Beschikbaarheid HD

• 10 april 2013
  • 13 reacties
  • 4472 keer bekeken

Badge
Beste forum-experts,

Al jaren heb ik ADSL van Telfort en dat werkt prima. Graag wil ik nu ook Interactieve TV, maar ik zie in het bestelproces dat dit bij mij alleen te krijgen is in de standaardkwaliteit. Als ik naar mijn bandbreedte kijk, zou ik denken dat één HD-stream toch wel moet kunnen. Wat denken jullie? Zou ik HD kunnen aanvragen bij Telfort en werkt dat dan soepel met mijn verbinding? Hieronder gegevens uit het Telfort-modem:

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 17 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 31 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 1024 kbps
interleaving delay upstream: 2.00 ms
impulse noise protection upstream: 0.7 symbols
current rate downstream: 11830 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.1 symbols
attainable rate upstream: 1171 kbps
attainable rate downstream: 12940 kbps
linetype: ADSL_2plus
Profile: N/A

13 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Volgens mij kun je de HD zenders ook ontvangen omdat je verbinding bijna 12 Mb bedraagt op dit moment.
Badge +2
Volgens mij zou 12 MB voldoende moeten zijn. Tijdens het gebruik van de HD TV gaat er dan 8 van je 12 af en houdt je 4 MB over. Wellicht kan webcare dit voor je bevestigen.
Reputatie 4
Badge +3
@A1ex,

Welkom op ons forum!

HD-zenders zijn mogelijk op jouw verbinding, als je Interactieve TV bijbesteld en de spullen in huis hebt, wil ik graag voor je kijken of het werkt. :)

Henk
Badge
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik heb nu Interactieve TV bijbesteld. Ik ben benieuwd, het zal vast een verbetering zijn t.o.v. Digitenne.

Ik heb bij de bestelling aangegeven dat ik het zelf ga installeren. In de bevestigingsmail staat ook dat ik een Doe-het-Zelf installatiepakket krijg, maar bij de status op de website wordt ineens gesproken over een "installatie door monteur". Zou ik hier nog actie op moeten ondernemen, of komt dit wel goed?
Badge
@Henk - Telfort,

Fijn dat je de HD-zenders voor me wilt activeren. Ik heb de spullen ontvangen en aangesloten. Heb je via een DM nog gegevens van mij nodig? Bij voorbaat dank voor het activeren!
Reputatie 8
Badge +17
A1ex door je IP nummer weet Henk wie je bent
Badge
Ok jimny, dan wacht ik rustig af. Ik hoop dat Henk - Telfort binnenkort tijd heeft om de HD-zenders bij mij te activeren. Ik ben benieuwd of het een groot verschil is. 
Reputatie 8
Badge +17
Waarschijnlijk zijn de HD zenders al geactiveerd, haal de stekker van de tv ontvanger even van de stroom en daarna worden de HD zendersingeladen
Badge
Nee, de HD-zenders staan er nog niet bij in het lijstje. Dit komt omdat het systeem van Telfort eerst dacht dat mijn verbinding niet geschikt was voor HD, daarom moet iemand van Telfort even handmatig de HD-zenders activeren voor mijn verbinding. Gelukkig heeft Henk - Telfort aangeboden dat te doen.
Reputatie 8
Badge +17
Dan moet Henk er weer achteraan want normaal gesproken is dat binnen 1 dag gepiept
Badge
HD kost 8mb. Sd kost 4 mb van je verbinding! 
Badge
Ja, brams, dat weet ik en dat zou moeten passen op mijn verbinding. Maar daar ging dit topic al niet meer echt over, het ging nu over mijn verzoek aan webcare (specifiek Henk - Telfort) om HD-zenders op mijn verbinding te activeren. Zodra dat gebeurd is, merk ik vanzelf of het goed werkt.
Reputatie 4
Badge +3
@A1ex,

Excuses voor het uitblijven van een reactie. Ik heb zojuist de HD-zenders toegevoegd.

Henk

Reageer