beantwoord

Blokkerig DVB-C signaal

• 12 augustus 2016
  • 6 reacties
  • 430 keer bekeken

Sinds een paar weken hebben we een blokkerig DVB-C signaal.
Digitale decoder al ge-reset, versterker er tussen uitgehaald, splitter er tussen uit, maar niets helpt. Het analoge signaal gaat nog redelijk en het digitale signaal is prima.
Uit andere topics wordt duidelijk dat dit waarschijnlijk in het glasvezmodem zit. Met wie moet ik contact opnemen om zsm weer een goed DVB-C signaal te hebben?
icon

Beste antwoord door BB114 24 augustus 2016, 21:56

Leon,
Inmiddels werkt alles weer in goede kwaliteit.
De monteur van Guidion heeft het glasvezelmodem vervangen, maar kon de coax op dat nieuwe modem toch niet voor elkaar krijgen. Dinsdag is er iemand van Reggefiber geweest en was binnen 2 minuten klaar; er zat nog wat vuil in de aansluiting... Verder zijn er geen kabels of stekkers vervangen.
Bedankt voor de support en groeten.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

6 reacties

Badge +1
Hoi BB114, welkom op ons forum! Excuus voor de late reactie! Fijn dat je het ook getest hebt met de DVB-c decoder er tussenuit en ook zonder de splitter. Stuur mij alsjeblieft een privébericht met hierin je postcode en huisnummer. Na ontvangst zorg ik ervoor dat bij jou thuis het glasvezelmodem wordt vervangen. Bedankt alvast!
Badge +1
Hi BB114, dank je voor je berichtje! Ik heb een modemwissel voor je aangevraagd. De firma Guidion zal de modemwissel uit gaan voeren, je zult daarom daar hen gebeld worden voor het maken van een afspraak. Laat je het me weten als het is gelukt? 🙂
Badge +1
Hoi BB114, ik zie dat er een afspraak is gemaakt met de monteur voor morgenochtend! Ik hoor het graag van je als de monteur is geweest. 🙂
Hallo Leon,
De monteur van Guidion is vandaag geweest. De status momenteel is, dat we nu helemaal geen DVB signaal meer hebben. Morgen komt er iemand van Telfort langs om alles na te kijken... Wordt vervolgt...
Leon,
Inmiddels werkt alles weer in goede kwaliteit.
De monteur van Guidion heeft het glasvezelmodem vervangen, maar kon de coax op dat nieuwe modem toch niet voor elkaar krijgen. Dinsdag is er iemand van Reggefiber geweest en was binnen 2 minuten klaar; er zat nog wat vuil in de aansluiting... Verder zijn er geen kabels of stekkers vervangen.
Bedankt voor de support en groeten.
Badge +1
Hi BB114, het heeft dus nog wel wat werk gekost, maar uiteindelijk netjes opgelost hoor ik wel! Daar ben ik heel blij om! :D

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.

P.S. Mag ik je tot slot nog vragen om feedback te geven op hoe je mijn hulp hebt ervaren? Doe dat dan alsjeblieft hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Alvast bedankt! 🙂