blokken in beeld op alle 3 de Amino ontangers

• 16 oktober 2017
  • 29 reacties
  • 417 keer bekeken

Hallo Telfort,

ik heb sinds een paar dagen last van blokken in beeld op alle 3 de ontvangers.
ik heb ze alle 3 een voor een aangeloten via een rechtstreekse lan verbinding naar het glasvezelmodem. ook heb ik de gehele test via de site uitgevoerd en op alle 8 de punten geen fouten
Ik heb de oude configuratie met 2 Amino A140 en 1 Amino M540
normaal gesproken heb ik alles draadloos lopen via het stopkontact zonder enige problemen, maar om te testen heb ik een lankabel gekocht.
heeft u misschien nog iets wat ik over het hoofd heb gezien, met het internet zijn trouwens geen problemen.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Ron, welkom op het forum. Wat lastig dat je sinds een paar dagen blokken in beeld hebt en haperingen op je TV. Daar wil ik graag verder met je naar kijken. Uit je reactie begrijp ik dat je alledrie de ontvangers rechtstreeks op het modem hebt aangesloten via een ethernetkabel. Dan maak je naar ik vermoed gebruik van een switch. Ik ben erg benieuwd wat er gebeurt als je een van je Amino's direct op het modem aansluit. Ook ben ik benieuwd of je verbetering ervaart als je het modem uit- en aangezet hebt. Ik hoor het graag van je.
hallo Wieger,

zoals ik al schreef de eerste keer,
"Normaal gesproken heb ik alles draadloos lopen via het stopkontact zonder enige problemen, maar om te testen heb ik een lankabel gekocht."
Ik heb dus juist een lange lan kabel gekocht om ze een voor een rechtstreeks op het glasvezelmodem aan te sluiten en dan te testen, in plaats van via daadloos aansluitset (stopkontakt), en als ik dit doe heb ik nog steeds hetzelfde probleem dus ook als er maar 1 amino is aangesloten via lankabel op de glasvezelmodem heb ik ongeveer om de minuut een stuk in beeld met allemaal blokken.
Ook heb ik al mijn internet router "sitecom" uitgeschakeld om te kijken of het eventueel een capaciteitsprobleem zou kunnen zijn omdat er namelijk ook momenten zijn dat het gewoon zuiver beeld is.
Maar ook dan is er geen verschil en blijven de blokken terug komen.
De meeste problemen heb ik op de RTL zenders, op de NPO zenders is het beeld beter en komen de storingen minder vaak voor.

Hoop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
Ron v. Extel
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Ron, bedankt voor je reactie. Hiermee heb ik inderdaad voldoende informatie. Over de afgelopen dagen zie ik het nodige dataverlies over je lijn terugkomen. Veelal wordt dit veroorzaakt door een TV verbindingsset of een switch die niet goed werkt. Aangezien je de apparaten een voor een op het modem getest hebt met hetzelfde resultaat, ga ik vragen om je glasvezelmodem te laten vervangen. Hiermee worden vaak problemen zoals deze opgelost. Een medewerker van Guidion zal je bellen voor het inplannen van een afspraak. Als je zelf sneller een afspraak wilt inplannen, dan kan je contact opnemen met 088 - 2000 150.
hallo wieger
Ik heb sinds een paar dagen weer hetzelfde probleem, glasvezelmodem is de laatste keer niet veranderd omdat het beeld op dat moment goed was.
Het beeld is dus een paar weken goed gebleven maar nu weer hetzelfde probleem het moet dus iets extern zijn want hier in huis is niets veranderd.
Hebben je ontvangers de laatste update gekregen? Onlangs is voor de Amino een update uitgerold.
ja hoor dat is het eerste wat ik gecontroleerd heb toen de storing weer opnieuw begon
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Ron, wat lastig dat het probleem weer de kop op steekt. Begrijp ik dat je nu wederom met je lankabel ook blokken in beeld hebt? Wil toch veiligheidshalve uitsluiten of het een probleem met de draadloze set is of in je modem. Als je met de lankabel ook problemen hebt, dan ga ik weer vragen om je modem om te ruilen. Hoor het graag van je.
hallo Wieger,

inderdaad met de lankabel dezelfde problemen, dus vreemd, maar er zit of een los contact in het modem of het is iets extern juist omdat het beeld 2 tot 3 weken goed is geweest en dan weer de kop opsteekt.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Ron, dat is een mogelijkheid. Ik ga het verzoek om het modem te vervangen doorzetten. Lijkt me handig om deze wel doorgang te laten vinden, ook al is de hapering straks weer weg. Denk dat er toch iets niet helemaal lekker zit in het apparaat.
Hallo Wieger

De monteur heeft het modem gewisseld, probleem blijft bestaan, monteur vermoed net als ik dat het in de aansluitkast op straat fout zit.
Kan daar naar gekeken worden ??

Groet

Ron
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Ron, niet fijn dat je nog steeds naar blokkend beeld kijkt. Als de monteur aangeeft dat het probleem nog steeds speelt, dan wordt dit automatisch verder onderzocht. Voor de zekerheid heb ik het ook gemeld in de openstaande opdracht. Mijn collega's zullen dit nog verder onderzoeken voor je.
Dank je Wieger.

zojuist ondekt dat het nieuwe modem analoog defect zit geen signaal meer op
Reputatie 7
Badge +7
Zo raken we van de regen in de drup. Dat is niet fijn. Om de analoge TV goed te krijgen zal het modem weer vervangen moeten worden. Daar zet ik weer een opdracht voor uit.
nog steeds niets gehoord hier over een eventuele vervanging van mijn glasvezelmodem, is alweer 3 dagen met slecht beeld en geen analoog.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Ron, het verzoek staat inderdaad nog uit. Heb nog geen bericht terug gehad van mijn collega's. Ik verwacht dat ze je binnenkort zullen bellen voor het maken van een afspraak. Je kan eventueel ook zelf bellen met 088 - 2000 150.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Ron, de afspraak met de monteur stond voor vanmiddag. Van hem heb ik het rapport nog niet doorgekregen. Heb je met het nieuwe modem weer analoge TV?
hallo Wieger,
ja hoor analoge TV werkt weer zo dadelijk komt reggefiber om de lijn te checken zal je dan nog even terugkoppelen wat hun bevindingen zijn.

in ieder geval alvast bedankt voor de perfecte service
zojuist is reggefiber geweest conclusie gehele aansluit traject moet gecontroleerd worden,
het probleem ligt inderdaad niet hier in huis maar aan de aansluiting.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Ron, jammer dat het bezoek van Reggefiber niet gelijk tot een oplossing geleid heeft. Ik houd de melding in de gaten en zal je waar mogelijk van updates voorzien.
sinds 10 minuten loopt de aansluiting weer en weer hetzelfde nog steeds blokken in beeld ik vermoed dat dit niet meer kan worden opgelost.
Ik vermoed dat ik na jaren toch een andere provider moet gaan zoeken.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Ron, jammer dat je nog steeds blokken in beeld ziet bij je Amino. Dat is inderdaad erg vervelend. Vanuit Reggefiber heb ik nog geen antwoord terug met wat hun bevindingen zijn. Wel geef ik dit gelijk door. Ik neem aan dat je de blokken hebt met één Amino op je modem aangesloten. Klopt dit?
Hallo Wieger,

Ik ben alles hierbinnen nu opnieuw aan het controleren voor de zekerheid heb allereerst mijn draadloze verbinding onder vervangen door een vaste Lan aansluiting.
Zojuist klaar met doortrekken van lankabel connectie is nu vervangen door een vaste aansluiting onder.
Tot nog toe loopt het goed op de televisie onder. maar voor de twee tv boven is dit natuurlijk geen optie.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Ron, dat begrijp ik. Deze vraag stelde ik vooral omdat een stukje uitsluiting te doen. Als er buiten je woning een probleem wordt gevonden, dan wordt dit hersteld. De kans dat hetzelfde probleem dan nog steeds aanwezig is, is dan wat kleiner. Stel je sluit nu één van je TV's boven aan met de draadloze set. Verloopt dit dan goed op zowel de TV beneden als boven? Als dit al stoort, kan ik altijd nog kijken of de draadloze set vervangen kan worden. Vaak biedt dat dan nog een verbetering.
Hallo wieger,
TV beneden doet het prima op de lan kabel, geen problemen meer.
Alleen kan ik de tv's boven niet aansluiten omdat ik niet in het bezit ben van een switch om de vaste lankabel te kunnen splitsen.
Dus ik zal nu alsnog alles op draadloos moeten doen en heb ik die Lan kabel voor niks aangelegt.
Het signaal van buiten is nu wel goed volgens mij, maar ik zou wel graag willen weten welke switch k kan gebruiken. om toch mijn vaste lan aansluiting te kunnen gebruiken.

Alvast bedankt voor de info.
supplement
alles loopt goed via de draadloze verbindingsets.

Beste Wieger bedankt voor alle help, ik vond je een boegbeeld voor Telfort klantenservice.

met de meeste hoogachting

Ron

Reageer