Connectieproblemen interactieve TV

  • 8 maart 2013
  • 27 reacties
  • 5693 keer bekeken

Badge
Beste Telfort,

Een tijd geleden zijn de verbindingskastjes van de interactieve televisie bij ons vervangen omdat na meer dan een jaar eindelijk het voorstel werd gedaan deze te vervangen omdat ze wellicht stuk waren. Dit was inderdaad het geval en sindsdien werkt onze tv beter. Echter hapert het beeld nu, vooral 's avonds. Het beeld blijft vast staan en er komen piepgeluiden uit de tv. Terugspoelen en opnieuw kijken helpt hierbij niet. Wat zou hier aan gedaan kunnen worden?

27 reacties

Reputatie 8
Badge +18
wil je eens inloggen op je modem http://192.168.1.254 en dan op de 1e pagina pijltje rechtsonder system info en de gegevens die aan de rechterkant staan hier posten
Badge
Het klinkt misschien dom, maar waar kan ik de inloggegevens voor mijn modem vinden? Kan ik dit ergens terugvinden?
Reputatie 8
Badge +18
gebruikersnaam admin en ww 1234 je krijgt dan een schermpje voor een nieuw wachtwoord doe dit maar wel goed onthouden 
Badge
Met gebruikersnaam: admin en wachtwoord: 1234 geeft hij de foutmelding dat de gebruikersnaam of het wachtwoord incorrect is. Het klopt toch dat ik moet inloggen op http://192.168.1.254, niet?
Reputatie 8
Badge +18
Dat kun je oplossen d.m.v. een harde reset met een paperclip achterin het modem gedurende 30 sec. in te drukken terwijl het modem aanstaat daarna start het modem weer op.
Hierna kun je inloggen via http://192.168.1.254 met gebruikersnaam : admin en ww 1234 
Badge
Gelukt! Welke info heb je precies nodig?
Interface StatusInterfaceStatusRateVDSL WANUp17992/1320 kbpsLAN 1DownN/ALAN 2DownN/ALAN 3DownN/ALAN 4Up100MbpsWLANUp300Mbps3GDisabledN/A
System StatusDSL Type:VDSL2Datapump version:5.4.8.0.0.6DSL Up Time:10 minSystem Up Time:12 minCurrent Date/Time:Fri Mar 8 13:33:00 CET 2013System Resource:  - CPU Usage:0.0%  - Memory Usage:65.5%Is dit voldoende? Dank je wel voor al je hulp al 😃
Badge
nterface StatusInterfaceStatusRateVDSL WANUp17992/1320 kbpsLAN 1DownN/ALAN 2DownN/ALAN 3DownN/ALAN 4Up100MbpsWLANUp300Mbps3GDisabledN/A
System Status
DSL Type:VDSL2
Datapump version:5.4.8.0.0.6
DSL Up Time:10 min
System Up Time:12 min
Current Date/Time:Fri Mar 8 13:33:00 CET 2013
System Resource:
  - CPU Usage:0.0%
  - Memory Usage:65.5%
 
Reputatie 8
Badge +18
Je modem heeft op dit moment een verbinding van bijna 18 mb dit zou in principe meer dan voldoende moeten zijn om ITv zonder  storingen te kijken.

Echter volgens mij kan je snelheid hoger echter dat hangt wel van je abonnement af, welk abonnement heb je bij Telfort.


Zijn de tv ontvangers met een kabel aangesloten of draadloos.
Badge
Tijdens de middaguren ervaar ik meestentijds ook geen last van storigen, dit is vooral in de avonduren. Zou dit te maken kunnen hebben met de bezetting van het net?

Het abonnement dat ik heb bij telfort is het Interactieve TV abonnement met TV-ontvanger zonder extra zenderpaketten. Ik kan wel opnemen. Verder heb ik ook internet van telfort (internet plus) maar geen telefoon.

De tv ontvangers zijn draadloos aangesloten.
Reputatie 8
Badge +16


De tv ontvangers zijn draadloos aangesloten.


Meervoud? Beide HD..? Beide gelijktijdig aan
Dat kan de oorzaak zijn van je happeringen
Reputatie 8
Badge +17
iTV zit in een apart vLAN en heeft daardoor nauwelijks last van hoe druk het is.

Mogelijke oorzaken zouden de dvs-en kunnen zijn, of connectieproblemen van de modem.

Zie je kans om eens de STB bedraad aan te sluiten om te proberen?
Reputatie 8
Badge +18
Internet Plus abonnement is tot 20 mb volgens mij, heb je al eens gezien onder mijn Telfort of er ook een aanbieding is voor jou om te verlengen naar internet standaard +iTV

Dus overdag ervaar je geen storingen met je iTv's maar wel 's avonds dus



Misschien kan Henk moderator van Telfort dit topic even oppakken om daar eens naar te kijken.
Badge
Ik heb twee draadloze verbindingskastjes, een bij het modem, een bij de tv. Bij de installatie èn vervanging van deze is gezegd dat dit zou moeten werken en dat ik geen storingen zou moeten hebben. Ik heb geprobeerd om hem bedraad aan te laten sluiten door Guideon, omdat ik weet wat voor gezeik ik krijg als ik er zelf aan ga sleutelen. Dit is toen niet gelukt omdat er toen een ICT'er werd langs gestuurd die niet bevoegd was tot het trekken van kabels.

Ik hoop dat hier een oplossing voor gevonden kan worden.
Badge
@jimny: Internet Standaard is tot 30Mb/s (was 20) en extra is nu tot 50Mb/s

@Ehakir: Ik zou de tip van Kees-Jan eens proberen en kijken of het probleem zich ook voordoet als je de ontvanger bedraad aansluit
Reputatie 8
Badge +18
@Giel internet plus is de voorloper van de internet standaard en die is echt 20mb 
Badge
... en de TV doet het weer niet meer... ik word hier hopeloos van. Hij geeft F12, geen verbinding met het modem. Ik weet dat ik hem dan kan resetten, ik heb deze hele procedure al eens doorlopen, ik ben moedeloos. Is hier een concrete, werkende oplossing voor?
Dit zelfde probleem hebben wij ook.
Ook F12, geen verbinding. Ook 2 tv aangesloten op 2 modems, en ook in de avonduren. Precies hetzelfde.
Dusssssssssssss als iemand een oplossing heeft graag antwoord hierop.

We hebben altijd schotelantenne gehad, is er eindelijk interactieve tv, werkt het niet naar behoren. Dus heb ik er al een beetje spijt van dat ik de schotel heb verkocht.

Dussssssssss help ons met dit probleem.
Reputatie 8
Badge +18
@ehakir en anneke 1966 willen jullie eens inloggen jullie modems via http://192.168.1.254 gebruikersnaam admin wachtwoord 1234 en dan in eerste scherm op pijltje system info klikken en de gegevens die jullie dan aan de rechterkant zien hier posten
Host Name: router
Model Name: P-2812HNU-F1
MAC Address: cc:5d:4e:9d:dc:88
Firmware Version: V3.11(TUE.5)-2_20130307
WAN 1 Information:  (VDSL)
  - Mode: IPoE
  - IP Address: 195.240.184.81
  - IP Subnet Mask: 255.255.252.0
  - Gateway: 195.240.187.254
  - DNS Servers: 195.241.77.55,195.241.77.58
WAN 2 Information:  (IPTV_VDSL)
  - Mode: Bridge
  - IP Address:
  - IP Subnet Mask:
  - Gateway:
  - DNS Servers:
LAN Information: 
  - IP Address: 192.168.1.254
  - IP Subnet Mask: 255.255.255.0
  - DHCP Server: Server
WLAN Information: 
  - Channel: 1
  - WPS Status: Unconfigured
SSID1 Information: 
  - SSID: Zy_private_TMWUTT
  - Status: On
  - Security Mode: WPA2-PSK
  
Interface Status
Interface Status Rate
VDSL WAN Up 20380/1940 kbps
LAN 1 Down N/A
LAN 2 Up 1000Mbps
LAN 3 Down N/A
LAN 4 Up 100Mbps
WLAN Up 300Mbps
3G Disabled N/A
  


System Status
DSL Type: VDSL2
Datapump version: 5.4.8.0.0.6
DSL Up Time: 1 day, 1 hour:14 min
System Up Time: 1 day, 1 hour:15 min
Current Date/Time: Fri Mar 22 21:41:18 CET 2013
System Resource: 
  - CPU Usage:

4.0%
  - Memory Usage:

65.6%
  


USB Status
Type Status
Storage N/A
Printer N/A
  
 
Reputatie 8
Badge +18
@anneke de snelheid is voldoende dus daar ligt het niet aan, hoe is de tv ontvanger aangesloten bekabeld of via de draadloze adapters
we hebben 2 tv's, 1x klein, 1x grote tv, nog een ouderwetse beide  draadloos en deze doen het zeer regelmatig.
Badge
InterfaceStatusRateVDSL WANUp17572/1288 kbpsLAN 1DownN/ALAN 2DownN/ALAN 3DownN/ALAN 4Up100MbpsWLANUp300Mbps3GDisabledN/A
System StatusDSL Type:VDSL2Datapump version:5.4.8.0.0.6DSL Up Time:10 days, 12 hour:41 minSystem Up Time:10 days, 12 hour:43 minCurrent Date/Time:Sat Mar 23 09:13:11 CET 2013System Resource:  - CPU Usage:0.0%  - Memory Usage:62.0%
Badge
Interface   Status   Rate
   VDSL WAN   Up   17572/1288 kbps
   LAN 1   Down   N/A
   LAN 2   Down   N/A
   LAN 3   Down   N/A
   LAN 4   Up   100Mbps
   WLAN   Up   300Mbps
   3G   Disabled   N/A
System Status
DSL Type:   VDSL2
Datapump version:   5.4.8.0.0.6
DSL Up Time:   10 days, 12 hour:41 min
System Up Time:  10 days, 12 hour:43 min
Current Date/Time:  Sat Mar 23 09:13:11 CET 2013
System Resource:  
  - CPU Usage:  0.0%
  - Memory Usage:  62.0%
Reputatie 8
Badge +18
@anneke zie je kans om bij wijze van proef 1 tv bekabeld aan te sluiten

@ehakir ook jou snelheid is voldoende indien je draadloze adapters gebruikt wil je dan hetzelfde proberen, dus bekabeld aansluiten.

Reageer