beantwoord

Coax splitter na 7 jaar kapot!

• 18 januari 2018
  • 20 reacties
  • 387 keer bekeken

Reputatie 1
We hebben al dik 7 jaar een glasvezel modem met coax aansluiting! Werkt tot nu prima. In eens geen analoog (coax) beeld en FM meer? Telfort gebeld....” meneer, alles is in orde!” Ok, ik verder zoeken...en ja hoor splitter na 7 jaar kapot! Kan, dacht ik! Ik een nieuwe gekocht! Niet zokn goedkope, maar een goed ding. Zo het werkt weer! Niet dus! Binnen één week ook deze splitter “om zeep”! Dan moet er iets mis zijn met het analoge signaal dat binnen komt? Ik weer bellen met Telfort! “Meneer, wij leveren 1 analoge aansluiting en splitters zijn uw verantwoording”! Zo...daar zijn ze bij Telfort van af! Hoewel......? Als je een signaal levert waar een te hoge spanning op staat? Je kunt zo behoorlijk wat schade veroorzaken? Toch?
Maar.... wat voor coax FM/TV splitter moet k nu kopen? Ik heb geen idee!
Wie o wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 18 januari 2018, 17:28

Ben ik weer. Nieuwe splitter na contact met techneut van de fabrikant. Het coax “ netwerk” geaard en... het werkt weer!
Maar....de oorzaak: als ik de coaxkabelunit op de
Telfort modem aanraakt voelde behoorlijk wat stroom! Oorzaak? Een defect in de voedig van het coax deel v h modem. Door de boel te aarden ben je die lekspanning kwijt. Dus eigenlijk WEL een Telfort issue. Door hun slecht funtionerende modem ben ik € 25,00 lichter en heb er veel uren en telefoontjes inzitten!
Ja! Gelukkig dat ik zo kan doorgaan voor een oplossing...en Bedankt Telfort 👎

Hoi MelloD, bedankt voor je privébericht. De kosten voor de splitter heb ik aan je vergoed. Ook heb ik een verzoek uitgezet om je modem te vervangen. De situatie die je omschrijft met de aarddraad is natuurlijk niet de bedoeling.
Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Ik word niet gehinderd door enige kennis, maar vond wel splitters met aftakdemping. Een term die ik niet kende.
Misschien heb je wat aan het leesvoer hieronder:
https://www.circuitsonline.net/forum/view/46997

Aanvulling:
Een demper, geen idee of het daarvoor bedoelt is:
https://www.allekabels.nl/antenne-satelliet-ontstoring/11436/1019549/demper-attenuator.html?gclid=CjwKCAiAqIHTBRAVEiwA6TgJwwJTK9WYCJoxM24GdeDOkHp6drSEuEXmtBl5EvRyezAW0uhY39KBNRoCbHoQAvD_BwE
Ik kan het nu niet vinden maar ik meen dat Telfort die leverden. Geen spliters maar overspannings beveiliging
En wat zegt de leverancier van je nieuwe splitter?
Je bent toch wel terug gegaan met je klacht na 1 week defect?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi MelloD, welkom op het forum. Wat ontzettend zuur dat je je splitter hebt vervangen en deze na een week alweer kapot is. Begrijp ik uit je testjes dat als je de kabel direct op het modem aansluit dat je dan wel analoog signaal doorkrijgt? Als dat het geval is, dan zou ik de garantie op de splitter proberen te verhalen. Gezien de hoeveelheid spanning die normaal op een coax signaal zou je dit niet verwachten en lijkt een defect aan de splitter aannemelijker.

@GJC, Galdor en nelly jacoba, thanks! Let wel, Galdor. Wij verkopen geen splitters. Zie daarvoor ook onze webshop
Ik was in de war met een bliksem beveiliging die was meen ik ooit in de shop beschikbaar
Reputatie 1
Ben ik weer. Nieuwe splitter na contact met techneut van de fabrikant. Het coax “ netwerk” geaard en... het werkt weer!
Telfort modem aanraakt voelde behoorlijk wat stroom! Oorzaak? Een defect in de voedig van het coax deel v h modem. Door de boel te aarden ben je die lekspanning kwijt. Dus eigenlijk WEL een Telfort issue. Door hun slecht funtionerende modem ben ik € 25,00 lichter en heb er veel uren en telefoontjes inzitten!
Reputatie 8
Badge +11
Maar ik als mede-klant ben wel blij dat je de oplossing deelt. Weer een stukje wijzer.
Hoe Telfort er verder mee omgaat weet ik natuurlijk niet.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi MelloD, bedankt dat je er op terug komt. Zo zijn we hier ook weer wat wijzer. 🙂 Ik had niet verwacht dat een defecte voeding dit tot gevolg had, juist omdat het coax gedeelte afgeschermd is en normaliter op laagspanning werkt. Het lijkt me in deze situatie niet meer dan schappelijk om de gemaakte kosten aan je te vergoeden. Kan je mij een privébericht sturen met een opgave van je kosten? Dan restitueer ik deze.
Reputatie 7
Badge +7

Hoi MelloD, bedankt voor je privébericht. De kosten voor de splitter heb ik aan je vergoed. Ook heb ik een verzoek uitgezet om je modem te vervangen. De situatie die je omschrijft met de aarddraad is natuurlijk niet de bedoeling.
Reputatie 1
Erg mooi! Ik hoor wel!
Reputatie 1
Nou, de vruegde was van korte duur! Splitter nr 3 is net “heen gegaan”.
Ik nu het analoge coax deel helemaal uit staan en wacht met smart op een nieuw modem!
Reputatie 1
Tikken op een ipad flrt......
De vreugde was dus kort! Weer een splitter!
Nu geef ik het op. Wacht met spanning de nieuwe modem af!
Klinkt verstandig.. 🙂
Reputatie 7
Badge +7
Hoi MelloD, vandaag is de vervanging van de analoge module geweest. Ik kreeg het bericht terug dat alles opgelost is en de analoge TV werkt. Natuurlijk is jouw oordeel daarin voor mij leidend. Werkt alles weer? 😳
Reputatie 1
De monteur heeft het nog niet kunnen maken! Er is geen onderdeel voorhanden voor 42 Networks drg
Reputatie 1
Het werkt dus niet. Het 42 Networks drg modem is oud! Ik begreep dat de nieuwe modems geen analoog signaal meer doorgeven?
Reputatie 7
Badge +7
Dan heb ik een ander bericht terug gekregen dan wat het geval is. Dat zet ik terug en meld ik naar de betreffende manager. Dat is niet fijn. Ondanks dat je Packetfront modem een oud besje is, moet die het analoge signaal nog doorgeven. Het kan zijn dat er een nieuwer model komt met analoge functies.

Gaan we kijken naar de modems die wij bij ons nieuwe glasvezel aanbod hebben, dan heb je inderdaad geen analoge TV meer. Dat model modem krijg je pas als je je abonnement wijzigt. Omdat hier sprake is van een technisch probleem, zal je dus een modem terug krijgen met analoge ondersteuning. Wel kan het zijn dat je in plaats van een Packetfront model naar een Genexis model wordt omgezet.
Reputatie 1
Het model maakt niet uit als het maar werk met het analoge signaal. Dat gebruik ik voor de fm op mijn av receiver! En een tv boven.
Reputatie 7
Badge +7
Dat ga ik in orde maken! Voor nu zal je toch even moeten uitwijken naar de Amino voor je TV plezier.
Reputatie 1
Hé top!👍👍👍👍👍

Reageer