Beeld vaak op sneeuw

• 8 mei 2013
  • 4 reacties
  • 2413 keer bekeken

Badge
Beste Telfort, Wij hebben twee tv's in huis (woon- en slaapkamer), beide met Telfort Interactieve TV. Sinds een aantal weken springt het beeld van de slaapkamertv frequent op sneeuw. Dit duurt een seconde of vijf, en soms gebeurt het wel een keer per minuut. Beide tv's hebben dit, vanaf het moment dat we Telfort Internactieve TV hebben (nu een jaartje, denk ik) zo nu en dan gehad (lees: 1x per dag ofzo), maar bij de slaapkamertv loopt het momenteel dus de spuigaten uit. Weet u hoe dit kan?

4 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Sneeuw..?
Dat wijst op een analoge TV-verbinding en niet op digitale TV...
Badge
Sneeuw..?
Dat wijst op een analoge TV-verbinding en niet op digitale TV...

Misschien schakelt de TV naar kanaal 28/de Belg die vaak de webcams in sneeuwgebieden op heeft staan in de ochtend? 😉
Badge
@Enterprise: Echt waar, sneeuw. Hoe kom ik dan aan een analoge verbinding? Ik heb alleen een digitaal abonnement.
Reputatie 8
Badge +10
Een sneeuwbeeld kan ik me herinneren van vroeger toen we nog analoge TV hadden.
Bij digitale Tv krijg je bij uitval een strak (zwart of blauw) beeld naar mijn ervaring.

Maar goed, het gaat om het tijdelijk wegvallen van de verbinding dus mijn eerste vraag zou zijn: zijn de TV's bekabeld aangesloten of met behulp van de draadloze dLAN Devoloset..?
In geval van de draadloze set, heb je deze al eens gereset..?
In geval van een bekabelde aansluiting, heb je de ontvangers als eens gereset (software opnieuw laden)..?

Reageer