beantwoord

Blokkerig beeld RTL4/5/6/7 in Leusden via DVB-C

• 29 mei 2015
  • 1 reactie
  • 133 keer bekeken

Badge
Beste Telfort,
Ik heb mijn TV aangesloten via een coaxkabel en bekijk zenders via het DVB-C signaal. Ik heb een decoder kaart in mijn TV.
Sinds 2 dagen (woensdag 27-05 en donderdag 28-05) is van de zenders RTL4/5/7 en SBS6 het beeld zo blokkerig dat er niet naar te kijken is. Zelfs het geluid stottert.
Ik heb de signaal sterkte bekeken en die is net als bij de anders zenders gelijk. (> 74 dB) maar de kwaliteit is zo nu en dan slecht. ( < 40)
Op de andere zenders heb ik daar geen last van.
Hoe kan het dat die 4 zenders een probleem geven?
Het DVB-C signaal wordt toch door het glasvezel modem gemaakt? Hoe kan het dan dat sinds 2 dagen alleen deze zenders storing geven.
Mijn conclusie is dat het aan het aangeboden (digitale) signaal van telfort moet liggen.
Wat kan ik doen?
Groetsels Carel

Beste Stephen,
Natuurlijk heb ik mijn modem gereset. Ik heb de splitter verwijderd, (incl. de antenneversterker).
Maar dat kan het niet zijn. De signaal sterkte is > 74 dB. (zie afbeelding)
Voor de zekerheid heb ik de tv alle kanalen ook maar even opnieuw laten zoeken.
(maar die frequenties zullen niet veranderen of passen jullie die wel eens aan in de modems?)
Groetsels Carel

@wi6610102,
Bedankt voor het uitvoeren van de stappen.
Ik ontvang graag jouw naw-gegevens in een nieuw topic. Na ontvangst leg ik dit probleem voor aan de technische afdeling. Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Stephen 29 mei 2015, 10:56

@wi660102,

Bedankt voor de gegevens. Ik heb je per ongeluk de verkeerde link gestuurd. Het moest zijn privébericht in plaats van nieuw topic. Excuses hiervoor. :8
Ik heb zojuist een ticket ingeschoten voor wat betreft het blokkering beeld probleem. Mijn collega's van de technische afdeling pakken dit verder op. Ik verwacht dat zij binnen 2 werkdagen contact met jou opnemen. In de tussentijd kun jij mij benaderen voor vragen of opmerkingen. Bij deze sluit ik dit topic en gaan we verder in je andere topic.

Stephen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 8
Badge +16
@wi660102,

Bedankt voor de gegevens. Ik heb je per ongeluk de verkeerde link gestuurd. Het moest zijn privébericht in plaats van nieuw topic. Excuses hiervoor. :8
Ik heb zojuist een ticket ingeschoten voor wat betreft het blokkering beeld probleem. Mijn collega's van de technische afdeling pakken dit verder op. Ik verwacht dat zij binnen 2 werkdagen contact met jou opnemen. In de tussentijd kun jij mij benaderen voor vragen of opmerkingen. Bij deze sluit ik dit topic en gaan we verder in je andere topic.

Stephen