Code F14 wanneer iTV nog niet actief?

• 3 mei 2013
  • 3 reacties
  • 1898 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,

volgende week wordt iTV geactiveerd. Inmiddels is de decoder aangesloten op het modem maar ik krijg de code F14 te zien. Na op het forum te hebben rondgekeken zou dit eigenlijk een code F12 moeten zijn, klopt dit ??

Ik heb de TV decoder op ETH3 aangesloten omdat ETH4 doodlijkt te zijn (defect?).

Om ETH4 te testen heb ik een laptop met een statisch IP adres (192.168.1.10) aangesloten, maar pingen naar het modem (192.168.1.254) lukt niet. Zodra ik de laptop op ETH3 aansluit, dan lukt het wel om te pingen. Voor de rest heb ik niets aangesloten op de ETH poorten van het VDSL modem.

Overigens, het internet signaal is goed en stabiel (VDSL, 30 Mbit).

3 reacties

Reputatie 8
Badge +10
ETH4 is een VLAN-poort 'dedicated' voor iTV, dus daarop zal je geen ping terug ontvangen, maar de poort is niet defect.
ETH3 wordt ook als VLAN voor iTV ingezet als je twee ontvangers hebt besteld, zoniet dan zullen de LAN-poorten 1, 2 en 3 zijn toegewezen voor internet.

Over de codes F12/F14 kan ik je geen uitsluitsel geven maar aangezien je iTV-abonnement pas volgende week opgeleverd wordt zou ik dat eerst maar even afwachten.
Reputatie 1
Badge
Dank je voor de reactie, duidelijk verhaal! We gaan het afwachten! In dat geval zal ik de decoder weet aansluiten op ETH4 van de modem :o

ETH4 is een VLAN-poort 'dedicated' voor iTV, dus daarop zal je geen ping terug ontvangen, maar de poort is niet defect.
ETH3 wordt ook als VLAN voor iTV ingezet als je twee ontvangers hebt besteld, zoniet dan zullen de LAN-poorten 1, 2 en 3 zijn toegewezen voor internet.

Over de codes F12/F14 kan ik je geen uitsluitsel geven maar aangezien je iTV-abonnement pas volgende week opgeleverd wordt zou ik dat eerst maar even afwachten.
Reputatie 8
Badge +10
Dank je voor de reactie, duidelijk verhaal! We gaan het afwachten! In dat geval zal ik de decoder weet aansluiten op ETH4 van de modem :o

Graag gedaan, en mocht je na het opleveren van de iTV-verbinding nog vragen o.i.d. hebben dan horen we je weer... 😉

Reageer