beantwoord

Bright nl: Interactieve tv bij KPN verplicht in HDR, zelfs als het lelijk is

• 2 maart 2020
  • 17 reacties
  • 364 keer bekeken

Bright.nl: Interactieve tv bij KPN verplicht in HDR, zelfs als het lelijk is

Is dit straks ook voor Telfort klanten na migratie?

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 5 maart 2020, 08:12

Hi allen. Ik begrijp de commotie wel, maar het speelt natuurlijk voor KPN klanten en is voor Telfort klanten niet van toepassing. Voor wat de HDR problemen betreft, het lijkt me goed om beide kanten te belichten. Voor veel klanten werkt het goed, maar voor bij wie het niet goed werkt, kan de update op verzoek teruggedraaid worden. Voor verdere vragen of opmerkingen hierover kan iedereen terecht op het KPN forum.

Bekijk reactie

17 reacties

Hallo @mandy , is voor Telfort-klanten niet aan de orde, Telfort kent geen 4K-decoders.

Het is vreemd in mijn ogen dat de HDR techniek niet enkel op de 3 uhd kanalen wordt toegepast. Zover ik het durf te zeggen worden de series en films op de reguliere kanalen niet met HDR uitgezonden. Daarom moet je voor die kanalen de ontvanger ook anders instellen voor optimaal beeld.

Als ik het topic wat in het artikel wordt genoemd bekijk gaan mijn tenen weer krullen.

Hoe het werkt

De Arris VIP5202 ondersteunt Ultra HD met HDR. In de update van februari is HDR standaard ingesteld. Dit is ook een vereiste vanuit onze partners zoals Netflix en YouTube. Het is in wezen ook de juiste oplossing om HDR toekomstvast te gebruiken op een moderne televisie die HDR ondersteunt.

Dat is B*ll S **t eerste klas. Uiteraard is de HDR ondersteuning nodig voor de klanten met het 4K pakket. Als klanten zonder dat pakket op deze ontvanger Het Netflix, Youtube in de ideale kleuren kunnen zien is mooi, daarom hoeft en moet dat niet standaard aan.

Hier nog iets onzinnigs.

Het voordeel hiervan is dat je bij het zappen of switchen van TV naar Netflix geen last hebt van een omschakelende TV. Wat vaak resulteert in 1 tot 2 seconden zwart beeld. De HD-signalen van de reguliere zenders blijven in oorsprong gewoon SDR

Liever die 1 of 2 seconden wacht tijd dan alle overige kanalen minder of een tv opnieuw kalibreren.

Reputatie 8
Badge +18

Mandy als Telfort thuis overgezet wordt naar KPN dan hebben deze klanten niet dezelfde opties als een klant die nu al KPN klant is.

Ga je als exTelfort klant na de overgang een nieuw contract bij KPN aan dan kun je alles "krijgen"  b.v. Fon etc etc 

Mandy als Telfort thuis overgezet wordt naar KPN dan hebben deze klanten niet dezelfde opties als een klant die nu al KPN klant is.

Ga je als exTelfort klant na de overgang een nieuw contract bij KPN aan dan kun je alles "krijgen"  b.v. Fon etc etc 

Ook dat gaat niet helemaal op dit speelt enkel voor nieuwe KPN klanten, of bestaande klanten die overstappen naar Hussel en 4K aanvinken. De huidige klanten hebben dezelfde ontvangers als de Telfort klanten. De eerste 4K klanten hebben een ander model tv ontvanger.

Dit is het topic op het KPN Forum: Updates voor Interactieve TV 2020

Daar lopen de gemoederen al aardig op.

Het staat inmiddels ook op Tweakers: KPN draait forceren van hdr in tv-ontvanger niet terug en

Totaal TV: KPN update Arris VIP 5202 komt door Netflix: HDR blijft standaard aan

Ik heb nog gewoon een HD TV, zelfs geen Smart TV dus zeker geen 4K.
Dus ik heb ook geen Arris, hier had ik overheen gelezen.
Ik ga ook geen KPN Thuis abonnement, nu de Hussel nemen.
Voor nu wacht ik af wat het gaat worden na de migratie naar KPN.

Voor de lezers nog even voor de volledigheid, het gaat over een optie in de firmware van dat specifieke model tv ontvanger. Die nu standaard aan staat, die optie laat een moderne UHD televisie denken dat een reguliere tv kanaal ook een andere kleur codering heeft High Dynamic Range daardoor zal die tv de verkeerde kleuren weergeven.

Gemigreerde Telfort klanten zullen hier enkel mee te maken krijgen als ter vervanging van een defecte ontvanger een Arris vip 5202 wordt gestuurd. Dat zal pas gebeuren als de huidige HD kastjes niet meer leverbaar zijn.

Daarom schreef ik ook al eerder binnen dit topic dat dit onderwerp voor Telfort klanten niet aan de orde is, hoe simpel kan het zijn.

Daarom schreef ik ook al eerder binnen dit topic dat dit onderwerp voor Telfort klanten niet aan de orde is, hoe simpel kan het zijn.

Op dit moment inderdaad niet na de migratie zit dat mogelijk anders. Hoewel ook de huidige KPN klanten niet standaard dit model krijgen bij vervanging.

Hoe simpel kan het zijn JanD?

Even verder nadenken dan het nu.
Op dit moment is het nog niet aan de orde, dat klopt.
Na de migratie kan het anders zijn.
Maar denk ook aan Telfort klanten die eventueel nu overstappen, dus voor de migratie naar KPN.
Zij krijgen er wellicht wel mee te maken.

Hallo @mandy , daar heeft Telfort nu en t.z.t. niets (meer) mee van doen, dat is dan meer een onderwerp in het KPN-forum.

Simpel toch.

Niet druk maken om iets wat helemaal niet aan de orde is en komt binnen Telfort.

Deels mee eens voor mij persoonlijk wel weer een dikke min dit moet niet standaard aan, enkel indien nodig. Losh van het punt of we er nu  te wel of  niet mee te maken hebben op termijn wel. Het is goed te weten wat er speelt.

Hallo @Galdor68 en @mandy , volgens Tweakers kunnen KPN-klanten die dat willen e.e.a. weer terug laten draaien naar de vorige versie.

Telfort Thuis is nog steeds bij Telfort en niet bij KPN, dus daarom hoort het ook hier.
Het staat ook niet voor niets bij koetjes en kalfjes.
Dus mijn intentie is puur informatief.
Persoonlijk maak ik mijzelf niet druk, ik ga toch geen volwaardig KPN abonnement nemen.

Ondertussen heb ik het wel op Tweakers gevonden.

KPN wil forceren hdr-weergave op televisies ongedaan maken

Er had beter na gedacht moeten worden, in plaats iets onzinnigs terug draaien.

Helemaal mee eens!

Reputatie 8
Badge +11

Hi allen. Ik begrijp de commotie wel, maar het speelt natuurlijk voor KPN klanten en is voor Telfort klanten niet van toepassing. Voor wat de HDR problemen betreft, het lijkt me goed om beide kanten te belichten. Voor veel klanten werkt het goed, maar voor bij wie het niet goed werkt, kan de update op verzoek teruggedraaid worden. Voor verdere vragen of opmerkingen hierover kan iedereen terecht op het KPN forum.

Hallo Alexandra,

Waarom denk je dat ik het hier geplaats heb, bij koetjes en kalfjes en niet op het KPN Forum?
Volgens mij is Telfort Thuis nog steeds bij Telfort en niet bij KPN.
Dan vindt ik ook dat het hier hoort.

Maar misschien dat Telfort klanten nu over wilden stappen naar KPN?
Dus voor de migratie?
En de commotie die hierdoor ontstaan is op het KPN Forum?
Daar heb ik namelijk het wel gelezen.
Maar die commotie is er niet voor niets geweest.

En ik ga echt geen vragen of opmerkingen stellen op het KPN Forum.
Ik wil hierin ook niet gepushed worden.
Niet zolang het Telfort Forum nog bestaat.

Mijn reden is o.a., dat als je daar post, net als hier, je account en wat je geschreven hebt,
op verzoek, niet verwijderd wordt.
Als ik dit van te voren geweten had, had ik hier ook nooit wat geschreven.
Maar dit Forum houdt straks op te bestaan en dat is de enige reden om hier nog te plaatsten.

Reageer