beantwoord

Continu storing

  • 20 september 2018
  • 40 reacties
  • 965 keer bekeken

Reputatie 1
Hoe kan het dat het haast onmogelijk is om fatsoenlijk een tv programma te kijken? Het is een hele tijd goed gegaan (na ontvangst van een nieuwe tv-ontvanger) maar de verbinding hapert weer voortdurend. Ik heb nu 2,5 uur geprobeerd expeditie Robinson te kijken, maar het kastje hapert of loopt vast... het laatste half uur kijk ik morgen wel via Videoland want liep weer vast met als enige mogelijkheid Vanaf begin kijken uitzetten. Kan ik weer opnieuw beginnen... ben er beetje klaar mee zo... en nee, modem opnieuw aan/uit werkt niet...

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 8 november 2018, 13:47

Er gaat dus nog steeds iets niet helemaal goed. Alleen wat? Ik kan dat vanaf hier niet beoordelen jammer genoeg. Ik denk dat het verstandig is om een monteur langs te laten komen om de verbinding op locatie door te meten. Je hebt een mail gekregen waar in je een afspraak kunt maken. Wil je het laten weten hoe het bezoek verlopen is?
Bekijk reactie

40 reacties

Je kent deze service pagina's?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/het-beeld-van-mijn-tv-hapert-ik-zie-blokjes-in-beeld.htm
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mijn-verbindingsset-werkt-niet-goed.htm
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Reputatie 1
Ja de sites ken ik. Had de modem en de tv ontvanger al opnieuw opgestart (Zoals gezegd het probleem eerder gehad ). Vind het gewoon erg vervelend dat er de ene avond bijna geen storingen voordoen en zoals gisteren continu.
Resetten is wat anders dan opnieuw opstarten.
Dat geldt voor het modem en de tv ontvanger.
En al eens een avond met een kabel, ipv verbindingsset, geprobeerd?
Reputatie 8
Badge +11
Hallo jvandijk, dat klinkt niet als prettig tv kijken inderdaad. In je eerdere topic kreeg je de melding dat de zender tijdelijk niet beschikbaar was, die krijg je nu niet maar hapert het beeld dus? Ik ben net als nelly jacoba benieuwd of dat met een kabel ook het geval is. Ik hoor graag van je hoe het beeld dan is.
Reputatie 8
Badge +11
Hi jvandijk, ik heb nog geen reactie van je gezien. Heb je al kans gezien om naar bovenstaande vragen te kijken?
Reputatie 1
Goedenavond,

Ik krijg steeds de melding 'zender niet beschikbaar' . Ook de Wi-Fi valt steeds uit. Ik heb de modem gereset (reset knopje achterop). vandaag valt het signaal van de modem steeds uit. Heb nogmaals alle stekkers eruit gehaald, van zowel de modem als de tv-ontvanger. Maar ook dat helpt niet.
Reputatie 1
Sorry Jasper, had je berichtjes niet eerder gezien.
Resetten is wat anders dan opnieuw opstarten.
Dat geldt voor het modem en de tv ontvanger.
En al eens een avond met een kabel, ipv verbindingsset, geprobeerd?


https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/zender-niet-beschikbaar.htm
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/software-tvverbindingsset-opnieuw-installeren.htm
Reputatie 1
Resetten van modem en tv ontvanger heb ik gedaan maar daarmee is het probleem niet opgelost.
Reputatie 8
Badge +11
Sorry Jasper, had je berichtjes niet eerder gezien.

Geen probleem dat kan gebeuren. Zoals je merkt ben ik er nog steeds voor je :)

Dat het resetten ook geen verbetering gaf maakt het lastig, ik wil vanaf deze kant ook naar de verbinding kijken. Zou je daarvoor je klantnummer, postcode en huisnummer op je forumprofiel kunnen invoeren en hieronder een reactie plaatsen dat je dat gedaan hebt? Dan kan ik aan de slag.
Reputatie 1
Hi Jasper
Klantnummer is ingevuld. Vervelende is dat er de ene avond niks aan de hand is en de volgende avond (Zoals vanavond ) ongeveer elke 20 minuten zender niet beschikbaar in beeld komt.
Ik hoor het wel.
Reputatie 8
Badge +11
Merci, ik heb je verbinding nagekeken en er lijkt meer te spelen dan alleen de melding op de tv. Ik zie namelijk dat de modem de verbinding met het netwerk gisteren meerdere keren kwijt is geweest, zowel 's middags als 's avonds. Hoe is de Experia Box aangesloten op het aansluitpunt? Is dat met een directe kabel of zit hier nog een kastje tussen? Hoe lang is deze kabel en is deze plat of rond? Ik hoor het graag van je zodat we samen kunnen kijken naar de vervolgstappen.
Reputatie 1
Hi Jasper
Bedankt. Klopt, zoals aangegeven valt ook de Wi-Fi dan weg. Ik ga proberen je vraag te beantwoorden. Je bedoelt het aansluitpunt met de tv ontvanger ? Bedankt vast
Nee, Jasper bedoelt het kabeltje tussen je isra punt en je modem. Het kabeltje dat in je modem in het DSL poortje zit.

Zie punt 1 en 2:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internet-via-adsl-installeren.htm
Reputatie 1
Ok bedankt!
Reputatie 8
Badge +11
Ik bedoelde het kabeltje wat nelly jacoba beschrijft inderdaad. Ik ben benieuwd hoe die aansluiting eruit ziet. Als het makkelijker is, kan je ook foto's plaatsen van de aansluiting tussen het IS/RA-punt en de modem. Dan kunnen we met je meekijken.
Reputatie 1
Ik kijk vanavond thuis gelijk even. Uit mn hoofd is het de telefoonaansluiting . Wordt vervolgd
Reputatie 1
Ik heb inderdaad de hoofdaansluiting in de woonkamer. De modem staat er nog geen meter vanaf. Dit is een directe kabel (rond)
Reputatie 1

Reputatie 8
Badge +11
Dat ziet er prima uit, maar toch ervaren we de storingen. Is het mogelijk om dit kabeltje tussen het aansluitpunt en de modem te vervangen?
Reputatie 8
Badge +11
Het door @Jasper - Telfort bedoelde kabeltje lijkt gebundeld te zijn met een tweelingsnoer (230v?) en de voedingskabel van het modem. Dat is geen aanrader.
Reputatie 8
Badge +11
Dat had ik even over het hoofd gezien inderdaad, scherp (en dank 🙂 )! Als je het kabeltje vervangt, zou je die dan los kunnen houden van de stroomkabel en kijken hoe het dan gaat?
Reputatie 1
De kabels zijn niet samen gebundeld maar liggen naast elkaar. Zal kijken of ik dat kan voorkomen (Al ligt dit al sinds de aanschaf zo en waren daar nooit problemen mee). Eerst op zoek naar zo'n kabel, want die heb ik verder niet.
Reputatie 8
Badge +11
Op onze webshop bieden we zo'n kabeltje aan: Internet kabel (RJ11) 1,50 meter
Ik heb je ook een privébericht gestuurd met wat meer informatie daarover. Als je het kabeltje hebt ontvangen hoor ik hieronder graag je bevindingen.
Reputatie 1
Beste Jasper, Bedankt voor je bericht. Ik heb het kabeltje besteld, dus zal deze vervangen, als ik deze morgen ontvangen heb.

Reageer