee cijfers kun je beter deze methode gebruiken:

Druk in plaats van Menu de Stopknop in tot de rode led op de afstandsbediening (AB) 2x rood knippert (Stop is het grijze vierkantje naast REC).
Voer de gewenste code voor je TV in. De AB knippert meteen twee keer rood.

Klaar!

Als na het invoeren van de code de AB niet meteen 2x rood knippert kun je na het invoeren van de code nog op aan/uit voor de TV drukken (direct erna, dus niet als je seconden later ontdekt dat het niet lukt). Anders gewoon even opnieuw beginnen.
Reputatie 1
dank voor je advies!! ook volgens jouw methode werkte de universele snelcode niet. ben toen met de moed der wanhoop begonnen aan de lijst met snelcodes van telfort en bij de allereerste keer was het gelijk BINGO!! tv, ontvanger en afstandsbediening erken nu perfect samen!!
Reputatie 8
Badge +11
Die korte lijst met 10(?) snelcodes voor de diverse merken is heel algemeen. De 'lange lijst' geeft codes die meer specifiek voor de verschillende types beschikbaar zijn zodat alle (of in elk geval de meeste) functies van de AB werken bij je toestel. Ook de 'algemene programmeermethode' is bedoeld (denk ik) voor die korte snelcodes. Met langere codes werkt die methode gewoon niet (lekker).

Mooi dat het gelukt is. Geniet ervan!
Reputatie 8
Badge +10
Dag @malaro. Welkom hier op het Forum. Ik zie dat @GJC je al uitstekend heeft geholpen. Mooi dat het is gelukt om je afstandsbediening te koppelen aan je TV. Als je toch ergens mijn hulp bij nodig hebt, laat dat dan gerust weten.

Reageer