beantwoord

Chrome geeft foutmelding 403-10146

• 1 februari 2019
  • 23 reacties
  • 1369 keer bekeken

Wanneer ik interactieve tv op mijn macbook wil kijken, krijg ik telkens de melding "Fout bij starten video 403-10146". Ik gebruik Chrome versie 71.

Heeft iemand deze melding eerder gehad? En hoe is het opgelost?

Met hetzelfde abonnementsnummer werkt het wel onder Firefox in Windows.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 18 februari 2019, 15:47

Hi all, ik heb een reactie van de ontwikkelaars. Er was een ander probleem waardoor jullie deze foutmelding alsnog in beeld kregen. Die is nu verholpen, waardoor de foutmelding nu weg moet zijn. Als jullie die foutmelding toch nog in beeld krijgen, kan je uitloggen en opnieuw inloggen met het abonnementsnummer en de pincode. Daarna zouden jullie de melding niet meer moeten zien.
Bekijk reactie

23 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Welkom op het Telfort forum @sjakiepp, goed dat je ons hebt gevonden. Dat je die melding krijgt in Chrome en niet in andere browsers is vreemd, vaak is het juist andersom. Heb je Chrome al eens opnieuw geïnstalleerd of gekeken of er een update beschikbaar is? Ik ben ook benieuwd of je deze melding ook krijgt in Chrome op een andere computer.
Beste @Jasper - Telfort ,

Bedankt voor je antwoord.

Chrome en Windows werkt.

Chrome is de laatste versie op de macbook.

Kun je misschien meer duidelijkheid geven over deze foutcode? Wat gaat er fout?
Reputatie 8
Badge +11
Ik zou er graag duidelijkheid over willen geven, maar deze specifieke foutmelding heb ik ook nog niet gezien. Ik heb ook gezocht of ik er meer over kan vinden maar ook daarbij vond ik geen verdere informatie. Ik wil dit daarom bij de ontwikkelaars navragen, voordat ik dat kan doen vraag ik me nog wel wat af. In Chrome op Windows werkt het, op de MacBook niet. FireFox op Windows werkt ook, maar hoe doet die het op de MacBook? Werkt die daar wel of ook niet? Ik hoor het graag van je.
Reputatie 1
Ik krijg deze melding ook met Telfort iTV via MS Edge op mijn HP Pavilon laptop met Windows 10 Home 64 bits Versie 17134.407
Heb (nog) geen andere browser geprobeerd

Net Firefox geïnstalleerd en met deze browser gaat het wel prima
Zit bij mij dus kennelijk in MS Edge
Reputatie 8
Badge +11
Dat is een interessante toevoeging, het ligt niet alleen aan Chrome op de MacBook. Dat was mijn vermoeden eerder. Is MS Edge bij jou ook de laatste versie als je zoekt op een update?
Reputatie 1
voor zover ik kan zien op internet heb ik de laatste versie Jasper
Zie bijgaande foto met details van de versie op mijn HP laptop
Succes met verder onderzoek.
Mvg Cor

Reputatie 8
Badge +11
Dan lijkt dat inderdaad de meest recente versie te zijn. Ik heb een bericht gestuurd naar de ontwikkelaars, met de vraag wat deze foutcode precies inhoudt. Zodra ik daar een antwoord op heb kom ik er bij jullie op terug!
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb al een antwoord gekregen van de ontwikkelaars. Via welke website kijken jullie naar iTV Online? Er zijn 2 website's namelijk. Op telfort.itvonline.nl blijkt deze foutmelding voor te kunnen komen, op telfort.interactievetv.nl zou dat niet moeten gebeuren. Als jullie het via de eerste kijken, zouden jullie de tweede link dan kunnen proberen? Er wordt nog gewerkt aan een automatische doorverwijzing van de eerste naar de tweede, zodat dat automatisch moet gaan in de toekomst.
Ik hoor het graag van jullie!
Reputatie 1
Hoi Jasper,
ik gebruikte inderdaad de telfort.itvonline.nl
Met de telfort.interactievetv.nl gaat het een stuk beter.
Opgelost dus. Bedankt voor je adequate bemoeienis.
Mvg Cor
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan, veel kijkplezier op de laptop en MacBook ;)
Als we nog iets anders voor jullie kunnen betekenen weten jullie ons te vinden.
Hallo Jasper,
Hier keek ik altijd via Telfort.itvonline.nl echter sinds een paar dagen blijkt dit direct door te lussen naar telfort.interactievetv.nl ... moest dan ook opnieuw mij met klantnummer en pincode aanmelden... sinds dien is het dat het voorkomt dat ik die fout bij inladen 403-10146 krijg. Met andere woorden het antwoord door jou gegeven klinkt logisch echter bij mij gaat die vlieger niet op.
Groeten,
Arnaud
Reputatie 1
Bij mij werkt het (thuis wifi) ook niet meer. FF, Chrome en Edge geprobeerd. Zelfde foutcode. App werkt nog wel..
Reputatie 1
bij chrome en edge ook dezelfde melding
Fout bij het starten van de video (403-10146)
en kijk via https://telfort.interactievetv.nl/ met laptop
Reputatie 1
Ik krijg helaas vanavond deze melding ook ''fout bij het starten van de video (403-10146)''
ik heb het in verschillende browsers geprobeerd maar helaas werkt niet bij geen enkele tot nu toe.
Is er al een oplossing voor gevonden? vind het zeer irritant dat ik nu geen gebruik van online tv kan maken.
Reputatie 3
Hebben jullie al geprobeerd de cache te legen?

voor chroom;
  1. Klik bovenaan in de menubalk op het Blad Icoontje (3 streepjes)
  2. Klik op Instellingen (Settings).
  3. Klik onderaan de pagina op Geavanceerde instellingen weergeven... (Show advanced settings)
  4. Klik op de knop Browser gegevens wissen.. (Clear Browsing data) en een nieuw klein scherm verschijnt.
  5. Kies de periode die u wilt verwijderen (of voor Alle cookies, de onderste keuze)
  6. Klik op de knop Browser gegevens verwijderen... (Clear browsing data)
voor Edge:
  1. Klik op de drie puntjes . . .
  2. Klik op Instellingen (settings)
  3. Ga naar Browsergegevens wissen (Clear Browsing Data)
  4. Klik op Kies wat u wilt wissen (Choose what to clear)
  5. Vink aan Gegevens en bestanden in de Cache ( Cached data and files)
  6. Klik op Wissen (Clear)
su6
Reputatie 1
Hebben jullie al geprobeerd de cache te legen?

voor chroom;
  1. Klik bovenaan in de menubalk op het Blad Icoontje (3 streepjes)
  2. Klik op Instellingen (Settings).
  3. Klik onderaan de pagina op Geavanceerde instellingen weergeven... (Show advanced settings)
  4. Klik op de knop Browser gegevens wissen.. (Clear Browsing data) en een nieuw klein scherm verschijnt.
  5. Kies de periode die u wilt verwijderen (of voor Alle cookies, de onderste keuze)
  6. Klik op de knop Browser gegevens verwijderen... (Clear browsing data)
voor Edge:
  1. Klik op de drie puntjes . . .
  2. Klik op Instellingen (settings)
  3. Ga naar Browsergegevens wissen (Clear Browsing Data)
  4. Klik op Kies wat u wilt wissen (Choose what to clear)
  5. Vink aan Gegevens en bestanden in de Cache ( Cached data and files)
  6. Klik op Wissen (Clear)
su6

Ja dat heb ik als eerste geprobeerd daarna 3 andere nieuwe browsers gedownload dus daar ligt het probleem niet.
Dduck...
Op zich een goede tip, echter ik heb het ook met "Brave" geprobeerd en die heb ik niet eerder voor Itv gebruikt en toch krijg ik de fout.
Helaas
Reputatie 3
Jammer dat ik niet kon helpen. De app werkt gelukkig nog wel. Hoop dat het snel opgelost gaat worden voor jullie.

su6
Reputatie 8
Badge +11
Hmm, jullie krijgen de melding juist op https://telfort.interactievetv.nl dus, terwijl het daar niet zou moeten voorkomen. Ik neem nogmaals contact op met de ontwikkelaars, ik kom er weer op terug!
Reputatie 8
Badge +11
Hi all, ik heb een reactie van de ontwikkelaars. Er was een ander probleem waardoor jullie deze foutmelding alsnog in beeld kregen. Die is nu verholpen, waardoor de foutmelding nu weg moet zijn. Als jullie die foutmelding toch nog in beeld krijgen, kan je uitloggen en opnieuw inloggen met het abonnementsnummer en de pincode. Daarna zouden jullie de melding niet meer moeten zien.
Reputatie 1
Werkt idd weer, bedankt!
Fantastich... en dan is het nu 500-5005 sorry kan geen programma laden geworden .... Top.
Reputatie 8
Badge +11
Fijn om te lezen @Bjo, veel kijkplezier!

Fantastich... en dan is het nu 500-5005 sorry kan geen programma laden geworden .... Top.
Hmm, dat is vreemd. Die foutmelding klinkt mij ook niet bekend in de oren, @Arnaud.. Krijg je die ook in alle browsers? En werkt het in bijvoorbeeld de app nog wel goed?

Reageer