beantwoord

bevriezen beeld van glasvezel interactieve televisie

• 23 mei 2015
  • 32 reacties
  • 2005 keer bekeken

Reputatie 1
goedemiddag mede forum genoten,

zijn hier ook mensen die dagelijks last ondervinden van bevriezen van beeld (voor enkele seconden) tijdens het kijken van welke zender dan ook, of bij het omschakelen naar NPO 1, 2 of 3 dat er groen/rozige blokken in beeld komen.

Vind dit nogal erg lastig en onprettig. Zijn hier al oplossingen voor aangedragen?

hoor graag van jullie.
icon

Beste antwoord door Michael 12 juni 2015, 16:12

@remcoc, @GTR,

Er staat een test gepland met nieuwe software die dergelijke problemen moet gaan wegnemen. Indien deze test goed verloopt is het de bedoeling om deze binnen enkele weken uit te rollen naar klanten. Het spijt me dat ik jullie niet gelijk kan helpen, dit had ik graag anders gezien.

Ik hoop op jullie begrip.

Michael
Bekijk reactie

32 reacties

Niet dagelijks deze week op maandag, dinsdag en donderdag en niet alleen bij normale streams maar ook bij begingemist/opnames het begint vaak na 18.00.

Op tweakers kwam ik deze youtube video tegen en daar lijkt het veel op. Bij een kleine verstoring loopt het beeld door maar als beeld compleet onherkenbaar is loopt de ontvanger vast. Vaak moet je dan de software opnieuw laden omweer veder te kijken.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/44278932#44278932

https://www.youtube.com/watch?v=CEoYNxZgpYE&feature=youtu.be
goedemiddag mede forum genoten,

zijn hier ook mensen die dagelijks last ondervinden van bevriezen van beeld (voor enkele seconden) tijdens het kijken van welke zender dan ook, of bij het omschakelen naar NPO 1, 2 of 3 dat er groen/rozige blokken in beeld komen.

Vind dit nogal erg lastig en onprettig. Zijn hier al oplossingen voor aangedragen?

hoor graag van jullie.
ik dus ook trijntje niet kunnen zoen in 3 min wel 20x
Reputatie 1
Ja dat beeld wat op youtube is te zien heb ik dus ook last van, alleen wel in meerdere mate dan jij. Ook ik heb zoals in tweakers bericht een experiabox.Nou had ik in het verleden met gewoon internet bellen en tv van KPN ook al problemen met de experia, alleen toen bleek dat vanuit het koperen leidinkje vandaan te komen. wat nu de reden is????

Niet dagelijks deze week op maandag, dinsdag en donderdag en niet alleen bij normale streams maar ook bij begingemist/opnames het begint vaak na 18.00.

Op tweakers kwam ik deze youtube video tegen en daar lijkt het veel op. Bij een kleine verstoring loopt het beeld door maar als beeld compleet onherkenbaar is loopt de ontvanger vast. Vaak moet je dan de software opnieuw laden omweer veder te kijken.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/44278932#44278932

https://www.youtube.com/watch?v=CEoYNxZgpYE&feature=youtu.be
Reputatie 1
Badge
Gebruiken jullie soms een draadloze verbindings set
Ik heb zaterdag mijn switch vervangen en tot nu toe geen storingen meer. Maar het heeft in de afgelopen maanden wel vaker langere periodes tijd zonder problemen gewerkt.

In het topic op tweakers OBN gaat het over het Telfort oude pakket dus geen experiabox.
Reputatie 8
Badge +2
@remcoc, @kaipo0411,

Da's vreemd! Het kan inderdaad opgelost worden door de software van de ontvanger opnieuw in te laden waardoor alle 'puzzelstukjes weer op de juiste plek worden gelegd'. Ik heb dit zojuist voor jullie uitgevoerd, kunnen jullie aangeven of dit verbetering heeft opgeleverd na het opnieuw opgeven van de abonnementsgegevens?

Michael
Badge
Ik heb ook last van het zelfde probleem
Reputatie 8
Badge +2
@tarzey2014,

Vervelend! Ook jouw ontvanger heb ik ontkoppeld. Indien je de abonnementsgegevens opnieuw opgeeft, verwacht ik verbetering. Deel je mij de nieuwe status mede in een reactie?

Michael
Badge
@tarzey2014,

Vervelend! Ook jouw ontvanger heb ik ontkoppeld. Indien je de abonnementsgegevens opnieuw opgeeft, verwacht ik verbetering. Deel je mij de nieuwe status mede in een reactie?

Michael

Hallo Michael, nog geen verbetering, op NPO 1 hd Na het zappen allemaal blokjes na enige ogenblikken wel goed beeld en bevriezend beeld.
maak gebruik van Motorola STB van de test van verleden jaar
Reputatie 1
@Michael,

Ik was al verbaasd over het feit dat ik alles opnieuw moest opgeven, maar dat mystery is nu opgelost. Omtrent of er verbetering heeft plaats gevonden....... Nee helaas, in de eerste uur na opnieuw ingeven is beeld alweer 5 x bevroren.

@sjakie-iv

Nee ik ben direct bekabeld vanaf de modem naar de tv zit geen routers en andere toeters en bellen tussen. Alles zo kort mogelijk gehouden. vanuit de muur naar experiabox en vanaf experiabox naar tv installatie.

@remcoc, @kaipo0411,

Da's vreemd! Het kan inderdaad opgelost worden door de software van de ontvanger opnieuw in te laden waardoor alle 'puzzelstukjes weer op de juiste plek worden gelegd'. Ik heb dit zojuist voor jullie uitgevoerd, kunnen jullie aangeven of dit verbetering heeft opgeleverd na het opnieuw opgeven van de abonnementsgegevens?

Michael
Reputatie 1
@Michael
Helaas moet ik melden dat het nu zelfs slechter is geworden, krijg nu naast bevriezingsverschijnselen ook balk vorming in beeld. En zelfs regelmatiger dan hiervoor. Wat zijn de alternatieven op dit moment??
Zijn het de HD zenders vanaf 660 of 701 waar de problemen mee optreden? En wordt de internetverbinding tijdens de storing ook gebruikt? bijv voor P2P
Reputatie 8
Badge +2
@remcoc,

Heb je dit probleem op beide ontvangers?

@tarzey2014,

Jouw ontvanger ga ik vervangen voor een nieuwe. Ik ga ervan uit dat deze niet meer doet wat het moet doen. Indien je de nieuwe ontvanger ontvangen hebt, laat het dan weten, dan zorg ik ervoor dat het gelijk goed gaat werken.

Edit: jouw situatie is overigens volledig anders dan die van remcoc. :)

Michael
Reputatie 1
@Hans_
Nee dat maakt geen verschil, of pc nu uit staat, of aan met eigenlijk alleen outlook online en af en toe internet wat open staat , het probleem blijft.

@Michael
Zal morgen andere ontvanger plaatsen, ik gebruik er maar 1 op dit moment, zal het je laten weten
Reputatie 1
@Michael,

In eerste instantie ziet het er positief uit met de andere ontvanger. Paar x van kanaal geschakeld en geen blokken gezien op dit moment. Ik kijk het nog heel even aan om te zien of dit zo blijvend is
Reputatie 8
Badge +2
@remcoc,

Heel goed. Kijk het even aan, als dit zo blijft, zal ik de andere ontvanger voor jou vervangen.

Michael
Reputatie 1
@Michael,

Helaas pindakaas, ook met de andere ontvanger blijft het probleem zich voordoen, nog steeds bevriezingen van beeld en overschakelen naar de NPO zenders gaat gepaard met heel veel blokvorming in beeld.

Voorzichtige conclusie, lijkt mij niet aan de ontvangers te liggen
Reputatie 8
Badge +2
@remcoc,

Dit stelt me teleur!

Doen deze problemen zich exact in deze vorm ook voor op de andere televisies?

Michael
Reputatie 1
@Michael,

Grijnzzz mij ook lol. Om je vraag te beantwoorden....ik heb maar 1 televisie in huis een Samsung full LED tv. Een 2e komt er ooit wel, dus op je vraag of het bij meerdere tv's voorkomt...Nee. Wel handig om te weten dat ik hiervoor altijd FULL HD schotelantenne had en dit verschijnsel alleen plaats vond bij slecht weer (denk aan extreem regen hagel of onweersbuien) In geval nu maakt het niet uit of de zon schijnt (ja dat doet ie af en toe lol) of regent
Reputatie 1
@Michael Op dit moment staat beeld helemaal vast voor een aantal minuten al. Das verre van een verbetering. denk ik meld het even
Reputatie 8
Badge +2
@remcoc,

Ik vroeg dit, omdat ik zag dat er meerdere ontvanger gekoppeld zijn nu.

Maar wat vreemd dat het nog steeds niet goed werkt. Begrijp ik nu goed dat je de ontvanger direct hebt aangesloten op één van de ethernetpoorten van de router? Probeer in dat geval even een andere ethernetpoort alsjeblieft. :)

Michael
Reputatie 1
@Michael, ik heb ze op alle 4 de poorten al gehad. geeft geen verschil. Zou het kunnen zijn (omdat ik alles opnieuw moest instellen en inlezen) dat het systeem niet ziet dat de eerste ontvanger losgekoppeld is en de andere aangesloten. Ik heb verstand van koffiemachines hé niet van telecom/glasvezel lol. Vandaag moest ik ook weer alles opnieuw aanmelden dus ga er gemakshalve vanuit dat je een reset hebt uitgevoerd
Reputatie 1
Helaas valt het me weer op, dat eerst intensief gereageerd wordt, en nu 5 dagen later hoor ik niets meer en blijft beeld blokkerig en bevriezen.

@Michael,

Had je ondertussen nog andere ideetjes, dit is namelijk niet fijn kijken steeds die haperingen en blokken in beeld. En probleem is verplaatst van NPO zenders nu naar zo een beetje alle zenders wel waar dit gebeurd
Reputatie 8
Badge +2
@remcoc,

Ik heb geen ideeën meer. Zodoende zet ik het incident dan ook uit bij de helpdesk. Zij dienen zich hierover te buigen. Meestal ontvang je binnen een aantal werkdagen een terugkoppeling van hen. Is het telefoonnummer die je eerder in een privébericht meldde nog relevant?

Ik zie je reactie tegemoet.

Michael
Reputatie 1
@Michael

daar is de afgelopen paar jaar al niets meer aan veranderd, du moet goed komen, en ik heb vermoeden dat de aansluiting waar glasvezel binnenkomt niet goed is aangesloten, met vorige glasvezel kastje nergens last van

Reageer