beantwoord

Brief van Telfort over digitaliseren Coax aansluiting

• 30 september 2018
  • 5 reacties
  • 627 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb afgelopen week een (voor mij) rare brief van Telfort gekregen. Deze vertelt mij dat ik thuis analoge radio en tv signaal van Telfort ontvang via de coax kabel. Dit is echter niet waar, ik heb een glasvezelaansluiting. Verder verhaalt deze brief over een overstap van analoge naar digitale televisie. Ik kijk echter al digitaal via de DVB-C (waar zou de D voor staan 😉) aansluiting op mijn glasvezelmodem.

Kan ik deze brief negeren aangezien deze over een niet bestaande (coax) aansluiting gaat? Zoals vermeld, heb ik een glasvezelaansluiting.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 1 oktober 2018, 19:20

Hi Kiekerjan, zoals Kees-Jan en Galdor aangeven is die brief wel van toepassing en terecht. In de genoemde topics wordt alles daarover uitgelegd en worden ook al veel vragen gesteld.
Deze brief is een eerste aankondiging van wat er komen gaat. Iedereen zal nog een brief krijgen met wat het voor jou persoonlijk gaat inhouden, je kunt die brief afwachten om te kijken wat er precies gaat wijzigen daarin.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Kijk eens in dit topic: https://forum.telfort.nl/nieuws-251/klanten-met-een-oud-glasvezelpakket-stappen-over-in-2019-77901

of deze: https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding-77670
Nee je kan deze brief niet negeren. Je hebt wel een Glasvezel verbinding hierover komt je DVB-c binnen maar gaat via een F- connector over naar coax binnenshuis.

Het kastje waar je router, telefoon en tv's aan verbonden zijn wordt vervangen door een model met 1 ethernet RJ45 aansluiting.
Daarmee komt het DVB-c signaal te vervallen.
Reputatie 1
Ik vind het raar, het woord glasvezel komt in die hele brief niet voor!
In de gelinkte topics zie ik dat DVB-C komt te vervallen. Ik gebruik juist DVB-C omdat ik niet allerlei extra kastjes bij mn televisies wil. En voor al die extra kastjes moet ook nog eens betaald worden. Dat lijkt me niet onder het kopje verbetering vallen ☹Waarom wordt er niet gewoon gebruik gemaakt van technieken die de televisies van vandaag de dag ondersteunen?
Dat is dus het grote mysterie. Deels zal dat te maken hebben met het geen geld willen steken in verouderde overgenomen hardware. Deels dat de commerciele zenders/omroepen voor elke tv hun deel van de gelden willen zien hoe dan ook hoofdzakelijk een centen kwestie.

De verbetering ten opzichte van dvb is het kunnen pauzeren van een tv programma, de kastjes hebben meer mogelijkheden dan de Amino die je zo te lezen niet gebruikt.
Reputatie 8
Badge +11
Hi Kiekerjan, zoals Kees-Jan en Galdor aangeven is die brief wel van toepassing en terecht. In de genoemde topics wordt alles daarover uitgelegd en worden ook al veel vragen gesteld.
Deze brief is een eerste aankondiging van wat er komen gaat. Iedereen zal nog een brief krijgen met wat het voor jou persoonlijk gaat inhouden, je kunt die brief afwachten om te kijken wat er precies gaat wijzigen daarin.

Reageer