Betalen voor opnemen?

• 6 maart 2012
  • 224 reacties
  • 54090 keer bekeken

Badge
Hmmm... vandaag 2 enveloppen van Telfort op de deurmat. 1 met een brief dat het aanbod wordt uitgebreid met een aantal HD-kanalen en de mogelijkheid tot interactieve tv online. Een 2e envelop met exact dezelfde brief en een folder.
Binnenkort moeten we 5 euro gaan betalen als we willen opnemen. Voor bestaande klanten blijft het nog gratis tot mei 2013 om ons tegemoet te komen. Ben wel enigszins verbolgen over die 5 euro per maand daarna. Dat wordt dan bij wijze van spreken weer de oude videorecorder afstoffen en terugplaatsen. Of toch maar weer terug naar satellietontvangst. De hardware is er nog, dus terugoverstap is makkelijk te realiseren.
Het voordeel van iTV wordt gelijk ruimschoots teniet gedaan, ondanks dat de ervaringen positief zijn.
Ik hoop dat Telfort deze plannen terugdraait of met een hele goede, ook voor mij aannemelijk te maken, onderbouwing.

224 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Het zal wel iets met rechten te maken hebben en de contracten met de content-providers.
Voor twee gelijktijdige streams moet er meer betaald worden dan voor één... en met opnemen zijn content-providers al helemaal niet blij omdat je dan onbeperkt content kunt terugzien.
Jammer dat er nu voor het opnemen betaald moet worden.
Zo betaal je voor je tv-abonnement (als je een recorder wilt gebruiken) dus straks 16 euro. Net zo duur als Ziggo ongeveer.

Maar fijn dat ze ons nog tot mei 2012 gratis laten opnemen.
Tijd om na te denken. 8)

Van mij hadden ze die wijzigingen, gelijktijd meerdere programma's opnemen, en online kijken,
achterwege mogen laten.
Jammer zogauw mijn jaarcotract erop zit zeg ik op.
KPN heeft ook al het opnemen pakket van 5 euro, zie ik net.
Bij Alles in één Standaard of Premium is het opnemen pakket gratis.
En twee digitale ontvangers.

Laat Telfort ook maar met zo'n aanbod komen.
Ik heb vast bellen, internet Max en televisie.

Anders is voor mij een overstap snel gemaakt.
Badge
Ik heb ook een dergelijke brief gekregen en ik heb eens nagebeld. Het is idd zo dat op afstand de harddisk wordt uitgeschakeld en dat je dan tot volgend jaar mei gratis mag opnemen. Dit gebeurt dan online en hoeven er geen kastjes worden geplaatst met hd. KPN schijnt volgens de helpdesk van Telfort in den beginne ook kastjes met hd te hebben geplaatst maar verstrekt nu kastjes zonder hd.

Dat met die rechten is onzin. Als je moet betalen voor opnamen van de publieken, dan betaal je Telfort voor gratis uitzending gemist welke al is opgebracht door de belastingbetaler. Ik vind dit niet netjes van Telfort om mensen eerst binnen de muren van hun huis apparatuur te leveren om die dan later gewoon onklaar te maken. Ik ben nieuwsgierig of dat zomaar mag. Het apparaat is in bruikleen, doch geleverd als voorwaarden aan het contract en mag je dus niet zomaar wijzigen. What's next? Free recordshop manipuleerd mijn dvdspeler op afstand om mij niet te vaak naar een dvd te kijken?

Ik vind dit niet aan de haak en roep iedereen in dit forum op om dit eens bij Kassa aan te snijden 😃
Vrij snel nadat interactieve tv hier mogelijk was, heb ik mij aangemeld.
Het aanbod was zeer aanlokkelijk.
Op die voorwaarden ben ik overgestapt naar televisie van Telfort, voor 11 euro per maand.
Plús dus de optie om te kunnen opnemen. Dat was voor ons een zeer belangrijke reden.
En nu ruim een half jaar later ben je eigenlijk 'gedwongen' om 5 euro extra te betalen voor dezelfde diensten.

Want wie schakelt nu af en toe Opnemen in en weer uit ?
In de praktijk zul je het toch zo laten staan.

Ik vind het een verkapte manier van prijsverhoging.
Schrijf dan gewoon: het kan niet uit voor die 11 euro, we voeren een prijsverhoging door.
Badge

Dat met die rechten is onzin. Als je moet betalen voor opnamen van de publieken, dan betaal je Telfort voor gratis uitzending gemist welke al is opgebracht door de belastingbetaler. Ik vind dit niet netjes van Telfort om mensen eerst binnen de muren van hun huis apparatuur te leveren om die dan later gewoon onklaar te maken. Ik ben nieuwsgierig of dat zomaar mag. Het apparaat is in bruikleen, doch geleverd als voorwaarden aan het contract en mag je dus niet zomaar wijzigen.

Wat de rechten aangaat denk dat hier wel wat in zit.
Telfort levert niet alleen maar de publieke omroepen maar ook zenders waar waarschijnlijk wel voor rechten betaalt zou moeten kunnen worden.

Wat het weizigen van contract betreft hebben ze er denk ik ook voor gekozen om bestaande klanten tot mei 2013 gratis aan te bieden zodat iedereen die het met een jaarcontract al heeft afgesloten zo dus geen reden heeft om hun contract kosteloos op te kunnen zeggen ivm een contract weiziging.
Dus als de tijd komt dat je zou moeten gaan betalen kun je als je dat wenst gewoon je abbo opzeggen.

Al met al vind ik het ook jammer dat ervoor betaald zou moeten worden ookal word het hier maar weinig gebruikt en denk dus ook niet dat ik het dan zal gaan afnemen.
Badge
Ik heb nu 4 televisies aangesloten maar wel via Caiway. Betaal nu €17,95 per maand. IPTV van Telfort loopt augustus af maar kun je nagaan als je 4 van die IPTV kastjes zou nemen. Ga je een stuk meer betalen dan bij de kabelboer.

Het is vreemd dat eerst mensen gelokt worden met de aanbieding van Telfort waarbij volgend jaar toch maar het abonnement wordt aangepast. Alleen internet is interessant van Telfort.
Badge
Naast de reeds genoemde aspecten zie ik ook een uitdaging op technisch gebied,

Heb zelf nu ITV sinds eind aug en volg dit forum. Dan zie je (en spreek hierbij ook uit eigen ervaring) dat er veel geschreven wordt over haperend beeld al dan niet verzoorzaakt door Powerlan.

Als straks het signaal van SD naar HD gaat (al dan niet betaald, bij KPN is het sinds kort inclusief voor de meeste NL zenders..) dan neemt de druk op de lijn nog verder toe.

Indien we dan ook nog opnames online moeten zetten resp ophalen dan wordt het nog drukker op de lijn...

Mensen willen geen haperend beeld en zullen zodra dit mogelijk is hun contract beeindigen.
Zelf zal ik deze zomer de overweging zeker maken om wel of niet bij Telfort te blijven....

Ik zou me er meer in kunnen vinden als het online opnemen een extra pakket zou zijn. Het heeft ook voordelen maar dan kan ieder voor zich bepalen waar zijn voorkeur lgt ipv een opgelegde beslissing van Telfort.
Badge
No way dat ik ga betalen voor iets wat ik nu ook al kan.
Wat een mafketels bij Telfort, dit wordt mijn kortste abonnement ooit.
Einde opnemen = exit abbo.
Sorry maar waar slaat dit op? Ons blij maken met een dooie vogel dat we 'het geluk' hebben dat we tot mei 2013 nog wel kunnen opnemen? Eerst een product aanbieden waarmee je kan opnemen en dit dan afnemen en betaal er maar voor? En daarbij, eerst een product verkopen om dit ineens te veranderen in negatieve zin?Mag ik misschien de keuze hebben voor dubbele zenders opnemen, HD zenders en andere nieuwe dingen? 'Het herhaald opnemen verdwijnt' --> dit heeft bij mij nooit gewerkt.

Bied klanten de mogelijkheid te kiezen voor extra’s die wel of niet van toepassing zijn in plaats van het op te dringen met negatief resultaat.

Pffff. Laten ze dan geld besparen door dubbele brieven te sturen waarvan er éen met en één zonder folder.
Totaal niet te spreken.......
tja, vreemde situatie voor de mensen die nu een tuner met harddisk hebben. voor nieuwe klanten kan ik me er wel iets bij voorstellen. wat ik wel positief vind zijn de 10 hd zenders. erg goede ervaringen mee =D>
Reputatie 1
Begrijp ik nu goed uit de brief en infofolder dat we na de update een ontvanger hebben met 320Gb aan harde schijf en deze niet meer gebruikt kan worden om programma's op te nemen??

Het enige wat deze harde schijf nog doet is de zender die je kijkt opnemen zodat die kan worden gepauzeerd en teruggespoeld. Dit is toch wel een behoorlijke achteruitgang en zonde van de apparatuur!

Ik snap niet dat Telfort en KPN op deze manier te werk gaan! Geef de klanten een keuze;

1. Kies voor lokaal opnemen zonder extra kosten (dan gebruik je 2 streams per ontvanger). Op het moment dat je hiervoor kiest kan je waarschijnlijk geen HD-kanalen kijken tijdens het opnemen (en/of in de toekomst van de 2e ontvanger gebruik maken) omdat dit teveel bandbreedte kost.

2. Kies voor online (meerdere programma's) opnemen EN in de toekomst de 2e ontvanger voor 5 EUR p/m. Je kan gelijktijdig op 2 ontvangers kijken en online nog opnemen (dus ook maximaal 2 streams).

Toch veel beter.
Badge
Dat is idd een constructieve benadering die op de klant gericht is.

Overigens was het (volgens mij) bekend dat als je iets opneemt waarvan een HD signaal beschikbaar is er toch altijd SD opgeslagen zou worden.

Ben benieuwd of Telfort lering neemt van de feedback via dit forum.
Badge +2
Nou heel makkelijk wij gaan weer naar ziggo. Recorder 49 euro ,2013 is het contract op zijn einde.
Het gaat slecht bij KPN dus vandaar dat het duurder wordt.
Het laatste contract is zo verlengt zonder handtekening dus altijd opzegbaar
Laat maar zien waar de handtekening staat.
Echte hd zal het wel niet wezen de meeste komen niet eens boven de 16 MB
Maar ik heb wel een nieuw contract hierin mogen zij geen wijziging aan brengen tenzij ik een nieuwe aan gaan beide partijen hebben getekend als ware.vandaar denk ik die 2013 mmmmm.verlenging?
Badge
Nou Snarf
Denk maar niet dat Telfort zich ook maar iets aantrekt van ons.
Dat de opname betaald gaat worden dat wisten ze al lang voor de invoering van iTV natuurlijk.

Maar eens uitzoeken of die Motorola tuner te hacken valt, want ik hoef geen updates meer van die club.
Badge
@rvp67

Wellicht niet. Anderzijds probeer ik het forum wel constructief te houden en niet alleen een afzeikbak.

Mocht dit je lukken met de Motorala hou ik me aanbevolen.
Wat zou er gebeuren met de opname's die nu op de HDD staan ? Blijven die afspeelbaar ?
Badge
Het verbaasd mij te lezen dat opnemen, net als bij KPN, € 5 gaat kosten. Ik heb net een totaalpakket besteld voor mijn nieuwe woning en begin nu sterk te twijfelen of ik nu wel met Telfort verder wil gaan. Mogelijk maak ik door deze 'verhoging' volgend jaar de overstap naar Ziggo.
Beste telfortlui,

waar zijn jullie nou helemaal mee bezig?!? Heb net na de pilot gekozen voor deze weg, mijn HDD recorder de deur uit gedaan, Ziggo vaarwel gezegd en was zeer content met jullie aanbod voor digitale tv met dus natuurlijk de optie om mijn programma's te kunnen opnemen. Tevens, omdat het om digitale tv ging, ook maar gekozen voor een televisie die beter met dit signaal om kan gaan.
Als ik dit een pakweg zo'n driekwart jaar geleden geweten had, weet ik zeker dat ik nooit voor deze veranderingen gekozen had en was vrijblij blijven kijken via mijn ooit redelijk duur aangeschafte recorder.
Hier wordt je gewoon wat door de neus geboord en ben dit contract ook überhaupt nooit aangegaan, tja je kunt het dan stopzetten staat dan doodleuk in de toegezonden info.
Waarom doen jullie dit juist de mensen aan die er al in veel gevallen van begin af aan bij zitten, zelf al jarenlang klant bij jullie. Is dit service?!? Zie dit gewoon als bedrog!!!!
Verder geven jullie aan dat deze kosten nodig zijn vanwege die update die ons door de strot geworpen wordt! Via de klantenservice kon ik echter niet achterhalen waarop dit gebaseerd is??? Ik kies hier in ieder geval niet voor, maar leuk als je dit er gratis bij krijgt, en inderdaad doodzonde voor het apparaat wat dadelijk alleen nog maar voor terugspoelen gebruikt kan worden.
Enige twijfel over mijn contract bij jullie is hierbij wel ontstaan en ik hoop dat jullie je bestaande leden hierin toch tegemoet gaan komen!!!
Ander toch maar eens gaan uitzoeken of dit wel helemaal in de haak is!!
Reputatie 1
Badge
Waar is de NMA als je ze nodig hebt... ;)
Jaren geleden voor Tiscali gekozen omdat ik mijn neus helemaal vol had van KPN en UPC. De keuze van Tiscali is heel goed bevallen. Ook bij de overname van Tiscali door Telfort geen noemenswaardige problemen gehad. Juiste prijs voor de juiste producten. Nu Telfort een volwaardige dochter van KPN is geworden verdwijnen de voordelen om voor Telfort te kiezen als sneeuw voor de zon.

Nog heel even gehoopt dat Telfort het bugdetlabel zou zijn en KPN het premiumlabel. Maar niets is minder waar.

Verder zou ik ook heel graag willen weten hoe die sw-update tegen te gaan is. Ik wil gewoon van de HDD gebruik blijven maken. Straks gaan de providers nog lopen zeuren over de hoeveelheid dataverkeer over hun netwerk en welke investeringen daarvoor nodig zijn. Terwijl ze het de gebruiker niet eens meer mogelijk maken om lokaal 'n opname te maken zonder meteen weer terug te grijpen naar technieken uit de vorige eeuw. Belachelijk!

Mja, wie zijn wij... De klant is tegenwoordig niet meer belangrijk, alleen de aandeelhouder!
Badge
Wel een beetje vage reden voor de 5 euro extra. In de brief staat: 'De update zorgt ervoor dat gratis te kunnen opnemen vervalt.' Netjes dat we tot mei 2013 niet extra hoeven te betalen. Dan kritisch kijken naar alternatieven. Maar ja, kabelboer rekent ook overal extra voor. Ben wel benieuwd of het pluspakket nu 3 maanden gratis wordt, zoals in de folder vermeld staat aangezien als pluspakket heb.
Badge +1
Kan er heel kort over zijn : belachelijk dus bye Telfort en toch maar naar Ziggo : :evil: :evil: :evil: :evil:
Badge
Wanneer komen nu de HD zenders?
Iedergeval goed dat ze een jaartje niks doorberekenen. Kun je rustig oriënteren waar je naar je toe wilt overstappen
Badge +2
Ik ben hier absoluut niet blij mee! Júist de recorder op een eigen harde schijf was een prachtige mogelijkheid om je films e.d. zelf te houden en te kiezen.
Het uitschakelen van deze harde schijf is gewoon compleet belachelijk, en dat voor het online opnemen betaald moet worden is nog belachelijker.

Ja heel leuk de HD-zenders, en ook heel leuk dat we nu ook op de pc TV kunnen kijken, maar het verlies van de opnamefunctie is gewoon een MAJOR loss. 😶 😶 :x

Sowieso, wáárom zouden we moeten gaan betalen voor het opnemen terwijl dat gewoon gratis kan met de huidige STB?! De huidige STB heeft fantastische functionaliteiten die uitgeschakeld worden voor wat? Voor helemaal niks!
Badge
Dat is dan de 2e keer dat Telfort met ITV een zwabberkoers vaart. Tijdens de pilot al dikke discussies gehad en uiteindelijk onder protest toch maar besloten bij Telfort te blijven. Wel al m'n opnames kwijt door verplichte tuner ruil. Nu weer dit. #-o

Telfort kan wel opdoeken en beter KPN gaan heten.

Wie had gedacht dat ik ooit weer naar UPC zou gaan kijken?

Reageer