beantwoord

Bij wijziging naar nieuw pakket zijn zenders verdwenen

  • 6 november 2018
  • 18 reacties
  • 607 keer bekeken

Reputatie 1
Noodgedwongen moest ik van analoog naar digitaal. In de begeleidende brief eind september van Telfort zou e.e.a. "zorgeloos" gebeuren en is de overstap "uiteraard geheel kosteloos".
Afgezien van de vele fouten in de bevestigingsbrief en de problemen bij het installeren als een niet werkend internet, geen TV en geen vaste telefoon, hadden we vervolgens ook nog een té korte en kapotte etherenetkabel. Na enkele dagen had ik weer TV signaal maar mijn favorierte ARTE zat niet meer in het pakket! In het analoge basispakket had ik ARTE. Waarom zit ARTE niet in het digitale basispakket? Wat is de reden daarvoor? Ik zou graag "zorgeloos" verder willen kijken zonder extra kosten...

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 7 november 2018, 15:45

Hoi gr676876, welkom. Ik snap heel goed dat je graag zorgeloos verder zou willen kijken. Ik ben er daarom even ingedoken waarom je dit pakket niet hebt. Ik zie dat je in tijd van de overstap contact hebt gehad met een collega om de migratie in gang te zetten. Bij deze migratie had je de keuze om het pakket door te laten lopen zoals deze was. Deze zou dan ook maandelijks opzegbaar zijn. Je kon ook kiezen voor een nieuw jaarcontract met korting. Dit laatste heb jij gedaan. Dit betekent ook dat je als nieuwe klant gezien wordt. Je krijgt dan ook het product dat de nieuwe klant krijgt. Hier zit het uitgebreide tv pakket niet helaas.
Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 3
Reden te meer om dus om niet over gaan en te weigeren,... je betaald het zelfde (of zelfs meer bij de noodzaak voor de huur van extra boxen) en je krijgt buiten de ellende met kabels treken tijdelijk geen werkende diensten en vrije dag opnemen minder. te gek voor woorden 😞
Laat alstublieft het digitale DVB-c draaien net als Ziggo
Reden te meer om dus om niet over gaan en te weigeren,... je betaald het zelfde (of zelfs meer bij de noodzaak voor de huur van extra boxen) en je krijgt buiten de ellende met kabels treken tijdelijk geen werkende diensten en vrije dag opnemen minder. te gek voor woorden 😞

Laat alstublieft het digitale DVB-c draaien net als Ziggo


Het stoppen DVB-c is definitief.
Als je niet van het nieuwe aanbod gebruik wilt maken kan je overstappen op een andere aanbieder. Iedereen met "oud glas" is contract vrij.
Dit zou niet moeten je hoort het volledige pakket te houden dus zowel basis als uitgebreid want exact datzelfde had je al.
Uit het overgangs topic.

Je betaalt níet extra voor:
  • Je huidige pakketsamenstelling: internet, internet en tv of alles-in-1
  • Je huidige internetsnelheid (zie 11)
  • Het nieuwe modem en de eerste nieuwe interactieve tv-ontvanger (zie 6)
  • Het uitgebreide zenderpakket (zie 21)
  • De monteur, aansluiting en activatie (zie 13
Reputatie 8

Afgezien van de discussie wat je met de overgang naar de nieuwe glasvezel propositie wel of niet allemaal zou moeten krijgen. Mocht het er alsnog niet bijzitten dat "Arte" als overeenkomst van overstap. Kun je het altijd via internet oproepen en "casten" naar een Chromecast aangesloten op een TV.

Nog meer opties zie:
https://forum.telfort.nl/tv-338/ontbrekende-klassieke-zenders-74415#post611205

Reputatie 8
Badge +18
Als de Arte bij je vorige abo gratis was dan hoor je dit ook gratis te krijgen bij je nieuwe abo

Zie link herover https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding-77670

Reputatie 8
Badge +12
Hoi gr676876, welkom. Ik snap heel goed dat je graag zorgeloos verder zou willen kijken. Ik ben er daarom even ingedoken waarom je dit pakket niet hebt. Ik zie dat je in tijd van de overstap contact hebt gehad met een collega om de migratie in gang te zetten. Bij deze migratie had je de keuze om het pakket door te laten lopen zoals deze was. Deze zou dan ook maandelijks opzegbaar zijn. Je kon ook kiezen voor een nieuw jaarcontract met korting. Dit laatste heb jij gedaan. Dit betekent ook dat je als nieuwe klant gezien wordt. Je krijgt dan ook het product dat de nieuwe klant krijgt. Hier zit het uitgebreide tv pakket niet helaas.
Reputatie 8
Badge +12
We hebben nog even contact gehad en je zou contact zoeken om de situatie met mijn collega te bespreken. Heb je dat al gedaan, kun je vertellen wat daar uitgekomen is?
Reputatie 1

@Bart - Telfort bovenstaande berichten na 12 maanden weer gelezen.

Aanvullend op jouw laatste bericht heb ik destijds ook telefonisch/chat e.e.a. uitgelegd.

Samenvattend: mijn afspraak was dat de overstap (digitaal naar analoog) met hetzelfde pakket zou zijn (was nog een heel gedoe om dat duidelijk af te spreken)! En de korting kreeg ik niet omdat ik daarvoor koos (zat standaard in het digitale (= nieuw) contract!

Na veel gepraat/gechat kon ik ARTE alléén krijgen met het uitgebreide pakket! (noot: in het analoge  basispakket zat ARTE er WÈL bij). 

Kortom de brief beloofde veel (“zorgeloos en kosteloos”), maar de gedwongen overstap heeft me veel ergernis opgeleverd en twee dagen werktijd gekost.

Reputatie 8

...heeft me veel ergernis opgeleverd en twee dagen werktijd gekost.

Die ergernis en twee dagen werktijd had je er beter niet in kunnen steken,
en (eerder aangehaald) een Chromecast kunnen kopen = goedkoper dan die 2 dagen werktijd.

Vanuit een laptop - PC en de “Chrome” webbrowser: via de website:   https://www.arte.tv/en/
Of gebruik van een smartphone of tablet met  Arte Android app  erop geïnstalleerd,

Kun je ZONDER uitgebreid Telfort TV-pakket (en dus ook zonder die extra kosten ervan),
de ARTE TV programma’s ook bekijken, en dan rechtstreeks naar TV casten.
De kwaliteit ervan is doorgaans erg goed. Ook betere stabiliteit dan de KPN / Telfort  IPTV apps.

Reputatie 8
Badge +12

Dat kan ik begrijpen. Het had makkelijker gemoeten. We zijn nu echter meer dan een jaar verder. Ik kan hier zo nu niets meer in betekenen. 

Reputatie 1

@Bart - Telfort dank voor je antwoord.

Ook toen was het me al vanaf het begin duidelijk dat deze gedwongen overstap er eentje was van “accepteren”, óf overstappen naar een andere aanbieder.

Het “zorgeloos en kosteloos” overstappen was natuurlijk een grote fopspeen (marketing: wanneer gaan jullie eens met de billen bloot?).

En overstappen geeft ook een boel sores met andere kabels/kastjes ed. Dus het is kiezen uit twee kwaden. Helaas.

Reputatie 1

@Babylonia bedankt voor je informatie.

Vanwege de veiligheid ben ik van Chrome naar Firefox gegaan...

 

Niettemin ga ik jouw voorstel bestuderen en als dit pakket mij minder afhankelijk maakt van onze grootgrutter KPN, dan is het misschien toch de “kwade” om voor te kiezen!

Reputatie 8

Met Firefox kun je niet casten.
Maar evengoed zou je een  Arte Android app  op een smartphone kunnen zetten.
Daarmee kun je wel casten.

Maar evengoed is ook dat Android OS (en de wijze m.b.t. casten) van “Google”.
Als je tenminste daarop doelt m.b.t. tracking van pricacy gevoelige gegevens?

Als je Firefox wilt blijven gebruiken, zou je ook een HDMI-kabel vanuit bijv. een PC of laptop met een TV kunnen verbinden. En de TV als 2e “monitor” scherm gebruiken. Dat werkt ook.

Reputatie 1

@Babylonia je bent een echte techneut met zoveel kennis! Bedankt. Zelf heb ik ooit (45 jaar geleden) MTS elektronica gedaan. De PC was toen nog niet in zicht en het programmeren ging in simpel “machinetaal”.

Reputatie 8

In een ver verleden heb ik MTS werktuigbouw gedaan. :wink:
(Maar er nooit iets mee gedaan. In heel andere vakgebieden gewerkt).

M.b.t. dat casten en ARTE TV in zijn algemeenheid.
Ik gebruik zelf een NVDIA Shield TV Pro -  Android TV box / mediaspeler.
Daar heb ik o.a. die Arte TV app op draaien.

De Shield is een van de weinige apparaten die buiten een Chromecast zelf, ook het “casten” ernaar toe  ondersteunt. Dus Arte TV zou ik ook vanuit laptop of PC ook daar naartoe kunnen casten.
Maar ja, dat is een beetje dubbel op, als de Shield zelfstandig die apps ook al draait..

Reputatie 8
Badge +12

Het had anders gemoeten misschien in jouw geval, maar dat had toen direct geregeld moeten worden. 

Wel fijn dat dat de tip van Babylonia gaat helpen zodat je alsnog naar Arte kan kijken.

@Bart - Telfortdank voor je antwoord.

Ook toen was het me al vanaf het begin duidelijk dat deze gedwongen overstap er eentje was van “accepteren”, óf overstappen naar een andere aanbieder.

Het “zorgeloos en kosteloos” overstappen was natuurlijk een grote fopspeen (marketing: wanneer gaan jullie eens met de billen bloot?).

En overstappen geeft ook een boel sores met andere kabels/kastjes ed. Dus het is kiezen uit twee kwaden. Helaas.

Mede deze oud naar nieuw glas migratie en de nu stikken of slikken migratie naar KPN heeft mij doen besluiten naar de kabel over te stappen. Juist voor klanten van de oude propositie was de kabel provider de makkelijkste optie omdat bij al die klanten het thuisnetwerk daar op was ingesteld. De overgang naar vol digitaal was juist omslachtiger. Zo heel veel omslachtiger is het wat dat betreft niet, dat hangt ook samen met de ejgen kennis en intresse.

Reputatie 8
Badge +12

@Galdor68 Ik vind het jammer dat dit je tot deze beslissing hebt doen besluiten, maar ik kan niet anders dan hem respecteren. 

Reageer