beantwoord

Beeld stopt op mijn tablet

• 25 april 2016
  • 26 reacties
  • 2190 keer bekeken

Bij het TV kijken op mijn tablet ,blijft het beeld na 3sec stil staan.
Aan de ontvangst ligt het niet, ik heb het naast het modem ook geprobeerd.
Ik hoop dat Telfort hier een oplossing voor heeft.
icon

Beste antwoord door Babylonia 22 mei 2016, 10:50

Inmiddels is er een nieuwe versie van de app. versienummer 4.5.0 (11 mei uitgegeven)

Wat is er nieuw?
Bugfixes

Omdat je oude app versie toch niet werkt, zou je deze nieuwe versie kunnen proberen.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.telfort.mobile.android&hl=nl
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd en gaat het om de android of iphone app
Ik heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, het gaat om een android, jellybean 4.2.2.
Hij heeft het wel goed gedaan.
Reputatie 8
Badge +17
Als je glasvezel hebt van voor 5 januari 2015 moet je de zwarte app hebben voor alle andere abonnementen moet je de blauwe app hebben.
Ik zie in de playstore veel problemen v.w.b. vastlopen, laat daar ook een reactie achter dat je vastloopt
Ik heb idd de blauwe app.
Ik ben inderdaad niet de enige, dat had ik ook al gezien.
Reputatie 8
Badge +17
Wat is het merk van de tablet en typenummer
Lenovo met 4.2.2 jellybean, type heb ik nu niet bij de hand.
Reputatie 8
@Jan de Bruin
Heb je de tablet ook al eens een keer hertstart nadat je de app hebt geïnstalleerd?
In het verleden bij andere apps "met problemen" (o.a. ooit eens update van mijn NS reisplanner) merkte ik dat problemen na een herstart verholpen kunnen zijn.

Heb hier de Android app (v.4.4.1) op een smartphone, zonder problemen draaien.
Zelfs via VPN naar mijn VPN-server thuis en gebruikmakend van WiFi bij locaties elders, ook dan werkende TV.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Jan, welkom op het forum! Zou je de app ook kunnen testen op een andere tablet of op een smartphone. Mocht de app het wel naar behoren doen op andere apparaten dan ligt het probleem waarschijnlijk bij jouw tablet. In afwachting van jouw reactie.
Ik heb precies het zelfde probleem, en ook een Lenovo. Jullie app werkte altijd prima tot een update maar zo te zien hebben veel meer mensen daar last van. Het licht dus niet aan onze tablet maar aan een update. trouwens op mijn PC werkt het tegenwoordig ook niet meer in mijn Mozilla browser maar nog wel op mijn mobieltje maar dat scherm is te klein om lekker tv op te kijken. Nu Siverlight niet erg gangbaar meer is moeten jullie toch met een andere App komen ( voor PC) Ik hoop dat jullie daar naar gaan kijken en ook de Android app (zie alle klachten)
Reputatie 8
Het licht dus niet aan onze tablet maar aan een update.
Dat zit nog, ik gebruik de laatste Telfort app versie 4.4.1, en ervaar geen probleem.
Zelfs via VPN naar mijn VPN-server thuis en gebruikmakend van WiFi bij locaties elders, ook dan werkt de app.
Maar gebruik nog wel een oude Android versie op mij smartphone.

trouwens op mijn PC werkt het tegenwoordig ook niet meer in mijn Mozilla browser
Ook hier nog steeds gewoon werkend onder Mozilla.
Met Chrome, werkt het ook. Gebruik de Telfort link als http, niet https

Zie afbeeldingen in Chrome (de browser voor de gelegenheid even tot een klein venster geschoven).
Je kunt zenders ook full screen bekijken.
Bedankt Babylonia, Nu werkt het wel op Mozilla. Top!! Weet jij wat hoe het komt dat het zo wel gaat??
Op mijn mobiel met 4.4.2 draait de Telfort app versie 4.4.1 Prima maar op mijn Tablet met Android 4.2.2 dus niet, eerst wel.
Dit probleem hebben dus veel mensen en in dit geval zou een oudere versie handig zijn maar hoe kom je daar nu nog aan???
Reputatie 8
xxx

ik schrijf morgen even een nieuwe reactie.
Reputatie 8
Badge +17
Oeps verkeerd gepost
xxx

ik schrijf morgen even een nieuwe reactie.

Ik ben zeer benieuwd, ik heb nu alles geprobeerd.
Reputatie 8
Badge +17
Vandaag update op mijn samsung tab 4 en ook met de android 5.1.1 werkt de app nog steeds prima
Oké Android 5.1.1 maar.. Android 4.2.2 is toch ook duidelijk hoger dan de Android 3.1 die je minimaal nodig hebt volgens de omschrijving van de app. Nogmaals lange tijd draaide het heel erg goed maar na een Update niet meer. Veel mensen hebben hier last van.
Misschien naast de nieuwe versie een oudere versie beschikbaar stellen of.. in ieder geval de omschrijving aanpassen.
Reputatie 8
De eerdere afbeeldingen op verzoek laten weghalen, omdat er nog een abonnementsnummer in de plaatjes stond.
Dat was niet handig van mij. Die heb ik in de voorbeelden hieronder weggepoetst.

Bij gebruik van nieuwere versies van Mozilla (en ook Chrome) is de veiligheid sterker opgevoerd.
Een plugin of extern aangeroepen programma met bepaalde veiligheidsrisico's wordt niet meer standaard geopend om te gebruiken, maar men moet expliciet toestemming verlenen om een plugin of programma te kunnen gebruiken.
Denk daarbij aan het gebruik van Java, Flash e.d., en ook Silverlight hoort daarbij.

Heb voor de gelegenheid de laatste versie FireFox, Crome en Silverlight geïnstalleerd. Na installatie van Silverlight moet men mogelijk de cache van de browsers een keer leegmaken, en in ieder geval ook de computer opnieuw opstarten.

Gebruik van FireFox (versie 46.0), en het toestaan om Silverlight te gebruiken.
Door op het "lego-blokje" in de adresregel te klikken, of op de link bij de melding in het midden, komt er een pop-up menu, waarbij je dan (eenmalig) toestemming geeft voor de website om het programma te gebruiken.
(Link als normale http gebruiken, niet https).

Chrome versie Versie 50.0.2661.87 m
Daar hoef je verder niets aan te klikken. (Link als normale http gebruiken, niet https).

De Android Telfort app (v.4.4.1) draait hier op een smartphone met een nog tamelijk oude versie van Android 4.1.2
Jimny meldt een werkende Telfort app onder Android 5.1.1

Lees wel algemene problemen van apps van allerlei aard met Andoid v6.0. (Heb daar geen ervaring in).
Bijv. Synology heeft zijn VPN-server software aangepast om een aantal problemen met Android 6.0 te corrigeren. Hoewel gebruikers daar al een work-arround voor hadden afgestemd, door bepaalde instellingen m.b.t. energiebesparende opties waar Android 6.0 gebruik van maakt, uit te schakelen, als men een VPN-verbinding opzet.
Reputatie 8
Aanvulling:
Inmiddels hier een tablet (Lenovo) met Android Lollipop 5.0.1
Ook hiermee geen probleem om de Telfort app v.4.4.1 (met witte afstandbediening) te gebruiken.
Zoals ik al eerder vertelde heb ik eerder nooit problemen gehad met mijn Lenovo Android 4.2.2 maar sinds een update wel! Het kan dus prima draaien op de Lenovo 4.2.2 !!! Het is dan ook een Android versie die hoger is dan Android 3.1 dat door Telfort wordt aangegeven als ondergrens.
Het lig dus niet aan het merk, want Lenovo verkoopt prima producten, maar aan de update.. veel meer mensen hebben er last van!!
Ik kan moeilijk naar iedere update maar een andere tablet kopen die overigens andere zaken nog steeds prima en zonder problemen weergeeft.

Ik hoop dat er een nieuwe update komt om dit probleem op te lossen..
Reputatie 8
Zoals ik al eerder vertelde heb ik eerder nooit problemen gehad met mijn Lenovo Android 4.2.2 maar sinds een update wel!
Bedoel je dan een systeem update van Lenovo, of een update van de Telfort app?
Je kunt automatisch updates uitschakelen. Ben je zelf verantwoordelijk voor het update beleid.

Oudere *.apk bestanden maak ik altijd een back-up van. Kan ik altijd terug naar een oudere versie van een app, als de nieuwe niet bevalt. En dat gebeurt eerlijk gezegd meer en meer omdat in het algemeen nieuwe updates van (freeware) apps, er steeds meer advertentie-meldingen en "bloatware" in voorkomt, maar functionaliteit niet wezenlijk verandert.
Reputatie 8
Aanvulling.
Heb wel eens gelezen bij bepaalde series Lenovo tablets met een wat ouder Android systeem, dat na update bepaaplde functies m.b.t. WiFi niet echt goed werkte. Door de tablet dan naar fabrieksinstellingen te herstellen en daarmee (of daarna ?) een update, zou het problemen over zijn.

Weet niet hoeveel persoonlijke zaken en apps je hebt geïnstalleerd om het "opnieuw" te moeten instellen na een reset. Maar zou dat toch eerder overwegen tegenover "Ik kan moeilijk naar iedere update maar een andere tablet kopen"
Reputatie 8
Badge +19
Maar zou dat toch eerder overwegen tegenover "Ik kan moeilijk naar iedere update maar een andere tablet kopen"
Veel mensen begrijpen niet dat leveranciers van apps (ook Telfort) na iedere 'update-scheet' van Android de beschikbaar gestelde apps ook weer moeten aanpassen aan de nieuwe nukken van Android...
Hartelijk dank Babylonia voor je antwoord.
Ik bedoel inderdaad een Update van de telfort app. Ik ervaar verder totaal geen storingen en kan films, uitzending gemist... eigenlijk alles doen met mijn Lenovo tablet. Storing met wifi heb ik persoonlijk ook nog nooit gehad. Achteraf had ik beter de automatische update uit kunnen zetten van de Telfort app of een back up daarvan moeten maken maar dat is achteraf en als je nooit eerder problemen hebt gehad denk je daar niet over na eigenlijk..maar, goede tip!!

Ik heb inderdaad aardig gesleuteld aan mijn tablet en ben best wel gehecht aan de indeling, apps en bestanden die er op staan.
Het is best aardig wat werk om het weer zo te krijgen dus als iemand nog de app heeft zoals die in januari 2016 was ... ik ontvang hem graag..

Hoewel de kans maar klein is dat de app wel werkt als ik terug ga naar de fabrieksinstelling ( er zijn er veel met andere merk tablet die de zelfde problemen ervaren - ook inde zelfde periode) maar ik zou het kunnen over wegen en proberen... liever niet 🆒

Nogmaals bedankt!
Reputatie 8
Inmiddels is er een nieuwe versie van de app. versienummer 4.5.0 (11 mei uitgegeven)

Wat is er nieuw?
Bugfixes

Omdat je oude app versie toch niet werkt, zou je deze nieuwe versie kunnen proberen.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.telfort.mobile.android&hl=nl
Babylonia, bedankt voor het attenderen op de nieuwe app versie!!

Super. Hij werkt nu weer geweldig, ik ben er erg blij mee :-)

Nogmaals bedankt