beantwoord

Beste zender instellingen LG Smart TV met analoge TV aansluiting

• 1 augustus 2018
  • 2 reacties
  • 1662 keer bekeken

Hallo Telfort

Ik heb support nodig op mijn net aangeschafte Smart TV LG 32LK6100 :

Als SMART TV -met alle bijbehorende functies- is ie werkelijk geweldig.

Echter, de klacht is: De beeldkwaliteit normaal (lineair) Tv-kijken

via de analoge kabelaansluiting is ruim onvoldoende:

Veel spikkels (‘sneeuw’) in beeld op alle zenders. Het is geen gezicht.

Mijn 5 jaar oude Philips TV (Type: 32pfl6007h) is 100 keer beter

Ik heb de TV ingesteld overeenkomstig jullie input:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/dvbc-ontvanger-instellen.htm?cid=redirect:www.telfort.nl/persoonlijk/service/televisie/installeren/analoge-en-digitale-tv-via-glasvezel/dvbc-ontvanger-instellen.htm

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Frequency: 304 MHz, vaak in te vullen als 304000 (kHz)

Over QAM: 64 Het is niet duidelijk waar je deze parameter moet invoeren op de LG TV

Netwerk ID: 3900

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

+ klacht : De 3 HD zenders die XMS/Telfort meelevert in het pakket
zijn niet terug te vinden onder de automatisch ingestelde zenders.

+ klacht : De GUIDE functie (Programma informatie die middels GUIDE knop kun opvragen)
doet het niet: Er wordt geen programma-inhoud-informatie getoond.

Ik zou het fijn vinden als jullie mij de beste instelling voor deze 2018 TV kunnen geven.

Met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door Galdor68 1 augustus 2018, 21:56

Probeer in plaats van Nederland om Belgie te kiezen vooral bij nieuwere Samsung modellen werkt dit goed als noodoplossing ook bij LG schijnt dit te helpen.

Het sneeuw zou kunnen duiden op slecht afgestemde echte analoge kanalen geen DVB-c
Qam 64 zou je bij modulatie moeten invoeren
En 6875 bij symbol rate is ook van belang.
Dit zie ik via handmatig instellen op een ouder model LG
De D van DTV staat voor digitaal de gewone kabel tv kanalen zijn inderdaad beduidend minder in kwaliteit.

Het ontbreken van de gids en NPO 1,2 en 3 in HD duid op een niet kloppende instelling dan wel niet kijken via wat hier DTV heet op deze LG.

Bekijk reactie

2 reacties

Probeer in plaats van Nederland om Belgie te kiezen vooral bij nieuwere Samsung modellen werkt dit goed als noodoplossing ook bij LG schijnt dit te helpen.

Het sneeuw zou kunnen duiden op slecht afgestemde echte analoge kanalen geen DVB-c
Qam 64 zou je bij modulatie moeten invoeren
En 6875 bij symbol rate is ook van belang.
Dit zie ik via handmatig instellen op een ouder model LG
De D van DTV staat voor digitaal de gewone kabel tv kanalen zijn inderdaad beduidend minder in kwaliteit.

Het ontbreken van de gids en NPO 1,2 en 3 in HD duid op een niet kloppende instelling dan wel niet kijken via wat hier DTV heet op deze LG.

Ps heb je geen Amino om zo tv te kijken?

Reageer