Beeld tv staat steeds stil

• 3 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 1479 keer bekeken

Het beeld van de tv staat steeds stil en er is dan een piepend / krakend geluid te horen.
Ik heb de stroom eraf gehaald de software verwijderd niets helpt.
Het kastje is bekabeld verbonden met het modem.

6 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hoi Ton! Welkom! Dat is geen doen! Vermoedelijk wordt dit probleem veroorzaakt ergens in de communicatie naar het modem. Ook kan het te maken hebben met het verkeer van de ontvanger naar de tv. Wil je wat dat betreft eens proberen of het beter werkt op een andere HDMI-poort van de tv? Voor alle zekerheid heb ik de ontvanger vanaf hier een reset gegeven. Als je de abonnementsgegevens opnieuw opgeeft, wordt de meest recente software nogmaals ingeladen. Dit wil ook het probleem weleens oplossen. Laat je weten in een reactie wat je ervan vindt?
Hoi Michael ik heb een andere HDMI - poort geprobeerd na 15 minuten stond het beeld weer stil.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Ton! Dank voor je reactie. Jammer dat het veranderen van de poort geen oplossing biedt. Wil je eens proberen om de ontvanger op poort 4 van het modem aan te sluiten? (of poort 3 als hij nu op poort 4 staat aangesloten). Het kan zijn dat de communicatie over de poort waar de ontvanger nu aan hangt niet lekker verloopt. Mocht dit ook het euvel niet verhelpen, dan zal ik zoeken naar een alternatief.
Hetzelfde probleem doet zich bij mij, sinds een week, ook voor. Ik heb 2 tv's er op staan en het is op allebei hetzelfde, stotterend beeld, knetter geluiden en ook de pc flikkert.
Beste Michael,

Sinds afgelopen donderdag geen problemen meer gehad met de tv , hoe wat waarom geen idee.
Ben er blij mee .
Bedankt voor je reacties.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Ton, dat is goed nieuws! Laten we dit vooral zo houden! :)

Wil je feedback geven over hoe je mijn hulp hebt ervaren? Doe dat dan alsjeblieft hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Alvast bedankt! :)

@zuidwijker,

Vervelend! Kun je aangeven hoe de ontvangers aangesloten zijn? Is dit direct met een kabel of met een TV-verbindingsset? Ook ben ik benieuwd waar het modem precies staat en hoe lang de kabel is naar het aansluitpunt. Met wat meer informatie kan ik je goed verder helpen.

Reageer