Blokkerig vertraagd beeld bij interactieve TV met draadloze verbindingsset

• 24 december 2012
  • 27 reacties
  • 8659 keer bekeken

Badge
Hallo,

vanmorgen heeft de Telfort-monteur interactieve TV geïnstalleerd bij mij thuis, met een draadloze verbindingsset erbij. Werkte vanmorgen (even) goed. Vanavond opnieuw gekeken, werkte niet meer. Alles volgens de handleidingen uitgeprobeerd: adaptors gereset, tv-ontvanger gereset, andere stekkers uit naburige stopkontakten. Maar niets helpt. Beeld blijft haperend/blokkerig/vertraagd, geluid ook.

Wie heeft de gouden tip ?

mvg,
Nico
Culemborg

27 reacties

Badge
[quote]@mothugline

]TELFORT = ***ZOOI

[/QUOTE

ik heb je al op diversen forums gelezen en je woorden schat is niet zo groot , je kan alleen maar het zelfde schrijven of zitten er niet meer toetsen op je toetsen bord.
[/quote]

ja, schelden helpt hier letterlijk en figuurlijk niet. Leef je frustraties ergens anders uit en vermoei ons er niet mee. Het is gewoon onfatsoenlijk en niet cool.
Badge
Heb je de software in de ontvanger al opnieuw geladen?

U kunt proberen om de software van de TV ontvanger te resetten, dit doet u op de volgende manier:

1. Schakel de TV ontvanger geheel uit met de schakelaar of verwijder de adapter stekker.
2. Zet de TV ontvanger weer aan
3. Op het televisiescherm ziet u onderaan 5 balkjes staan. Druk nu als het eerste balkje geel wordt op de standby-knop op de TV-ontvanger. U komt nu in het configuratiemenu. U kunt hier navigeren naar de volgende optie door kort op de standby-knop te drukken. Om een optie te selecteren drukt u voor 3 seconden op de standby-knop.
4. Kies nu voor de optie 'Software verwijderen'.
De TV ontvanger start nu opnieuw op en wordt opnieuw ingesteld.

hetzelfde proces dient u te herhalen voor fabrieks instellingen.

Dank u voor deze tip. Heb dit gedaan maar helaas helpt dit ook niet. Vandaag 2x gebeld met Telfort Helpdesk. Probleem lijkt toch te zitten in draadloze verbindingsset van Telfort, signaal doorgeven via mijn electriciteitsbedrading in huis is storingsgevoelig. Via een kabel van 20 meter die dwars doorkijk huis ligt heb ik nu storingsvrije ontvangst. Uitdaging is nu om hem onder de vloeren te krijgen 😞. Draadloze verbindingsset geeft in mijn huis dus helaas geen goede ontvangst.

Dank aan allen voor de positieve tips en adviezen !
Badge +1
ik heb mijn kabel onder de vloer gelegd ( beneden huis )  2 gaatjes in de vloer boren en draad door trekken .
misschien een tip , indien mogelijk ?
Reputatie 8
Badge +18
Mooi dat het gelukt is martin57 en als ikzelf ooit overstap van canal digitaal naar interactive tv zal ik het zeker niet draadloos doen, want als ik het zo hier her en der op het forum lees, is dit niet optimaal
Badge
ik heb mijn kabel onder de vloer gelegd ( beneden huis ) 2 gaatjes in de vloer boren en draad door trekken . misschien een tip , indien mogelijk ?

wordt de volgende uitdaging (kruipruimte in).

Heb je gaten zo groot geboord dat ook de stekkertjes er doorheen konden ? Of die naderhand er aan gezet ?
Welk type kabel heb je gebruikt (CAT5 of CAT6) ?
Badge +1
ik heb de gaten zo groot geboord dat de stekkers er door heen konden , gaatjes kan je met een beetje kit dicht maken. 
even een plastik zakje om de stekker doen dat er geen vuil in komt.
ik heb een cat 6 kabel gebruikt.
kijk even bij www. kabeltje .com die heeft goeie kabels en niet duur, vandaag bestellen morgen in huis.
Badge +1
je bent niet de enigste , meer klachten over gelezen .
je kan beter die zooi inleveren.
Reputatie 8
Badge +18
Wat is je werkelijke internetsnelheid 
Badge
Telfort voert nu grootschalig reclame voor het alles-in-1-pakket, dus zal hiervoor toch wel met een gepaste oplossing komen ?!?
Ik wacht even de - snelle ? - reactie van het webcare-team af.
Badge
Wat is je werkelijke internetsnelheid

hoe/waar kan ik dat zien ?
Reputatie 8
Badge +18
Je kunt inloggen in je modem met admin en wachtwoord waarschijnlijk 1234 als je nog nooit ingelogd hebt,
echter je kunt ook even speedtest.net doen alhoewel dat niet altijd betrouwbaar is heb je toch een indicatie van je snelheid.
Badge
thx.

Download = 10,4 Mbps,
Upload = 1,8 Mbps.
Heb je de software in de ontvanger al opnieuw geladen?

U kunt proberen om de software van de TV ontvanger te resetten, dit doet u op de volgende manier:

1. Schakel de TV ontvanger geheel uit met de schakelaar of verwijder de adapter stekker.
2. Zet de TV ontvanger weer aan
3. Op het televisiescherm ziet u onderaan 5 balkjes staan. Druk nu als het eerste balkje geel wordt op de standby-knop op de TV-ontvanger. U komt nu in het configuratiemenu. U kunt hier navigeren naar de volgende optie door kort op de standby-knop te drukken. Om een optie te selecteren drukt u voor 3 seconden op de standby-knop.
4. Kies nu voor de optie 'Software verwijderen'.
De TV ontvanger start nu opnieuw op en wordt opnieuw ingesteld.

hetzelfde proces dient u te herhalen voor fabrieks instellingen.
Reputatie 8
Badge +18
Die download is niet echt veel en wat geeft de postcodecheck aan op telfort wat haalbaar is op je adres
Badge
tsja, die geeft 25 Mb/s aan, met de gebruikelijke disclaimer van Telfort:

De maximale snelheid is afhankelijk van een aantal factoren
De kwaliteit en de afstand van de koperlijn van de wijkcentrale tot aan je huis
De kwaliteit en de lengte van de kabels tussen je modem/router, je computer en het ISRA-punt (het punt waar de telefoonlijn je huis binnenkomt)
Een oude computer of modem
De instellingen in je computer of netwerk
De drukte op het internet

Mocht je in de praktijk een lagere snelheid ervaren dan is dat dus niet altijd te wijten aan de snelheid van het abonnement. Genoemde snelheden zijn een indicatie waaraan geen rechten ontleend kunnen worden.

Het verschil tussen gemeten downloadsnelheid (10,4 Mb/s) en postcodecheck (25 Mb/s) is wel erg groot !!!
Oftewel: de reclame van Telfort is stukken beter dan de daadwerkelijk geboden downloadsnelheid 😞
Reputatie 8
Badge +16
Wat je kan doen om toch een beetje normaal TV te kijken is je decoder aansluiten met een netwerkkabel.
Door het gebruik van een netwerkkabel sluit je elke vorm van storing uit en kan je het maximale uit je ontvangen signaal halen.
En hopen dat de komende weken je snelheid omhoog gaat.
Reputatie 8
Badge +18
Ik ken je modem niet echt, maar bij de meeste modems kun je inloggen via admin en 1234 , maar misschien weet tuuttuut dat wel waar je download staat
Badge
Volgens Telfort is 25 Mb/s haalbaar op mijn adres, maar daar twijfel ik nu toch wel heeeeel erg aan 😞
Badge
Dank voor je tip. Heb dit zojuist gedaan, helpt helaas niet 😞
Badge
Wat je kan doen om toch een beetje normaal TV te kijken is je decoder aansluiten met een netwerkkabel.
Door het gebruik van een netwerkkabel sluit je elke vorm van storing uit en kan je het maximale uit je ontvangen signaal halen.
En hopen dat de komende weken je snelheid omhoog gaat.

wat kun je nog meer doen dan alleen hopen dat je snelheid omhoog gaat ? 
Wat kan Telfort hier aan doen ?!?
Reputatie 8
Badge +18
Volgens Telfort is 25 Mb/s haalbaar op mijn adres, maar daar twijfel ik nu toch wel heeeeel erg aan :-(

Als het volgens de postcodecheck is die 25 mbps en dan zou je toch wel een 20 mbps moeten halen en dat is voldoende.
Wat ik wel vreemd vind is dat het na aansluiten prima was toch zonder schokkerig beeld en dit laatste heeft meestal te maken met een slechte/onvoldoende verbinding.
Je zou kunnen proberen om de firmware opnieuw te laden hoe dat moet staat vast wel in je handleiding.
Badge
TELFORT = ***ZOOI
Badge
Mijn laatste hoop is nog een goed advies van Telfort zelf te krijgen. 
Leuke aktie, zo'n alles-in-1-pakket, maar het moet natuurlijk wel goed werken. En dat doet het helaas niet.

dus, Telfort, ................ ?
Mijn laatste hoop is nog een goed advies van Telfort zelf te krijgen.
Leuke aktie, zo'n alles-in-1-pakket, maar het moet natuurlijk wel goed werken. En dat doet het helaas niet.

dus, Telfort, ................ ?

gewoon bedraad tv kijken is de beste oplossing.

en wachten tot het wel lukt in de toekomst met meer signaal.
Badge
jo normaal ik ben al 3 maanden bezig met teflort en nu heb ik niks van telfort ! 
ik heb decoder en abonement bij kpn digitenne en daar zit ik aan vast
omdat die telfort takkezooi troep werkt nooit
ik betaal voor jan ***
enja met kerst en oud en nieuw wilje tog tv kunnen kijken dus nu heb ik 4 decoders en 2 modems
en die van telfort werken niet bagger zooi

Reageer