vraag

Begin Gemist werkt niet (3023)

• 20 september 2017
  • 3 reacties
  • 1878 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +16
Het is in een week tijd al twee keer niet gelukt om het 8 uur ochtendjournaal vanaf het begin te kijken... Het journaal loopt al, ik druk op de groene knop en krijg dan de melding:

Het volgende programma wordt niet opgenomen:
NOS Journaal
Er is een fout ontstaan bij het huren van dit Begin Gemist item. Eventueel gemaakte kosten worden niet in rekening gebracht. Probeer het opnieuw.
(3023)

Overigens lukte het na 5 minuten wel ineens... maar dit lijkt me iets dat niet lekker werkt.
Vorige week heb ik trouwens de ontvanger opnieuw opgestart waarna het weer werkte op dat moment.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hey Franzki, wat lastig zeg. Deze foutcode komt ontstaat vaak als je TV ontvanger geen contact met de videoserver kan maken. Dit kan door apparatuur in je woning komen, zoals een NAS, extra router of zelf een switch. In een ideale situatie test je Begin Gemist nadat je je modem hebt gereset zonder dat die randapparatuur is aangesloten. Ik heb zelf wat content van het Journaal met Begin Gemist bekeken en stuitte niet op deze foutmelding. Al kan ik dat niet om 8 uur 's ochtends testen. Merk je met andere uitzendingen hetzelfde probleem of is het echt uitsluitend het journaal?
Reputatie 8
Badge +16
De TV-ontvanger zit rechtstreeks op een poortje van de Experiabox 10 aangesloten.

Ik kijk wel vaker het journaal vanaf het begin terug als ik te laat inschakel en het al is begonnen. Ik heb in principe nooit problemen. Maar afgelopen week ging het twee keer mis.... overigens kort na het inschakelen van de ontvanger, dus misschien gaat het daar mis en moet de TV-gids eerst volledig geladen worden ofzo,,,
Reputatie 7
Badge +7
Helder! Dan zal dat inderdaad niet de boosdoener zijn. Was ook puur voor de zekerheid dat ik het vroeg. De verklaring dat de TV gids nog volledig geladen moet worden, kan er mee te maken hebben. Dat je dan net iets te snel bent geweest. Mocht je nog een paar voorbeelden tegen komen, dan wil ik dat nog graag voor de zeker even laten nakijken.

Reageer