beantwoord

Bereik afstandsbediening Interactieve TV

• 13 juli 2019
  • 5 reacties
  • 282 keer bekeken

Reputatie 2
Hallo, onze interactieve ontvanger zit achter het tv toestel gemonteerd, de tv is gemonteerd aan de muur in de tuinkamer. De tv kan naar voren en opzij bewogen worden.
Echter de tv reageert niet of slecht op de afstandsbediening vanaf een bepaalde lokatie.
Welke standaardoplossing biedt oplossing om de toegankelijkheid te vergroten?
Ik denk hierbij aan een ir-detector welke op/onder/naast de tv geplaatst kan worden en via kabel signaal doorgeeft en verbonden is met de interactieve ontvanger achter de tv. Net zoals bij ons volgens mij in de woonkamer het geval is, ik weet echter helaas niet waarbij hier gebruik van gemaakt is.
Heeft telfort of iemand anders hiervoor een (standaard) oplossing/suggestie?
Met belangstelling zie ik uw nadere suggesties tegemoet, alvast bedankt.

Admin: Topic verplaatst naar juiste categorie en titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Doornekamp33 13 juli 2019, 20:54

Verbinding gaat via infra rood, dus is er een direct zicht op de ontvanger noodzakelijk, er is wel iets te koop die de signalen kan doorsturen, maar ik zou de ontvanger onder,boven,opzij van de TV monteren omdat je dan weer een extra kastje aan de stroom moet leggen.
Bijvoorbeeld dit: https://www.marmitek.com/nl/bedienen/infrarood-verlengers/invisible-control-6-xtra-bedien-een-onbeperkt-aantal-apparaten/
Bekijk reactie

5 reacties

Verbinding gaat via infra rood, dus is er een direct zicht op de ontvanger noodzakelijk, er is wel iets te koop die de signalen kan doorsturen, maar ik zou de ontvanger onder,boven,opzij van de TV monteren omdat je dan weer een extra kastje aan de stroom moet leggen.
Bijvoorbeeld dit: https://www.marmitek.com/nl/bedienen/infrarood-verlengers/invisible-control-6-xtra-bedien-een-onbeperkt-aantal-apparaten/
Overstappen naar KPN en het 4K pakket afnemen deze functioneerd met bluetooth bediening.

Nu meer serieus inderdaad een IR extender belangrijk is hierbij dat de ontvangst ir van je tv kastje wel in zicht lijn van de extender zit. Let wel een fysiek verbinding lukt niet. Je zal losse elementen houden.

Hier en hier vind je meer of google op IR extender.
Reputatie 2
Bedankt @Doornekamp33 en @Galdor68 voor jullie advies!
Ik doe navraag bij onze leverancier, deze heeft namelijk een ir oogje onder de tv in de woonkamer
aangebracht welke volgens mij met een kabeltje direct aangesloten is op de interactieve telfort ontvanger.
Ik ging ervan uit dat telfort een betaalbare standaardoplossing zou hebben, wat blijkbaar niet het geval is.
Reputatie 8
Badge +10
Hoi @Hermie, wat lastig dat de tv-ontvanger niet goed reageert op de afstandsbediening, doordat de tv-ontvanger achter de televisie gemonteerd is. Ik kan me voorstellen dat je dan op zoek gaat naar de mogelijkheden. Fijn dat je al op weg geholpen bent 🙂 Hier heb ik eigenlijk niets aan toe te voegen, want dat zijn de opties die er zijn. We horen graag waar je uiteindelijk voor gekozen hebt en hoe het bevalt. Mogelijk zijn andere forumbezoekers hier ook weer mee geholpen!
Bedankt @Doornekamp33 en @Galdor68 voor jullie advies!
Ik doe navraag bij onze leverancier, deze heeft namelijk een ir oogje onder de tv in de woonkamer
aangebracht welke volgens mij met een kabeltje direct aangesloten is op de interactieve telfort ontvanger.
Ik ging ervan uit dat telfort een betaalbare standaardoplossing zou hebben, wat blijkbaar niet het geval is.

Hier wil ik een aanvulling op geven de Arris heeft deze mogelijkheid niet. Dit doet mij aan een Samsung denken die hier thuis staat die heeft deze aansluiting.

Hier kan je een IR kabeltje op aansluiten en op deze methode een extern apparaat bedienen.

Zie ook deze handleiding. https://www.gebruikershandleiding.com/Samsung-UE32F5500/preview-handleiding-527948.html?page=0059

Om verwarring te voorkomen de tv ontvangers hebben hier geen aansluiting voor daar is zoals aangegeven een losse ir blaster voor nodig. Een directe aansluiting zoals aangegeven in het citaat kan zover ik weet niet!!

Reageer