beantwoord

Biedt Telfort TV DVB-C aan voor meerdere TV's op Glasvezel?

• 4 juni 2017
  • 9 reacties
  • 753 keer bekeken

Hallo.

Na heel veel zoeken en kijken was ik teleurgesteld dat ik alleen maar IP achtige TV opties kan vinden.

Worden de modems op glasvezel nu standaard met DVB-C uitgang nog geleverd of is alles digitaal waardoor ik 4 boxen moet kopen.....

Ik overwoog van koper naar glasvezel te gaan, maar telefonisch werd aangegeven dat ik dan TV boxen extra moet huren.

Of te wel:.biedt telfort TV nu wel of geen DVB-C aansluiting voor meerdere TV's ?

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 4 juni 2017, 19:31

Niet meer. Toen Telfort concepts overnam was dit wel de standaard, maar tegenwoordig worden er alléén maar IPtv gebaseerde ontvangers geleverd.

hier vindt je meer informatie: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/extra-tvontvanger-bestellen-voor-interactieve-tv.htm
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Niet meer. Toen Telfort concepts overnam was dit wel de standaard, maar tegenwoordig worden er alléén maar IPtv gebaseerde ontvangers geleverd.

hier vindt je meer informatie: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/extra-tvontvanger-bestellen-voor-interactieve-tv.htm
Hallo Kees-Jan,

Bedankt. Ik geloof dat Ziggo op kabel de enige nog is die DVB-C kan/wil geven.

Ik ga eens kijken of dat echt zo is. Ik kan dan mijn kabel gebruiken voor TV Ziggo. Koper stoppen met crappy snelheid en op mijn glasvezel TV stoppen (nu wel DVB-C maar als ik snel internet wil dan betaal ik hoofdprijs) en op glasvezel XS4ALL 40/40 zetten. Een hele verhuizing...maar al die kastjes per TV (ik moet er 4 hebben) kost gewoon weg te veel bij Telfort om te kunnen blijven bij Telfort.

A
Maar bij XS4ALL moet je toch ook bijbetalen voor 4 kastjes?
2 in abo, 2 bijbetalen.
En geven ze wel 4 kastjes uit op een 40/40 abo?
4 x HD tv is al 32 mb.
Reputatie 3
Zou een manier zijn voor telfort om een hoop potentieel nieuwe klanten binnen te halen, iTV in combi met DVB-c weer actief aan te gaan bieden
Reputatie 8
Nee, dat DVB-c komt niet meer terug. Daarvoor moet men twee systemen aanhouden.
Niet efficiënt. en te kostbaar. Zou je in huis ook twee soorten netwerk structuren moeten blijven behouden.
Wil men perse DVB-c, is Ziggo de enig aangewezen partij.
Reputatie 3
Badge +1
Ik persoonlijk blijf bij de DVB-C optie van Telfort (zolang deze blijft bestaan).

Mijn argumenten:

1) Onafhankelijk over 2de glasvezel, in principe heel veel ruimte voor extra (HD)-zenders
2) Onbeperkt! aantal TV-ontvangers & schermen
3) Via Sat->IP omzetter (eenmalig € 90) TV op alle PC's, tablets en smartfoons (ook in HD)
4) Opname van alle zenders op eigen NAS of HD

Vermeden wordt:
5) extra ITV-kastjes huren; hier maximaal 4 kastjes mogelijk = 12 euro extra abo per maand
6) extra stroomverbruik per kastje 5 - 8 W permanent; bij 4 kastjes = minimaal 175 kWh/jaar

YMMV
Hallo,

Je moet je voorstellen: ik had en heb DVB-C via glasvezel (onsbrabant), maar bieden dat niet meer aan voor nieuwe aansluitingen. Kost nu maar 15 euro/m. Ik wilde van Koper naar Glasvezel. Dat werd aangeboden. Vervolgens werd een goed aanbod gedaan door Telfort om VDSL te stoppen en een nieuwe aanvraag voor glasvezel in te dienen. Leek me prima...totdat ik hoorde dat er een monteur komt en deze zal de verbinding met Onsbrabant verwijderen (dus geen TV en DVB-C meer). Dit is bevestigd door de helpdesk van Telfort. En dus is deze migratie afgekapt.

Ik probeer nu het volgende: Ik heb ook kabel CAI aansluiting. Daarop heb ik nu Ziggo KabelTV aangevraagd. Dan komt mijn glasvezel vrij voor internet. En dan kan ik nog kiezen om toch Telfort te nemen of een andere aanbieder. (en VDSL definitie stoppen).

Jij spreekt over een tweede glasvezelnet....heeft Telfort Helpdesk het verkeerd ingeschat en had er een tweede glasvezeltje getrokken kunnen worden dus....onsbrabant zou dan actief blijven...?

Als dat zo is, dan is er een verwarring van mogelijkheden geweest en ik kan Ziggo afzeggen en alsnog de migratie van Telfort laten starten? Zou een mooie oplossing zijn....

Wie kan antwoord geven?
Reputatie 3
Badge +1
Om het e.e.a. duidelijker te maken, mijn situatie is totaal anders.

Sinds ik hier via reggefiber glasvezel heb liggen, zijn hier beide glasvezels actief,
eerst via xmsnet en na de overname via Telfort (zgn. oude propositie):

een glasvezel voor alleen Internet, ITV en VoIP
de tweede glasvezel alleen voor DVB-C en analoge TV

Bij een overgang op de Telfort all-IP propositie zou de tweede glasvezel gewoon op donker gaan
en is dan alleen nog de eerste actief. Je hebt dan wel duidelijk meer dan 50 MBit nodig voor 4 TV ontvangers met verschillende ITV HD-zenders tegelijkertijd met intensiever Internetgebruik (Youtube, Netflix etc.).
YMMV
Reputatie 8
....Je hebt dan wel duidelijk meer dan 50 MBit nodig voor 4 TV ontvangers met verschillende ITV HD-zenders tegelijkertijd met intensiever Internetgebruik (Youtube, Netflix etc.).

Nee hoor.
TV streams gaan via een ander VLAN en ander WAN IP-adres dan de internet data-streams,
Wat je bij glasvezel (nieuwe propositie) afneemt voor internet, staat volledig los van de TV-streams.
Dus als je 50 Mbps voor glasvezel internet afneemt, betreft het alleen de downstream van internet wat je bijv. via een webbrowser en PC's afneemt. TV data-streams via de TV-ontvanger staan daarbuiten.

Praktisch houdt dit in dat als je bijv. een speedtest doet met Ookla speedtest.
http://www.speedtest.net/nl/

....het totaal niet uitmaakt of je nu wel of geen TV-ontvangers hebt ingeschakeld (en actief bekijkt).

Ter referentie (bij 100/100 Mbps glasvezel "nieuwe propositie").
En dat is afwisselend meestal inclusief HD TV-streams actief aan.:
https://forum.telfort.nl/wifi-269/glasvezel-slechte-snelheden-intern-netwerk-slecht-bereik-wifi-slechte-snelheden-wifi-63547/index1.html#post534879

https://forum.telfort.nl/bestellen-ontvangen-335/ziggo-internetbellen-voor-10-euro-62506/index1.html#post529964

Reageer