beantwoord

Blokken/haperen

• 24 februari 2018
  • 29 reacties
  • 404 keer bekeken

Hallo,

Sinds het begin van het overgaan van de zwarte naar witte afstandsbediening last van haperend/blokkerend beeld. Hiervoor is al een monteur geweest die alles heeft aangesloten en nagekeken. Hij vertelde dat als het niet beter werd er een nieuw modem gestuurd moet worden maar dat ik beter even kon wachten omdat er een betere versie zou komen. Nu een aantal maanden verder zou ik graag dat nieuwe modem willen hebben. Ben helemaal klaar met dat blokkerend beeld terwijl ik met het vorige abbonnement nooit problemen heb gehad.

Gr Andy
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 15 augustus 2018, 10:55

Nee dat hoeft niet meer. Ik vermoed namelijk dat het probleem in de ontvanger zit. Ik heb daarom besloten een nieuwe op te sturen. Binnen twee werkdagen zul je deze thuis ontvangen. Ik hoor graag of deze beter werkt.
Bekijk reactie

29 reacties

Heb je deze contolepunten al eens doorlopen?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/het-beeld-van-mijn-tv-hapert-ik-zie-blokjes-in-beeld.htm
Jazeker. Ze hebben niet voor niks een monteur gestuurd destijds. Die heeft alles gecheckd en gereset.
Je zal, als het nodig is, van Telfort een vervangend modem krijgen, maar geen ander type. Ik neem aan dat je nu een V8 hebt.
https://forum.telfort.nl/internet-267/welk-modem-krijg-je-bij-telfort-69350
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Andy, welkom op het forum! Ik zie dat je gebruik maakt van 4 TV-ontvangers. Doen de problemen zich voor op alle TV-ontvangers?
Ervaar je ook problemen met internet of betreft het alleen Interactieve TV? In afwachting van jouw reactie.
Hallo Stephen, het doet zich voor bij alle ontvangers waarvan 2 bekabeld zijn en 2 draadloos. Zoals je wellicht in de historie kan zien is hier al eens een monteur voor langs geweest. Probleem is toen niet opgelost en wordt nu steeds erger.

Gr Andy
Alleen TV dus. Verder geen problemen.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Andy, ik heb inderdaad het rapport van de monteur doorgenomen. Ik stuur je alvast een nieuw modem. Deze ontvang je na het weekend. Laat je dan even weten of de problemen zijn opgelost? Bij voorbaat dank!
Hallo Stephen,

Dank je wel. Je hoort van me.

Gr Andy
Hallo Stephen gisteravond de nieuwe modem aangesloten en helaas is dit nog niet de oplossing. De lijn is nog niet stabiel. Wat is er nog mogelijk?

Gr Andy
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Andy, wat vervelend dat de problemen niet zijn opgelost. Was de kabel tussen het glasvezelkastje en de Experiabox ook vervangen? Zo nee, dit graag even doen.
Ook even het glasvezelkastje stroomloos maken en na het inschakelen de software van de TV-ontvangers verwijderen en opnieuw installeren. Laat je even weten welk resultaat deze handelingen hebben opgeleverd? Bij voorbaat dank!
Hallo Stephen,

Heb alles gedaan behalve de kabel vervangen aangezien ik geen extra kabel heb. Nu enorme verbetering. Op een enkele hapering na werkt alles naar behoren.

Gr Andy
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Andy, fijn dat er wat verbetering is gekomen. Als je nog een kabel zou kunnen aanschaffen om daarmee te testen graag.
Hallo Stephen inmiddels ook de kabel vernieuwd. De verbetering was van tijdelijke aard. Blokken is weer als vanouds. Moet wel zeggen dat ik er klaar mee ben. Monteur is 2x geweest, heb al je aanwijzingen opgevolgd en ben nu 10 maanden verder en nog geen dag normaal tv kunnen kijken terwijl ik vroeger nooit problemen heb gehad bij Telfort. Ik heb een jaarcontract dus moet nog 2 maanden. Ga daarna wel op zoek naar een andere provider. Gr Andy
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Andy, wat jammer dat de problemen zich weer voordoen. Kun je aangeven hoe lang het goed heeft gewerkt? Ook ben ik benieuwd of je andere apparatuur hebt aangesloten of welke apparaten jij allemaal hebt aangesloten op het netwerk.
In afwachting van jouw reactie.
Hallo Stephen, een dag of 2/3 en het blokken werd weer erger. Uiteindelijk de kabel vernieuwd en nogmaals software opnieuw geinstalleerd. Hetzelfde resultaat. Ik heb 4 tv,s aangesloten zoals je weet. Verder alleen apparaten zoals telefoons/laptop/tablet die verbonden zijn met wifi
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Andy, bedankt voor je reactie. Wil je even alle TV-ontvangers ontkoppelen van het modem, dus inclusief de switch en verbindingsset. Daarna graag even 1 TV-ontvanger alleen bekabeld aansluiten op het modem.
Ervaar je de problemen dan ook?
Stephen het is eigenlijk te gek voor woorden dat ik dit allemaal moet doen. Ik heb voor installatie betaald voor een monteur. Nu heb ik inmiddels alles zelf al weer afgekoppeld en aangesloten. Het probleem blijft ook nu.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Andy, hget is belangrijk dat we alles goed testen. Heb je ook maar 1 TV-ontvanger aangesloten zoals ik heb aangegeven of alles weer aangesloten. Het kan namelijk zijn dat 1 van de apparaten de boosdoener is.
Hallo Stephen daar ben ik weer na lange tijd. Uiteindelijk heb ik alles opnieuw aangesloten en getest. Ik heb nu nog 1 tv die blokt. Ik denk dat deze ontvanger de boosdoener is. Vreemde is namelijk ook is dat als deze uit staat er geen tijd aangegeven staat zoals wel zo is bij de andere ontvangers. Wellicht kan deze omgeruild worden?
Gr Andy
De genoemde switch is het model van Telfort zelf?
Is de ontvanger met de blokken verbonden via een verbindingsset?
Hoi,

Ja en nee deze is niet draadloos verbonden.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Andy, ik neem het even over van Stephen. Ik begrijp dus dat je nog een ontvanger hebt die niet goed werkt. Welke is dat? Kun je de laatste drie cijfers van het serienummer geven? En als ik het goed begrijp ik deze met een kabel aangesloten? Heb je deze ook al een reset gegeven?
Hallo Bart, dat is 160 en deze is bedraad aangesloten. Reset is al meerdere malen gedaan.

Gr andy
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt Andy. Dit is dus de enige die niet goed werkt? Heb je voor mij misschien een uitslag van een speedtest die uitgevoerd is met een computer die met een kabel is aangesloten? En heb je de ontvangers al eens omgeruild? Verhuist dan het probleem mee, of blijft het op dezelfde plek. Ik hoor het graag.
Ja bij de andere niet perfect(blokt ook wel eens) maar deze ontvanger is heel erg. Heb de ontvanger zowel boven als beneden aangesloten gehad maar blijft hetzelfde. Nu moet ik een speedtest met een laptop doen?

Reageer