beantwoord

BRAVA verdwijnt per 4 juli

• 16 mei 2017
  • 11 reacties
  • 1527 keer bekeken

Zojuist ontving ik bericht van Telfort over de wijzigingen die per 4 juli worden doorgevoerd. In van de wijzigingen is dat Brava nu compleet uit het pakker verdwijnt en er dus geen enkele zender met klassieke muziek meer overblijft. Twee jaar of zo geleden waren dat er nog drie (BRAVA, BRAVA HD, Mezzo) en nu dus niks meer. Als reden hiervoor wordt de onderstaande nietszeggende alinea op de website gepresenteerd.
"Op basis van kijk- en luistergegevens en klantonderzoeken wordt jaarlijks een afweging gemaakt welke zenders we missen of op welke manier we het zenderaanbod kunnen verbeteren. Hiermee proberen we zoveel mogelijk aan alle wensen van onze klanten tegemoet te komen en een zo compleet mogelijk zenderaanbod aan te bieden."
Ik snap best dat klassieke muziek een beperkt aantal kijkers heeft, maar ook niet heel weinig. Bij een zo compleet mogelijk zenderaanbod hoort ook aanbod voor cultuur die misschien niet overeenkomt met de grootste gemene deler van de Nederlandse samenleving. Als dat gebeurt, wordt er alleen nog maar eenheidsworst uitgezonden. Ik vind dat Telfort met een (betere) uitlegmoet komen voordat deze maatregel wordt doorgevoerd. Er is al zoveel pulp op deze wereld.
icon

Beste antwoord door Michael 18 mei 2017, 20:46

Hallo xhansx, welkom op het forum! Het klopt dat er op korte termijn een aantal zaken gaat veranderen in het zenderaanbod. Het ligt voor de hand dat er zenders bij komen die ontzettend populair zijn. Ook ligt het enigszins voor de hand om zenders te verwijderen die minder animo hebben. Ik kan me zo indenken dat dit ook geldt voor Brava Klassiek NL. Het is immers een zender die, zoals je zelf al aangeeft, een beperkt aantal kijkers heeft. We streven uiteraard naar zoveel mogelijk in het zenderaanbod. Soms moeten we echter keuzes maken, het kan dan zijn dat we een groep mensen blij maken, maar het kan zeker ook zijn dat er gebruikers teleurgesteld worden. Helaas kan ik het niet veel mooier maken dan het is. Ik hoop dat je zo voldoende weet.

@morenoralfo,

Deze wijziging geldt inderdaad alleen voor het Pluspakket.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Ik hoop dat deze wijziging niet van toepassing is op DVB-C, helaas kan ik niet zo 1,2,3 informatie over de zenderoverzicht van DVB-C vinden. Onder service staat alleen de overzicht van interactieve TV.
Reputatie 8
Badge +2
Hallo xhansx, welkom op het forum! Het klopt dat er op korte termijn een aantal zaken gaat veranderen in het zenderaanbod. Het ligt voor de hand dat er zenders bij komen die ontzettend populair zijn. Ook ligt het enigszins voor de hand om zenders te verwijderen die minder animo hebben. Ik kan me zo indenken dat dit ook geldt voor Brava Klassiek NL. Het is immers een zender die, zoals je zelf al aangeeft, een beperkt aantal kijkers heeft. We streven uiteraard naar zoveel mogelijk in het zenderaanbod. Soms moeten we echter keuzes maken, het kan dan zijn dat we een groep mensen blij maken, maar het kan zeker ook zijn dat er gebruikers teleurgesteld worden. Helaas kan ik het niet veel mooier maken dan het is. Ik hoop dat je zo voldoende weet.

@morenoralfo,

Deze wijziging geldt inderdaad alleen voor het Pluspakket.
Hallo,
Ik ben ook diep teleurgesteld, op her bericht dat Brava gaat verdwijnen in het Telfort-pakket.
Ik heb juist gekozen voor Telfort enige jaren geleden om dat in het pakket een klassieke muziekzender zit op een tv-kanaal. helaas ben ik nu genoodzaakt om weer een andere tv-internet-telefoon aanbieder te zoeken. waar wel een goede muziekzender inzit.jammer ik was best tevreden over Telfort (ondanks de vele storingen) en het antwoordt van @morenoralfo vind ik maar een dooddoener.
groet van Snipper
hallo Brava-liefhebbers ! jullie pleidooien om Brava te houden zijn ook de mijne. Maar Telfort laat ons mooi in de kou staan. Zie de info-wisseling bij mijn posts: Brava moet blijven.
Volgens Michael van Telfort is het dus helemaal afgelopen met Brava. Eigenlijk schandalig ...........
Reputatie 8
Badge +2
Graag vraag ik wat aandacht voor deze post. Hier staat een aantal alternatieven in wat Brava betreft. Meer dan dit kunnen we er voor nu niet aan veranderen. Ik hoop op jullie begrip.
Graag zie ik de zender Stingray Brava zo spoedig mogelijk weer terug op mijn TV. Dit is 1 van de zenders waarvoor ik een televisie in huis heb.

Er is nu geen andere keuze om te vertrekken bij Telfort, als Brava niet terugkomt.
Reputatie 8
Badge +10

Er is nu geen andere keuze om te vertrekken bij Telfort, als Brava niet terugkomt.

En dan heb je na een hoop heisa een nieuwe provider, gooit die vervolgens ook Brava eraf... :8
Het blijven rakkers hoor, die providers... 😉
Ook ik heb al uitgebreid met Telfort / Michael geforumd over het verdwijnen van Brava (zie mijn eerdere postwisselingen). Het heeft allemaal niets uitgehaald. Brava verdween inderdaad op 4 juli.......Het is natuurlijk heel "raar" dat er bij de meeste providers (inclusief Telfort dus) helemaal geen Klassieke Muziekzender is. Alsof Nederlanders niet ook van klassieke muziek houden ! Het tegendeel is n.m.m. het geval. Ik heb hierover ook met Brava zelf gemaild en Brava mailde mij een brief die zij aan KPN/Telfort hadden gestuurd over het weghalen van Brava. Ook dat heeft blijkbaar niets geholpen. Ik hoop maar dat Telfort terugkomt van zijn dwaling en zo spoedig mogelijk Brava weer terugzet op DVB-C en in het vervolg zijn klanten raadpleegt over veranderingen. Trouwens, het is niet zoveel heisa om van provider te veranderen !
Reputatie 1
Zelf vind ik het ook zeer spijtig dat Brava is verdwenen. En wat kregen we ervoor in de plaats? Weer een nieuwszender. De zoveelste. Wat is dat nu voor een toegevoegde waarde vraag ik mezelf af?
Helaas zijn er niet veel bedrijven meer die Brava of Mezzo uitzenden.
Ik vind dit geen vooruitgang.
Ik ga me nu op T-mobile oriënteren.
Reputatie 3
Mijn provider op dit moment is T-mobile, daar is het net als bij andere providers naast het standaard pakket tv zenders te kiezen voor aanvullende pakketten.

Bij T-mobile kun je kiezen uit de volgende Kids en Music met o.a Brava (2x) en Mezzo daarnaast diverse andere ( zelf kijk ik graag naar 192tv) plus een uitgebreid aantal kinderzenders.

Verder zijn er nog een drie tal pakketten, de prijs per maand is 3,75€ per pakket.
Hi Brava-liefhebbers !
Ik hoop nog steeds dat Telfort bij de eerstkomende zenderaanpassingen (wanneer ?) Brava terugzet op Interactieve TV en op DVB-C. Gezien de vele reacties op dit forum over het verdwijnen van Brava, zijn er blijkbaar veel klassieke-muziek-liefhebbers in het Telfort-klantenbestand. Die kun je als aanbieder toch niet in de kou laten staan.

Je kunt natuurlijk ook een ander abo-aanbod overwegen, namelijk een standaardpakket met de gebruikelijke 12 (ongeveer) en dan een keuzemenu voor bijvoorbeeld euro 0,25 per keuze. Dat heb ik al eens een tijd geleden telefonisch voorgesteld. Men vond het interessant en zou het verder bekijken !

Reageer