Blijvende storing bij draadloze TV verbindingsset

• 4 juli 2016
  • 1 reactie
  • 142 keer bekeken

Hallo!

Sinds enkele weken gebruik ik de draadloze TV verbindingsset van Telfort. Deze is aangesloten op de manier zoals het moet.
Helaas begon ik al na een week storingen te krijgen. Dit duurde een dag, daarna was het weg.

Helaas was dit geen eenmalig probleem. Het probleem doet zich steeds frequenter voor, tot vervelends aan toe. De stappen van de probleemoplosser die in dit forum zijn opgesteld, ben ik allemaal meerdere keren nagegaan.

Het vreemde is ook dat, wanneer de storing zich voordoet, de lampjes op beide adapters het normaal doen, en aangeven dat de verbinding stabiel is.

Het enige wat misschien de moeite waard is om te vermelden, is dat de adapter in de meterkast op een dubbele stopcontact zit aangesloten dat aan de muur bevestigd is (dus 2 stopcontacten naast elkaar). Het 2e stopcontact dat er direct naast zit, is verbonden met een andere stekker dat leidt naar een verlengsnoer. Kan dit verschil uitmaken? Of is het belangrijk dat de adapter de enige stekker is, die aangesloten is op een stopcontact zonder daar iets omheen?

Zoals ik al zei, de verbindingsset zelf geeft d.m.v. de lampjes aan dat de verbinding altijd stabiel is...!

Heel graag vraag ik om jullie hulp, a.u.b.!

Vriendelijke groeten,

Nicolien

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

1 reactie

Reputatie 8
Badge +18
Dubbele stopcontacten geven vaak storing maar op de draadloze adapter zit ook een stopcontact kun je die ook gebruiken voor de aansluiting die je nu gebruikt op je tweede stopcontact.
Dan kun je de tweede stopcontact vrij houden.