beantwoord

betalen voor iets wat je niet kunt krijgen......?

• 25 december 2012
  • 32 reacties
  • 6375 keer bekeken

Ik ben verhuisd in oktober 2011. Ik heb toen gebeld met Telfort. Omdat ik op een plek ging wonen waar de maximale snelheid 3 mb/s lag adviseerde de man van de klantenservice een goedkoper abonnement te nemen. Dus van Basis naar Instap. Ik nam het voorstel van de aardige man uiteraard aan en ging akkoord. Ruim 14 maanden later kom ik erachter dat hij het niet gewijzigd heeft. Ik zie ook op de site van Telfort dat ik geen basisabonnment kan nemen. Ik heb zelf mijn abonnement omgezet en een mail gestuurd naar de klantenservice met het verzoek om het teveel betaalde te verrekenen. Geen reactie....Inmiddels boos omdat over januari ook nog het basisabonnement in rekening gebracht werd belde ik tegen de bekende kosten naar de klantenservice. De juffrouw van de klantenservice ging navragen en na tien minuten bleek het abonnement op de 18e omgezet te zijn en worden de rekeningen op de 15e al gemaakt.....En dat in het computertijdperk....Het zou verrekend worden. Dat andere moest ik nog maar een keer op de mail zetten, misschien kreeg ik nu wel een reactie.
Hier word ik nu zo boos over. Hoe speelt Telfort het klaar om van een jaren tevreden klant een bijzonder boze man te maken die bereid is alles uit de kast te halen om zijn recht te krijgen (Kassa, Consumentenbond, Ingezonden stukken in plaatselijke media, Telfortforum, etc).

Verzoek: los dit snel op zodat er niet nodeloos energie gestoken wordt in deze ergernis.
icon

Beste antwoord door Jeroen 27 december 2012, 15:17

@Soeurt,

Ik heb gezien dat je abonnement op 16-10-2011 is omgezet echter niet naar het laagste abonnement (nu het Instap abonnement). Dit is foutieve wijziging aangezien op jouw adres alleen het Instap abonnement beschikbaar is. Ik zal dan ook een bedrag van 35,- euro crediteren, dit bedrag wordt in mindering gebracht op de factuur die je eind januari van ontvangt.

Jeroen
Bekijk reactie

32 reacties

Reputatie 8
Badge +17
https://internet.telfort.nl/wachtwoordbeheer/index.html

hier kan je het bij je mailadres horende wachtwoord weer opvragen.
Daar heb je gelijk in en ben ook lid van verschillende Forums.

Telfort kan er zeker niks aan doen als er een fout in mijn Computer zit dan moet ik bij Microsoft zijn, wat ik dan ook doe.

Maat dat ze schrijven dit E-mail - adres bestaat al, terwijl het mijn eigen adres is maar niet meer wordt erkent omdat ik het apparaat geformatteerd heb, en tegen welke robot moet ik dat vertellen om het duidelijk te maken?
Reputatie 8
Badge +17
Dan Kees Jan.
Weer een typefout ;)
Ps. Had in dat Forum iets heel anders verwacht, b.v. over Computers om wat bij te leren, ook al kan ik me redelijk behelpen, twee man weten immers meer dan een.
"dat forum" of "dit forum" ...
dit forum gaat specifiek over de provider Telfort, vóór en dóór gebruikers. Daar horen discussies over computers niet bij, hoewel de vermeende oorzaak van een storing of fout váák aan Telfort geweten wordt maar nóg vaker bij de computer of zelfs gebruiker ligt ;)

en dan komt er meestal wél een discussie over computers...

Maar er zijn verder genoeg forums die wél specifiek over computers gaan hoor!
Dan Kees Jan.

Leuk dat je het zo sportief en grappig opvat.

Heb me zojuist toch kunnen inloggen, maar niet met het adres wat ik gisteren heb laten veranderen, het lukte maar alleen met het oude adres en oud wachtwoord, maar goed dan houd ik mij daaraan, ook al gebruiken wij al jaren lang en zonder problemen ons 2de adres.

Hoop niet dat ik je hiermee verveel.

Ps. Had in dat Forum iets heel anders verwacht, b.v. over Computers om wat bij te leren, ook al kan ik me redelijk behelpen, twee  man weten immers meer dan een.

Grt, Henry.
Reputatie 2
Badge +1
wat nou tevreden klanten niemand is tevreden met jullie service.
nu zit ik bij 3 tv providers alleen omdat jullie tv service altijd storing heeft.

als je toch 3 tv providers hebt , ga je toch lekker bij telfort weg.

dan heb je er nog 2 over , dan kan je daar lekker klagen en bedreigen 
Reputatie 2
Badge +1
ik vind het een zielepoot 
Reputatie 8
Badge +17
Als we voor alle tikfouten 1 euro krijgen waren we nu rijk geweest ;)

en het menselijk brein leest gewoon de woorden goed zolang de 1e en laatste letter maar correct zijn:

Stelchs 55% van de msenen kan dit leezn: Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinrietsiet mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is, is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar, het wrood als gheeel.
Sorry voor mijn tikfout (overteerd) had   "overtreedt" moeten zijn, vind het wel leuk dat daar niemand over viel.

Ga nog eens proberen in te loggen, als het lukt kom ik hier nog terug.

Groetjes Henry.
Reputatie 8
Badge +17
Het is wel waar dat men meestal naar het forum komt als er ergens iets fout gaat, en daarom lezen we hier maar weinig lovende woorden en da's wél jammer ja...
Reputatie 8
Badge +18
Je mag hier waarschijnlijk alleen maar lovende uiten, anders overteerd je de huisregels .

Ben ik niet met je eens men levert hier genoeg kritiek op het forum 
Je mag hier waarschijnlijk alleen maar lovende uiten, anders overteerd je de huisregels .
Badge +1
@Soeurt,

Ik heb gezien dat je abonnement op 16-10-2011 is omgezet echter niet naar het laagste abonnement (nu het Instap abonnement). Dit is foutieve wijziging aangezien op jouw adres alleen het Instap abonnement beschikbaar is. Ik zal dan ook een bedrag van 35,- euro crediteren, dit bedrag wordt in mindering gebracht op de factuur die je eind januari van ontvangt.

Jeroen
Badge +1
zo zie je ma weer de service van telfort gaat zienderogend ver achter uit
zo had ik een x om een nieuwe afstands bedining gevraagt nooit geen antwoord opgekrege dan ma bestelle via kpn zelf dit is te triest voor woorden telfort hoe jullie met de mense omgaan
WAAROM IS DIT FORUM ER EIGENLIJK
snap ik nog steeds niet
dan hadde ze mij toch ook effe kunne helpen met zo iets een heel eenvoudig onderwerp ma dan nog word er geen woord aan vuil gemaakt triest meer kan ik er niet vanzegge...
Reputatie 1
Ik schat in dat je, gezien je taalgebruik en schrijfwijze, leeft van een bijstandsuitkering. Dus als er afgetroggeld wordt is het niet van door jou zelf verdient geld.
Eigenlijk ben je gewoon een triest figuur en ik zal verder ook geen woorden aan jou vuil maken.
Reputatie 8
Badge +18
@mothugline je bent een beetje zielig aan het doen hier  en als ik van Telfort was zou ik zeggen au revoir
.............................................. Een klein kind doet dat, hopelijk niet een ouder (dat denk ik dat je bent) persoon.

Ik schat een jaar of 27.
Reputatie 1
Iemand heeft hier echter een "woede beheersing" nodig. Die eventjes rustig. Het is kerst, en je ziet telfort een beetje verot te schelden. Mensen met alleen maar slechte woorden? Kijk wat je zelf doet. En zo duur is Telfort niet eens, Ziggo is zelfs nog duurder.

Als je iets niet bevalt, schakel dan over naar iets anders (wat je al gedaan hebt, als ik het goed lees).. Beetje op internet zitten schelden en te dreigen. Een klein kind doet dat, hopelijk niet een ouder (dat denk ik dat je bent) persoon.
Reputatie 1
Ik denk dat het beter is als jij je geld stopt in een cursus Nederlands. Ook een cursus "omgangsvormen" zal goed voor je zijn.
Badge
Bericht verwijderd. Post is in strijd met de huisregels.
Reputatie 1
In een ander draadje dreig je met je advocaat. Vraag hem gelijk je te verdedigen bij de doodsbedreigingen die je richting Telfort en haar medewerkers hebt geuit want als ik bij Telfort zou zitten zou ik aangifte tegen je doen.

Je reacties zijn schandalig en zeggen alleen iets over jou en dat is niet best.

een vredige kerst toegewenst!
Badge
wat nou tevreden klanten niemand is tevreden met jullie service.
nu zit ik bij 3 tv providers alleen omdat jullie tv service altijd storing heeft.
Badge
Badge
Hallo Kees-Jan,

Gelukkig, nu wel een snelle reactie. Ik krijg de indruk uit je woorden dat alles goed gaat komen. Fijn dat je zelfs op eerste kerstdag reageert.
Prettige feestdagen van een weer wat tevredener klant,

Hans
Reputatie 8
Badge +17
Vervelend om erachter te komen dat je abonnement niet omgezet is, 14 maanden geleden.

Ik kan me voorstellen dat tijdens die 14 maanden het verschil in incassobedrag je niet is opgevallen, want het verschil qua abonnementskosten tussen een "Instap"- en "Standaard" abonnement is namelijk "maar" €2,50. Voor 14 maanden is dat in totaal €34.

Telfort werkt met een maandelijkse factuurdatum, waardoor aanpassingen die ná die datum doorgevoerd worden pas op de volgende factuur zichtbaar zijn mét de eventuele verrekeningen van de abonnementskosten van de huidige maand.

Voor een verrekening van de overige abonnementskosten zal je moeten wachten op WebCare, maar die zijn er pas ná de kerstdagen weer.

Reageer