beantwoord

Beeldformaat Discovery Science (Extra Pakket)

• 8 augustus 2013
  • 3 reacties
  • 1380 keer bekeken

Hoi!

Ik heb speciaal voor discovery science een extra zender pakket genomen. Maar het formaat klopt niet.
De meeste extra zenders zijn overigens wel gewoon wide screen,  waarom Discovery Science niet?

Dit is niet echt kijkbaar. Grote zwarte balken. Klein etc etc. Daar koop je geen mooie tv voor ;)

Mvg,

Marco
icon

Beste antwoord door Enterprise 9 augustus 2013, 18:32

Telfort kan hier niets aan doen, zij geven alleen het signaal door dat ze van de zender krijgen.
Ik heb even op DS gekeken en op dat moment was er een oudere uitzending in 4:3 bezig.
En die wordt vaak (al dan niet door de zender aangestuurd) uitgetrokken tot 16:9.

Ik kan dit soort grappen zelf instellen op mijn Samsung TV en jij waarschijnlijk ook.
Je kan de TV zo instellen dat hij 4:3 beelden automatisch oprekt naar 16:9, het nadeel is dan dan iedereen eruit ziet als een breedbekkikkertje.
Bekijk reactie

3 reacties

Word hier nog iets aan gedaan? Of is er een oplossing voor?
Reputatie 8
Badge +10
Telfort kan hier niets aan doen, zij geven alleen het signaal door dat ze van de zender krijgen.
Ik heb even op DS gekeken en op dat moment was er een oudere uitzending in 4:3 bezig.
En die wordt vaak (al dan niet door de zender aangestuurd) uitgetrokken tot 16:9.

Ik kan dit soort grappen zelf instellen op mijn Samsung TV en jij waarschijnlijk ook.
Je kan de TV zo instellen dat hij 4:3 beelden automatisch oprekt naar 16:9, het nadeel is dan dan iedereen eruit ziet als een breedbekkikkertje.
Reputatie 2
Badge
Klopt deze zender heeft alleen 4:3 beeld geen 16:9, zag wel op Discovery Channel NL (HD) een promo van
Discovery Science in HD. De zender heeft wel een HD versie maar die is alleen te ontvangen in de UK en USA.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Science_Channel

Reageer