beantwoord

Bepaalde programma terugkijken gaat niet

• 18 november 2018
  • 40 reacties
  • 1448 keer bekeken

Reputatie 1
Wij kijken graag naar de programma's "Met het mes op tafel" of "Per seconde wijzer".
Helaas staan er soms wel een aantal uitzendingen maar vaak is de helft een herhaling van de volgende dag.
Kunnen jullie dit weer maken zoals dat eerst was en dan graag zonder de herhalingen of hebben jullie te veel schijfruimte.
icon

Beste antwoord door Galdor68 20 november 2018, 19:30

Kijk dat verklaard een boel we antwoorden vanuit uit een heel ander systeem. Wel vreemd dat dit veranderd lijkt te zijn ik kan me ook herinneren dat er meer terug te kijken was via die methode, je bent bekend met het feit dat dit systeem wordt afgebouwd het komende jaar.
Bekijk reactie

40 reacties

Reputatie 1
Nog even een aanvulling:
We kunnen natuurlijk ook meteen kijken, maar deze programma's zitten rond 8 uur en dan kijken naar het nieuws, later op avond, als er niks anders is, kijken we dan naar deze programma's.
Reputatie 8
Op dezelfde avond kijken, loop je gewoon even door de gids heen (knopje "gids" op de afstandbediening), scrollt met de pijljes toetsen op die grote ronde knop terug naar het programma wat je alsnog wilt zien. Zit daar zo'n half gedraaid pijltje als icoon aan het begin van dat programma, kun je die uitzending terugkijken.

De knop met blauw rondje op de afstandbediening en dan het juiste menu daarvoor.
De knop met groen rondje op de afstandbediening. Gaat meteen naar het begin, en start.
Reputatie 1
Bedankt voor de reactie.
Meestal kijken we niet, zoals ik stelde dezelfde avond, maar een paar dagen later en dan bekeken we 2 afleveringen. Dit doen we via de groene knop.
En dat lukt niet meer, eerder stonden er van bv Mes op tafel wel 8 afleveringen waarvan 4 herhalingen. Nu staan er maar 2, waarvan dus één herhaling, deze is van maandag 12 november, terwijl dit programma nog steeds loopt.
Zal vanavond kijken of het op dezelfde avond lukt.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo qu424956, welkom op ons forum! Met de tip van Babylonia kan je het inderdaad terugkijken op dezelfde dag. Lukt het daarmee wel? Ik heb het hier net ook op onze testopstelling geprobeerd, als ik in de gids naar vorige week maandag ga en de uitzending van Met het mes op tafel van die week start met de groene knop, wordt die afgespeeld. De uitzending van vandaag lukte me nog niet, doordat die nog niet is uitgezonden. Ik hoor graag van je of het straks lukt.
Reputatie 1
Beste Jasper,
Het gaat niet om die ene uitzending maar om de hele week, bij dit programma maar 4 dagen waarvan er één dag (alleen de eerste) in het archief staat. Eerder dit jaar stonden er 2 weken aan terug te kijken programma's.
Reputatie 8
Nu ben ikzelf niet zo'n terugkijker van programma's meerdere dagen terug (eigenlijk alleen op de avond zelf), dus gebruik het menu "Terugkijken" eigenlijk niet.

Maar nu met wat uittesten, en de zoekfunctie met het zoekwoord "mes" of "tafel", zodat de programma's van "Met het mes op tafel" als resultaat eruit zouden komen. Krijg ik die programma's niet tevoorschijn. Idem met het zoekwoord "seconde" voor "Per seconde wijzer".

Ik weet namelijk niet op welke zenders die programma's normaal verschijnen. Dus dacht ze met een zoekfunctie er wel uit te kunnen lichten. Maar niet dus.

Wat doe ik fout?
Ook met "alle zenders" geactiveerd, komen ze niet tevoorschijn.
(Heb zelf de zenders die ik verborgen had 1 t/m 10 weer tevoorschijn gehaald, omdat ik normaal voor die zenders de GLAS HD zenders gebruik). ----> Geen resultaat.

As het voor mij al moeilijk is om die programma's eruit te vissen, hoe moet een "niet technische" gebruiker dan ooit programma's terugvinden?
Pleit in ieder geval niet voor de gebruiksvriendelijkheid van dat menu.
Reputatie 8
Het gaat niet om die ene uitzending maar om de hele week, bij dit programma maar 4 dagen waarvan er één dag (alleen de eerste) in het archief staat. Eerder dit jaar stonden er 2 weken aan terug te kijken programma's.
Oh, vandaar dat ik ze ook niet kan vinden met die zoekfunctie 🤤
Reputatie 1
Beste Babylonia,
Volgens mij heb ik nu het probleem goed beschreven, hoop dat er wat aan gedaan kan worden.
Via de gids zelf kan je maximaal tot 7 dagen terugkijken dus je zal op deze manier nooit meer dan 4 afleveringen terug vinden.
Ook via Terugkijken is dit tot maximaal 7 dagen. Die 2 weken zal je niet meer vinden.

Specifiek zoeken op Met het mes vind ik onderstaande dat zijn alle uitzendingen inclusief de herhalingen van de afgelopen 7 dagen. Met het mes op tafel wordt alleen op werkdagen uitgezonden zover ik weet dus dit zoekresultaat klopt redelijk.

Wil je meer dan heb je NPO Start nodig die helaas niet als app in de tvontvanger zit tenminste niet in mijn Arris.

@Babylonia het lijkt erop dat je echt de juiste zoekstring moet gebruiken om 1 specifieke serie te vinden anders krijg je bijvoorbeeld alle uitzendingen met de term mes in de titel te zien.

Voor de volledigheid ook via de app zijn er maximaal 4 terug te vinden niet de herhalingen.

Reputatie 8
@Babylonia het lijkt erop dat je echt de juiste zoekstring moet gebruiken om 1 specifieke serie te vinden anders krijg je bijvoorbeeld alle uitzendingen met de term mes in de titel te zien.
Ik krijg helemaal niets te zien. Niet met "mes", niet met de zoekterm "met het mes".
(Reset naar fabrieksinstellingen + opnieuw inladen firmware maakt niets uit).

Via de gids en dan terug scrollen kon ik tot zondag 11 november terug gaan, maar dan is dat programma "Met het Mes op Tafel" er kennelijk niet. Kon echter wel de uitzending van 12 november daarbij nog terugkijken (en de andere afleveringen verder in de week).

Waarom met een zoekfunctie dan "niets" is terug te vinden, vind ik dan wel opmerkelijk.
Dat is inderdaad opmerkelijk.

Nog een aanvulling op een voorgaand antwoord je hebt uiteraard voor meer terugkijk mogelijkheden niet speciaal NPO Start nodig je kan ook het opname pakket overwegen.

Programma gemist zoals we dit gewend waren waarnaar verwezen lijkt te worden bestaat niet meer.
Reputatie 8
Aan de hand van je eerdere fotootjes had ik al naar dat "NPO Start" gezocht.
(Dacht eerst dat met dit zoeken dit soort "NPO Start" resultaten op zou leveren ??).

Bij de normale gids vermeldingen, kom ik echter dat hele "NPO Start" niet tegen.
Heb gekeken of dat toevallig een verborgen kanaal is, maar ook daar kom ik het niet tegen.

Hoe kom je in de zoekfunctie bij dat "NPO Start" terecht?
Reputatie 1
Via "Uitzending gemist" zie ik op dit moment alleen maandag 12 november en dinsdag 13 november als herhaling. Het programma "Met het mes op tafel" wordt uitgezonden van maandag t/m donderdag om 19:50 met één herhaling op de volgende dag.
Om via de gids een week terug te scrollen heb je wel veel tijd nodig. Is dus geen optie.
Maar het me erom dat dit eerder dit jaar via zoeken wel mogelijk was maar dat Telfort het in de loop van het jaar heeft aangepast.
Reputatie 8
Badge +11
Om via de gids een week terug te scrollen heb je wel veel tijd nodig. Is dus geen optie.
Dat valt wel mee hoor. Als je scrolt met de 'snelspoelknoppen' (net onder aan/uit en dus niet rondom 'OK') spring je met een dag tegelijk door de gids.
@Babylonia die 2e afbeelding is de NPO start app op de smart tv zelf.

@qu424956 welke ontvanger heb je eigenlijk? Je blijft "Uitzending gemist" typen maar in mijn TV ontvanger zie ik dat nergens meer.
Ik meen dat het in de Amino nog wel zo heet.
Reputatie 1
Beste Galdor,
Bij ons staat een Animo A140, met de zwarte afstandsbediening.
Bij populair krijg je het volgende beeld:

Bij het zoeken naar "MET" krijg je de volgende links:

En als je dan "Met het Mes op Tafel" selecteert krijg je het volgende beeld:

Kijk dat verklaard een boel we antwoorden vanuit uit een heel ander systeem. Wel vreemd dat dit veranderd lijkt te zijn ik kan me ook herinneren dat er meer terug te kijken was via die methode, je bent bekend met het feit dat dit systeem wordt afgebouwd het komende jaar.
Reputatie 1
Beste Galdor,
Daar ben ik me niet van bewust, misschien wel een mail gehad met die strekking.
Dan is in principe hiermee de vraag beantwoord.
Ik denk dat @Jasper - Telfort meer kan vertellen of er via de Amino op deze manier minder te zien is, het terugkijken via gids kan wel en je kan ook daar via de zwarte afstands bediening per dag bladeren ik ben het wel met je eens dat het via de gids omslachtig is.
Reputatie 8
Ben ik toch wel benieuwd welke verklaring Telfort dan heeft, dat er bij mij "in het nieuwe systeem" met een TV-ontvanger met witte afstandbediening, bij de zoekfunctie geen resultaat terugkomt?
Ben ik toch wel benieuwd welke verklaring Telfort dan heeft, dat er bij mij "in het nieuwe systeem" met een TV-ontvanger met witte afstandbediening, bij de zoekfunctie geen resultaat terugkomt?
Niet om het topic te kapen puur uit intresse en het verlengde van het onderwerp

Babylonia hangt de tv ontvanger op het moment aan de v10 of aan je eigen apparatuur, als je opsporing (Opsporing verzocht) ingeeft krijg je dan ook hetzelfde dus geen resultaat? Hoewel ik er vanuit ga dat je al andere zoekopdrachten hebt geprobeerd.
Reputatie 8
De TV-ontvanger (en VOIP) hangt rechtstreeks aan de Telfort router (Experia Box V8).
De rest van "internet" hangt achter een tweede router (NAT achter NAT).
Gekozen om alle TV-zenders te tonen. (Met uitzondering van sport kanalen. Die heb ik verborgen).

Het zoekwoord "Opsporing" of "Opsporing verzocht" levert geen resultaten op.

Heb daarop een (test) Experia Box V10A aangesloten, en TV ontvanger nog eens opnieuw gereset volgens deze aanwijzing. (Geen aanvullende instellingen veranderd t.a.v. beeld en geluid).
Zelfde resultaat voor zoekwoord "Opsporing" ofwel levert geen resultaten op.

Toen alsnog het zoekwoord "mes" (Van "Het Mes op Tafel").
Een fractie van een seconde kreeg ik de tekst dat 21 programma's waren gevonden, maar werd direct daarop beperkt naar slechts "1" ----> Linea Blu - Reggio Calabria - Stretto di Messina (RAI 1).
(Uitzending van afgelopen zaterdag).

Het zoekwoord "nieuws" gaf wel een hele lijst van resultaten (100+)

Heb daarop de Experia Box V10 aangesloten.
Alles getest met bovenstaande zoekfuncties (die van "mes" was onthouden uit eerder resultaat).
Resultaat hetzelfde. Dus één resultaat voor "mes", géén resultaat voor "Opsporing",
100+ resultaten voor "nieuws".

Heb daarop de Experia Box V8 aangesloten.
Idem dezelfde resultaten als met de andere Telfort routers.

Wat de resultaten betreft kan ik dus totaal niet vertrouwen op die zoekfunctie.
Volledig vreemde en onberekenbare resultaten. (Tenminste in mijn geval).
Mijn gedachte was dat als er geen Telfort modem met hun forwards naar de ontvanger tussen zou zitten de achterliggende database voor het zoeken niet bereikt zou kunnen worden. Je setup ligt het blijkbaar niet aan kortom eens kijken met wat voor antwoord Telfort komt.
Reputatie 1
Nog als extra aanvulling, toen in Zevenaar glasvezel werd gelegd heb ik als provider Concepts, dochter van Telfort, genomen. Even geleden is dus Concepts verdwenen en ben ik klant geworden van Telfort.
Heb nog wel een concepts emailadres.

Reageer