beantwoord

Code voor tv op mobiel

• 15 juli 2016
  • 15 reacties
  • 570 keer bekeken

Kunt u mij de code opsturen van itv de code weet ik niet meer voor deze en ben op vakantie. Alvast vriendelijk bedankt
icon

Beste antwoord door Enterprise 15 juli 2016, 22:01

Dat zou jammer zijn Kunt u mij de code dan geven kan ik het proberen
Dat kan ik niet want ik werk niet bij Telfort, ik ben net als jij een klant.

Je kan de pincode echter wel zelf opnieuw instellen volgens de aanwijzingen op onderstaande link.
Maar zoals gezegd, als je momenteel niet op een Telfort-verbinding zit gaat dit niet werken.

https://forum.telfort.nl/tv-338/abonnementsnummer-kwijt-voor-interactieve-tv-50665
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Kunt u mij de code opsturen van itv de code weet ik niet meer voor deze en ben op vakantie. Alvast vriendelijk bedankt
Welke code bedoel je..?
Voor iTV thuis (via de TV-ontvanger) heb je een abonnementsnummer en een pincode nodig en voor de app (op telefoon en tablet) ook, net als voor kijken via de website, maar de app en de website werken alleen via het Telfort netwerk thuis of bij een andere Telfort-abonnee.
Kan ik uit het feit dat je op vakantie bent opmaken dat je iTV buiten je eigen Telfort netwerk wil kijken..?
Want dat gaat niet lukken..?
Dat was idd de bedoeling om tv op mijn mobiel te kijken op de camping abonnee nr heb ik wel. Dacht dat dit kon via open wifi van de camping.?
Reputatie 8
Badge +10
Dat was idd de bedoeling om tv op mijn mobiel te kijken op de camping abonnee nr heb ik wel. Dacht dat dit kon via open wifi van de camping.?
Dat is helaas niet mogelijk, tenzij de provider van de camping ook Telfort is.
De app voor iTV werkt alleen als deze direct verbinding kan maken met de Telfort server, en werkt niet via een verbinding van een andere provider.
Reputatie 8
Badge +10
Dat kan ik niet want ik werk niet bij Telfort, ik ben net als jij een klant.

Je kan de pincode echter wel zelf opnieuw instellen volgens de aanwijzingen op onderstaande link.
Maar zoals gezegd, als je momenteel niet op een Telfort-verbinding zit gaat dit niet werken.

https://forum.telfort.nl/tv-338/abonnementsnummer-kwijt-voor-interactieve-tv-50665
Reputatie 8
De enige manier waarop je TV van Telfort elders kunt bekijken is als je een VPN-verbinding met je thuisnetwerk hebt. Wat inhoudt dat je thuis een VPN-server ingesteld zult moeten hebben, waarmee je dan van buiten uit contact legt.
Maar dat is vanuit een vakantiebestemming nu echt niet in te regelen. Komt bovendien ook best wel wat kennis, ervaring en extra apparatuur / hulpmiddelen bij, om het aan de gang te krijgen.
Kan bovendien alleen als je een redelijke upload snelheid hebt van thuis uit (snelle VDSL verbinding of glasvezel).
= minimaal circa 4 Mbps upload wat je netto over moet houden, en elders via WiFi ook minimaal die snelheid als download.

Dus vergeet het nu vanuit je vakantie-adres maar even, totdat je thuis bent (voor hooguit een volgende vakantie).
Reputatie 8
Badge +10
Een eenvoudige(r) VPN-oplossing is Teamviewer.
Geinstalleerd op de PC thuis en op het device dat je op vakantie gebruikt kan je vanaf iedere beschikbare (wifi)verbinding eenvoudig contact maken met je PC thuis en via je browser iTV online kijken.
Je kan de PC thuis volledig beheren vanaf je vakantieadres als je dat wilt.
Voorwaarde is wel, zoals Babylonia hierboven al terecht aangeeft, dat de wifiverbinding snel genoeg is om het beeld zonder onderbreking te laten streamen...

Deze Teamviewer oplossing zal voor de 'doorsnee' gebruiker wat eenvoudiger in te stellen en te gebruiken zijn dan d.m.v. het instellen van een VPN-server in de modem.
Reputatie 8
Badge +10
De enige manier waarop je TV van Telfort elders kunt bekijken is als je een VPN-verbinding met je thuisnetwerk hebt.

Niet helemaal waar... zoals gezegd kan je buiten je eigen netwerk thuis ook op iTV Online inloggen als je gebruik kan maken van de Telfort-verbinding van een andere abonnee.
Je dient dan alleen je eigen abonnementsnummer en pincode in te geven omdat het externe abonnement deze eerst moet koppelen met het netwerk.
Reputatie 8
OK, wel aardig als mogelijkheid als je in Nederland zit (en die camping Telfort als provider heeft).
Bij vakantie adres in buitenland, gaat dat dan helaas niet op.
Die "TeamViewer" oplossing is dan wel een mooie oplossing om het gemakkelijk te houden.

Heb zelf wel ervaring met TeamViewer (om PC-hulp te bieden voor anderen) maar nog niet eerder geprobeerd om het iTVonline scherm op die wijze te "casten". Is dat wel snel genoeg om de bitrate bij te houden van een overgezonden PC-scherm in de verversingsrate van 25 beeldjes per seconde om "film" vloeiend weer te geven?
(Heb wel positieve ervaring met iTV online via VPN).
Reputatie 8
Badge +10

Heb zelf wel ervaring met TeamViewer maar nog niet eerder geprobeerd om je iTVonline scherm op die wijze te "casten".Is dat wel snel genoeg om de bitrate bij te houden van een overgezonden PC-scherm in de verversingsrate van 25 beeldjes per seconde om "film" vloeiend weer te geven?

In theorie wel, maar je weet hoe dat gaat met de vaak (soms zeer) beperkte bandbreedte van de wifi op toeristische locaties.
Je mag bijvoorbeeld in een hotel al blij zijn met 1 a 2 Mbps, en dan werkt het niet lekker natuurlijk, maar dat geldt voor elke soort van VPN...
Reputatie 8
Badge +10
Ik heb in ieder geval overdag, bij beperkt gebruik van de wifi-bandbreedte door andere hotelgasten, prima met Teamviewer naar iTV Online kunnen kijken, maar ik had dan wel ca. 14 Mbps ter beschikking... :D
Daarnaast is de resolutie van ITV Online beperkt tot maximaal de 'videoresolutie' van 576p en valt deze zelfs geregeld terug naar 480p.
Zelfs bij een langzame verbinding is de bitrate dan dermate laag dat het beeld vloeiend blijft, ondanks de povere beeldkwaliteit.
Reputatie 8
EDIT: (postings gekruist. Sommige zaken inmiddels beantwoord).
Alleen is TeamViewer niet expliciet ingericht om "film" zo snel mogelijk te casten, maar als applicatie om een PC / computer te bedienen. Kan praktisch anders uitpakken als een specifieke applicatie die is gericht om te casten.

Elders met een tablet kan ik dus prima via VPN Telfort iTV online bekijken.
Thuis via WiFi gaat dat uiteraard ook prima. Maar ga ik vervolgens het schembeeld van de tablet via WiFi casten naar Chromecast voor een full scherm beeld op een HD-TV, is die extra WiFi stream erbij en de resources die het van de tablet vraagt, net teveel om een strak onderbroken beeld op TV te geven. Het kan, maar er zitten soms net van die mini-onderbrekingen in.

Het is in dat geval ook een typische "dubbelop" manier om beeld weer te geven. Eerst iTV online data op de tablet "uitpakken" en afspelen, dat wordt dan vervolgens weer opnieuw als schermbeeld "opgenomen" om het vervolgens weer elders af te spelen.
"Dezelfde" data die voor iTV online wordt gebuikt op zowel op tablet als TV afspelen zou efficiënter zijn.
Reputatie 8
Badge +10
Ik vermoed dat dit de vraagsteller niet zo heel veel kan schelen, die wil gewoon iTV online kijken op zijn mobiele telefoon, dus ik vermoed dat zijn eisen wat minder hoog liggen dan kijken op een full HD TV... :8
Dank voor alle reacties voor volgend jaar een mooie oplossing
Reputatie 8
Badge +10
Graag gedaan, en hopelijk heb je aan de gegeven (soms wat uitgebreide en 'technische') reacties voldoende om volgend jaar ook op je vakantielocatie iTV via Telfort te kunnen lijken.
Als je de wat uitgebreidere VPN-server oplossing wil proberen dan zal Babylonia je hier ongetwijfeld graag bij helpen, de wat eenvoudigere oplossing met gebruik van Teamviewer is op hun eigen website best wel uit te vogelen denk ik.
Maar ook daarbij helpen we je graag... 😉

Reageer