Blijf facturen ontvangen voor Digitenne

• 30 augustus 2012
  • 23 reacties
  • 5181 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Beste webcare,
Ik heb al ettelijke keren contact gehad met de Telftort Klantenservice en met Digitenne Klantenservice over het onterecht ontvangen van facturen voor Digitenne. Vanaf januari heb ik een Telfort abonnement Internet TV & Bellen met Digitenne gratis. Ik blijf echter facturen ontvangen voor Digitenne. Mijn voorletters zijn gelijk gezet. Restitutie krijg ik af en toe voor een maand en dan in de nieuwe maand weer een factuur. KPN/ Digitenne zegt dat het bij Telfort ligt. Wat gaat er niet goed bij jullie, kunnen jullie dat ajb goed uizoeken en dit nu voorgoed oplossen?

Telkens na behandeling van mijn klacht krijg ik netjes bericht van de KPN. De laatste twee brieven waren: u heeft een abonnement Interactieve tv, dus Digitenne gratis, u krijgt geld terug. Drie dagen daarna een brief: u heeft Interactieve TV opgezegd en moet dus weer betalen. Ik heb niets opgezegd! Telefoontje naar de KPN, antwoord: wij weten ook niet waarom u deze brief hebt gekregen, gooi 'm maar niet weg.

Iedere keer na de klantenservice van Telfort te hebben gesproken wordt mij verzekerd dat het is opgelost. Maar dat is het dus niet. Nu hoop ik dat jullie iets kunnen betekenen, ik weet gewoon niet meer waar ik met dit probleem naartoe moet. En ik vind het ook zo vervelend dat ik iedere keer opnieuw mijn verhaal moet uitleggen aan een nieuwe medewerker van de klantenservice. Is het mogelijk een vast contactpersoon te krijgen, een case manager of iets dergelijks?

Hoop heel erg graag iets van jullie te vernemen.

Groet, Nelleke van Noort

Ik heb een kooptuner, ik zou dus niets moeten betalen voor Digitenne.

23 reacties

Badge +4
Hier hetzelfde probleem met Digitenne 🙂 Henk zit er als het goed is bovenop, dus ik hoop dat het nu helemaal goed gaat komen. Hopelijk binnenkort een update...
Reputatie 1
Badge
Hai Erik,
Zit Henk er in het algemeen bovenop, op het facturen blijven ontvangen voor Digitenne? Of alleen voor jou? :rolleyes:
Groet Nelleke
Badge +4
Ik durf het je niet te zeggen, heb ook alweer even niks gehoord erover. Ik hoop op een reactie van webcare in dit topic om duidelijkheid te geven.
Na het verzoek in dit topic https://forum.telfort.nl/nieuw-contract-verlengen-271/nieuw-wijziging-bestaand-abonnement-verzendkosten-26246/ , sluit ik mij ook hier in dit topic aan. Wellicht dat het iets overzichtelijk wordt voor Henk (of collega van Henk).

Wel heeeeel erg frustrerend dat het fout blijft gaan met Digitenne en iTV, zelf nadat er telefonisch contact (bijna) alles geregeld is (of zou zijn).

Ik hoop ook een reactie van Telfort hieromtrent te krijgen... :(
Badge
Na het verzoek in dit topic https://forum.telfort.nl/nieuw-contract-verlengen-271/nieuw-wijziging-bestaand-abonnement-verzendkosten-26246/ , sluit ik mij ook hier in dit topic aan. Wellicht dat het iets overzichtelijk wordt voor Henk (of collega van Henk).

Wel heeeeel erg frustrerend dat het fout blijft gaan met Digitenne en iTV, zelf nadat er telefonisch contact (bijna) alles geregeld is (of zou zijn).

Ik hoop ook een reactie van Telfort hieromtrent te krijgen... :(

Houdt moed, ik ben er van maart j.l. tot augustus mee bezig geweest en het is goed gekomen, ook door hulp van Henk.
Bij was was het (grote ) probleem dat bij de een mijn adresnr. geregistreerd onder nr. 65 HS en bij de ander 65 huis en dat kon Digitenne niet aan... dus dat moest recht getrokken worden en tja dat kan even duren maar het is allemaal goed gekomen.
Let op: ook als er een voorletter afwijkt dan lukt het niet, het moet exact dezelfde tenaamstelling zijn.
Badge +4
Betaal jij zowel geen abokosten als geen tunerhuurkosten?
Badge
Betaal jij zowel geen abokosten als geen tunerhuurkosten?

de abokosten van digitenne worden in mindering gebracht en ik heb geen huurtuner, nooit gehad. Ik heb meteen een topfield recorder gekocht. Als je een huurtuner hebt moet je 4 euro per maand betalen.
Nog even een tip, je moet er zelf ook goed 'bovenop' blijven zitten.
Ik ben nu blij dat alles geregeld is maar heb mij ook ontzettend druk gemaakt hierover.
Badge +4
Mjaw, KPN schijnt momenteel te claimen dat voor iedereen een huurtuner verplicht is oid, vandaar dat ik ff benieuwd was. Jij betaalt nu dus gewoon helemaal niks extra voor Digitenne. Zo hoop ik het straks ook te hebben 🙂
Badge
Ik hebb dit ook al ruim een jaar nu.
Gek word je er van.
Denk je alles geregeld te hebben, komt er weer een rekening van KPN.
Telfort aan de lijn gehad, "ja meneer het zou nu aangepast zijn, maar ik geloof er zelf ook niet in." Letterlijk antwoord.
Dus Telfort, regel het maar voor ons.

Wij willen geen Digitenne kosten meer, zoals beloofd was bij het aangaan van iTV.
Wij zijn op 26 maart 2012  aangesloten voor  Internet,bellen en Interactieve TV  en  kon je via KPN gratis Digitenne ontvangen, indien jezelf een Tuner hebt gekocht. Voor op de camping hadden wij zelf een tuner met smartcard gekocht. ( kassabon met Firma-naam en koopdatum).Maar deze hadden wij niet laten
activeren,daar wij met de smartcard Nederland 1,2 en 3 konden ontvangen en ook nog de plaatselijke TV zender. Dat vonden wij genoeg voor op de camping.
Op 7 juli 2012 hebben wij via' www.kpn.com ' een buitenantenne erbij gekocht. ( nota erbij van KPN ). Op 7 juni 2012 hebben wij Digitenne laten activeren, omdat het volgens de gegevens van Telfort gratis zou zijn. Maar tot onze stomme verbazing kregen wij een huurovereenkomst van KPN met de volgende tekst , gehuurde:
Digitenne van KPN,ontvanger met insteekkaart,met daarbij een antenne,maar exclusief smartcard en kabels (het gehuurde gezamenlijk de "Tuner".
Dus m.a.w. wij moeten onze eigen gekochte spullen terug huren van KPN voor € 4,00 per maand. Hoe gekker willen ze het nu maken bij KPN. Meerdere keren
gebeld met KPN en kreeg zelfs een Dossiernummer : 6685127, maar zonder resultaat. Wij hebben toen het probleem bij Telfort aangekaart en wij vinden dat Telfort wel wat beter zijn best moet doen voor zijn klanten,door de dingen die zij beloven ook worden uitgevoerd. Telfort moet deze zaken voor ons regelen en het niet aan ons overlaten. Wij zijn heel goed te spreken over Internet,Bellen en Interactieve TV van Telfort, maar wij hebben nog steeds geen Digitenne (gratis !!!!!! ).
Badge +4
Op de site van KPN staat zelfs dat de eerste tuner bij Digitenne GRATIS is. Toch durven ze ook bij ons huur te vragen voor een tuner, terwijl wij zelf een TV hebben met INGEBOUWDE tuner. En de smartcard hebben we ooit bij de mediamarkt gekocht. Van KPN nooit iets gekregen dus en tóch brengen ze huur in rekening voor een tuner. Als je niet betaalt, krijg je een aanmaning. KPN zijn echt grote boeven.

Ik hoop echt dat Telfort zijn grote oom kan aansporen tot verbetering, want dit slaat nergens meer op.
Op de site van KPN staat zelfs dat de eerste tuner bij Digitenne GRATIS is. Toch durven ze ook bij ons huur te vragen voor een tuner, terwijl wij zelf een TV hebben met INGEBOUWDE tuner. En de smartcard hebben we ooit bij de mediamarkt gekocht. Van KPN nooit iets gekregen dus en tóch brengen ze huur in rekening voor een tuner. Als je niet betaalt, krijg je een aanmaning. KPN zijn echt grote boeven.

Ik hoop echt dat Telfort zijn grote oom kan aansporen tot verbetering, want dit slaat nergens meer op.

Bij mijn schoonvader gebeurde hetzelfde verhaal, KPN bleef enkele maanden huur vragen over de eerste tuner, na enkele malen met de 45cnt servicenummer gebeld te hebben, werd het opgelost.

Ik blijf (nogwel) hoop hebben dat Telfort wel doet wat het beloofd, en niet als zijn oom KPN wordt.
Badge
En weer iemand op het lijstje die rekeningen blijft krijgen van digitenne.

Kan iemand dit rechtrekken of nalopen. Of aangeven bij wie ik moet zijn om dit te regelen?
Het is nu het bekende kastje muur. Telfort helpdesk vind dat ik digitenne moet bellen en digitenne vind dat het probleem bij telfort zit......

Heb de tenaamstelling laten controleren en die zou goed moeten zijn.

Wie kan me hier verder helpen???😕

Ik heb dus ITV van telfort en 1 digitenne kaart aktief uit het verleden. En blijf rekeningen krijgen van digitenne van 9,66 per maand...
En ik heb ook WEER de volgende factuur binnen! Het blijft maar doorgaan met facturen sturen, ik zal maar niet nog een keer hetzelfde kastje muur verhaal vertellen.

Ik vraag het wel nogmaals netjes, Webcare wordt het nog geregeld? Wat is de status?
Het is bij mij nu ook de derde keer een rekening van digitenne. Heb deze ochtend gebeld met klantenservice. Zijn er zogenaamd mee bezig, blijft u hangen en na een half uur de verbinding maar verbroken. Kosten € 3,--.Ik vraag me alleen af waarom wij blijven accepteren dat Telfort zijn verplichtingen niet nakomt. Is er een mogelijkheid Telfort te dwingen dat het zijn afspraken nakomt. Zoals het nu gaat blijft het een gebed zonder einde. Echter het telefoonabonnement heeft Telfort wel opgezegd bij KPN en waarom Digitenne niet is opgezegd, is mij een raadsel.
Badge
Hallo,webcare wordt het nog geregeld? Wat is de status?
De helpdesk blijft verwijzen naar digitenne en digitenne verwijst weer naar telfort. En wij zijn de pineut.
Ik sta op het punt om over te stappen naar een alles in 1 pakket maar wil wel zeker weten dat digitenne gratis is. Ook ik heb een kooptuner maar krijg maar geen duidelijkheid of dit nu wel of niet gratis is. Als ik het zo lees op dit forum dan is het wel gratis maar moet je je gelijk gaan halen. Daar heb ik geen zin in. Ik hoop dat dat Telfort dit oplost of in ieder geval reageert, anders stap ik wel naar een andere aanbieder.
Badge
@JBrood
Digitenne gratis gaat je echt niet lukken hoor.
Ben hier al 13 maanden mee bezig, maar nog steeds rekeningen.
Telfort laat ons in de kouw staan.
Badge
Hallo,webcare wordt het nog geregeld? Wat is de status?
De helpdesk blijft verwijzen naar digitenne en digitenne verwijst weer naar telfort. En wij zijn de pineut.

We zijn weer bijna 3 weken verder en nog steeds geen reactie van webcare, en bellen heeft ook geen zin. Of je hangt uren aan een betaal nummer. Kom je er wel doorheen dan snappen ze het weer niet en moet je bij digitenne zijn. Zit je bij digitenne dan moet ik weer bij telfort zijn.
WIE o WIE kan aangeven waarom dit fout gaat?
Badge +4
Ze zouden nooit maar dan ook nooit mogen zeggen dat je bij Digitenne moet zijn. Telfort biedt je het abonnement, dus Telfort moet de problemen oplossen. Dan nemen ze maar voor je contact op met KPN, maar ze zouden nooit jou zelf daarheen mogen sturen. Maarja, helaas hebben ze hun zaakjes op dit gebied gewoon niet voor elkaar. Wel jammer, want op andere vlakken doen ze het wat mij betreft prima. (vooral vergeleken met andere aanbieders)
Badge +2
Service schijnt niet echt de prioriteit te zijn bij Telfort.
Reageren helemaal niet op de Digitenne vragen. Ze zeggen net niet zoek het zelf maar uit.
Badge
Service schijnt niet echt de prioriteit te zijn bij Telfort.
Reageren helemaal niet op de Digitenne vragen. Ze zeggen net niet zoek het zelf maar uit.

ja het lijkt wel een 'wapenstilstand'.
Ik moet zeggen in 'mijn Digitennetijd' wat uiteindelijk is opgelost was er meestal wel 'n reactie en ben ik vaak (door Henk) goed geholpen maar op de laatste vragen die ik heb gesteld i.z. ITV heb ik ook geen antwoord gekregen. Ik heb daar uiteindelijk toch de telefoon voor moeten pakken tot 2x aan toe en dus toch weer extra onkosten moeten maken, dat is wel jammer.
Ik weet niet of er nog wel een Telfort webcare bestaat.
Nieuwe abbonee bij Telfort . ITV + gratis digitenne. Nadat bij de eerste order Digitenne niet was geleverd, contact opgenomen met Telfort hierover.FOUT 1: Zij zagen niets in de order staat, en stelde voor dat ik het zelf* moest/kon regelen met KPN aangezien ik een KPN contract aanga. Vond ik niet erg, gebeld (namens mijn moeder) en gevraagd voor een abbo en de korting. Zou goedkomen.

Fout 2: ik kreeg een KPN brief gericht aan mij persoonlijk! het abbo stond dus op mij naam! Een week later kwam er een overzicht dat ik 35 euro aan verzend/activatiekosten moet betalen, 9 euro per maand voor Digitenne, en 4 euro per maand voor de huur van het kastje. Bekende verhaal dat ik hier lees; is dat ik beide kampen 2 keer gesproken heb, en naar elkaar blijven wijzen; met als laatste KPN, die vertelde dat zij niets anders zijn dan leverancier; de korting en afspraken komen vanaf Telfort. Ik weer met Telfort gebeld, en nadat de mevrouw 20 min bij KPN in de wacht had gestaan, belde ze mij terug dat ze vandaag na 12:00 mij zou terugbellen.

Ik ben benieuwd; maar als ik dit alles hier zo lees , moet ik mij voorbereiden op een ramp. Ik heb zon idee dat Telfort (en KPN) de dienst: gratis digitenne TOTAAL NIET KUNNEN REGELEN met elkaar!

*Hier is mij 35 euro door de neus geboord; aangezien als ik het via digitenne.nl/telfort had gedaan ik geen activatie/verzendkosten hoefde te betalen. Hierover heb ik contact opgenomen met Telfort, en zij stelde voor de KPN overeenkomst/faktuur te sturen, om deze kosten vergoed te krijgen. Inmiddels aangetekend verstuurd, dus ik ben benieuwd!

Reageer