Betalen voor opnemen?

• 6 maart 2012
  • 224 reacties
  • 54078 keer bekeken

Toon het eerste bericht

224 reacties

Ik wil weer terug naar opnenen op de interne harde schijf van mijn set top box.
Per wanneer kan dit geregeld worden bij Telfort?

Ik had begrepen dat het opnemen pakket het eerste jaar nog gratis was en als je zou willen je dan terug kan naar lokaal opnemen?
Weet iemand of ik het opnemen-pakket actief moet opzeggen als ik er dan geen gebruik meer van wil maken (opt out)? Of eindigt het pakket in de gratis hoedanigheid en moet ik het opnieuw aanvragen als ik ervoor wil betalen?
Badge +4
Mijn ouders willen straks weer gewoon terug naar opnemen op de lokale hdd en de hd-zenders mogen weg. Prijs blijft dan hetzelfde, dus géén 5 euro extra. Moeten we dit nog expliciet ergens aangeven? En zo ja, hoe, waar, etc etc 🙂
Ik wil ook terug naar de oude situatie, hoe gaat dit straks in zijn werk. Voor je het weet is het mei en zit je d'r aan vast.
Badge +2
@bcoumans: Ja, je moet e.e.a. zelf aangeven, anders wordt dit voor zover ik weet automatisch omgezet naar €5 per maand.

@erikk en @knireis; dit zou je via de klantenservice moeten kunnen regelen.

Sowieso zou het 'online opnemen' per definitie maandelijks opzegbaar zijn.
Badge +4
Ik doe het niet via de klantenservice, ik doe het via dit forum. Hier weten ze ervan en is ons beloofd dat we terug kunnen, dus mogen ze het hier ook uitvoeren 😉 Op de klantenservice snappen ze toch niet waar je het over hebt. Online opnemen opzeggen zal niet zo'n probleem zijn, maar lokaal opnemen terug krijgen wordt vast lastiger. Ik wacht af tot de reactie van Telfort hier komt 🙂
Badge
Zoals ik op pagina 20 typte heb ik destijds een brief gestuurd. Ik geniet sindsdien weer van lokaal opnemen. Mocht het bij de klantenservice niet lukken, neem gerust mijn brief  van pagina 20 over. Oh, het HD gedeelte is gebleven 🙂
Vertrouw niet teveel op dit forum Erikk, bij mijn weten heeft Telfort hier nooit 'helpend' op gereageerd.
Telfort wil juist verdienen en zal geen initiatief nemen tot stopzetten van je opneempakket. Ik ga me nog even beramen hoe ik dit pakket het goedkoopst (lees: de klantenservice is een betaalde functie) weer terug kan zetten. De toezegging dat het kon heb ik toen toegemaild gekregen en uitgeprint dus in ieder geval wel 'een poot om op te staan'.
Jognt: ik zie je brief niet staan op pagina 20 klopt dat?
ik heb vandaag een brief de deur uitgedaan om de wijziging terug te draaien, ik zie wel wat er gebeurd.
Vertrouw niet teveel op dit forum ...bij mijn weten heeft Telfort hier nooit 'helpend' op gereageerd.... Ik ga me nog even beramen hoe ik dit pakket het goedkoopst (lees: de klantenservice is een betaalde functie) weer terug kan zetten..

gaat het snelst via webcare, als het niet door hen wordt opgepakt, stuur een verzoekje via een Priveberichtje
https://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=30675
met daarin linkje van het topic en je postnummer (209). ik heb door de jaren heen al veel problemen opgelost zien worden, ook mijn eigen dus het forum werkt wel.
Badge +4
Hoi Webcare, kunnen we hier al officieel aanvragen om vanaf mei niet te hoeven betalen voor opnemen?
Badge
Log in op 'Mijn Telfort', ga naar 'Interactieve tv opties wijzigen' en haal daar het vinkje weg bij 'Opnemen pakket'
Badge
Log in op 'Mijn Telfort', ga naar 'Interactieve tv opties wijzigen' en haal daar het vinkje weg bij 'Opnemen pakket'
Badge +4
Nee, want ik wil niet dat de opnemen-mogelijkheid volledig verdwijnt. Alleen het betalen voor opnemen moet weg. Terug naar de oude situatie dus: gratis lokaal opnemen. HD-zenders mogen weer weg, zoals de oude situatie dus. Ik hoef geen reacties van andere mensen dan webcare. Tnx!
Badge +1
Na 1 juni 2014 gaan we dus € 5,00 betalen voor max. 200 uur opnemen? (zie link, Giel 4/3/2013)
Nu nog € 0,00????
Badge
Nieuwe abonnee's betalen nu al Geen idee waarom ik nog een jaar gratis erbij heb (zou eigenlijk in April moeten gaan betalen), misschien omdat ik na 5 jaar eindelijk mn abonnement eens verlengd heb..
Badge +2
Zoals ook vorig jaar gecommuniceerd; tot mei 2013 is het Opnemen pakket gratis.
Je kan je individuele situatie bekijken via Mijn Telfort.
Daar kan je ook het opnemen Pakket uitschakelen. Mocht lokaal opnemen dan niet werken, dan evt. een berichtje hier in het forum plaatsen.
Badge
@Matthijs1986: Of juni 2014......
#post329244 of verwijs naar het grijze post nummertje
Badge
Zoals ik op pagina 20 typte heb ik destijds een brief gestuurd. Ik geniet sindsdien weer van lokaal opnemen. Mocht het bij de klantenservice niet lukken, neem gerust mijn brief  van pagina 20 over. Oh, het HD gedeelte is gebleven :)

Vraagje: afgezien van dat je HD zenders gebleven zijn, ook online TV kijken via computer/tablet (ipad/android) is gebleven?

Ofwel enige dat gewijzigd is dat online opnemen naar gewoon weer lokaal?
Badge
Het enige wat wijzigd is de manier van opnemen, Itv Online blijf je gewoon houden
Badge
Top, als dat het enige is ik was namelijk 'bang' voor het volgende zinnetje:

""Wil je als huidige Interactieve TV klant na dit proefjaar alsnog terug naar de (gratis) basisfunctie? Dan kan je dat telefonisch bij ons kenbaar maken. We leggen je dan helder uit wat er in jouw situatie verandert en regelen het voor je.

Lokaal opnemen kan indien gewenst bij bestaande klanten dus op verzoek weer geactiveerd worden " 

'wat er in jouw situatie verandert' leek erop te duiden dat er meer zou wijzigen dan alleen van online naar lokaal opnemen terug gaan.

Maar dan zal ik dat zsm gaan regelen, ondanks dat online opnemen voor oude iTV abonnementen nu tot juni 2014 gratis is. Zal je zien dat als je voor mei 2013 het terug laat zetten dit nog wel kan met lokaal opnemen en als je dat pas erna doet in 2e jaar gratis online dit volgens kleine lettertjes niet meer kan.

Reageer