beantwoord

Beeld staat stil, geluid gaat door.

• 19 september 2013
  • 15 reacties
  • 3806 keer bekeken

Badge
Hallo,

Sinds 01-07-2013 heb ik interaktieve tv maar heb al meerdere malen het volgende probleem gehad. Regelmatig blijft het beeld stilstaan, terwijl het geluid door blijft gaan. Als ik naar een ander kanaal zap, wordt het beeld zwart terwijl het geluid van het betreffende kanaal wel te horen is.

Dit probleem is op te lossen door de decoder te rebooten (uit- en aanzetten met de knop achterop de decoder), echterdit lijkt met niet echt de oplossing.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Bert
icon

Beste antwoord door Jeroen 27 september 2013, 09:44

@gravertje,

Vervelend dat je niet ongestoord van Interactieve TV kunt genieten. Ik heb het vermoeden dat de TV ontvanger niet goed functioneert/defect is, ik daarom zojuist een nieuwe TV ontvanger toegestuurd. Deze is uiteraard kosteloos, ik lees het graag van je als je de nieuwe TV ontvanger hebt ontvangen en of hiermee het probleem verholpen is. Excuses voor het ervaren ongemak.

Jeroen
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Haal de voeding van de decoder een aantal tellen los
Badge
Jimny, Dat heb ik dus regelmatig gedaan om het probleem op te lossen. Daarna gaat het weer een aantal dagen goed, totdat het probleem zich weer voor doet.
Reputatie 8
Badge +18
Jimny, Dat heb ik dus regelmatig gedaan om het probleem op te lossen. Daarna gaat het weer een aantal dagen goed, totdat het probleem zich weer voor doet.

Dan denk ik toch dat je decoder defect is en dan moet je even wachten totdat webcare dit oppakt
Badge
Zou vandaag 26-09 tussen 16.00 uur en 17.00 uur terug gebeld worden door de technischedienst helaas niets van ze vernomen, ook de afdeling webcare heeft nog niets laten horen. Wilde mijn dochter ook Telfort aanbevelen maar heb daar inmiddels wel de nodige twijfels over. 
Reputatie 8
Badge +16
Even wat extra diagnose vragen voor je:

Decoder bedraad aangesloten of met draadloze adapters?

Zou je eens in willen loggen op je modem via http://192.168.1.254 als je een ZyXEL modem hebt of via http://192.168.2.254 als je een Experiabox hebt.
Gebruiker is admin en ww is 1234

Bij de ZyXEL in het startscherm rechts op system info klikken en even de waarde posten die rechts boven vermeld staan.

Bij de Experiabox staat in het beginscherm onder Status zo iets als dit:

http://i50.tinypic.com/2guw0hi.jpg

Post dit even hier.
Badge
Dit is wat er in mijn modem staat
Badge
Interface Status Rate
VDSL WAN Up 32000/3080 kbps
LAN 1 Up 1000Mbps
LAN 2 Down N/A
LAN 3 Down N/A
LAN 4 Up 100Mbps
WLAN Up 300Mbps
3G Disabled N/A
Reputatie 8
Badge +16
En het antwoord op mijn eerste vraag....?
Badge
Sorry over het hoofd gezien, maar het is bekabeld.
Reputatie 8
Badge +16
Geef niet hoor ik vraag er gewoon om omdat ik zeker wil weten dat je verbinding niet het probleem is.
Als ik zo kijk is je snelheid ruim voldoende en is het bekabeld aangesloten.
Reset van de decoder geeft geen blijvende verbetering.

Lijkt inderdaad een bevestiging van het geen jimny al vaststeld, kijken of Webcare hier morgen wat ik kan betekenen.
Badge
In ieder geval bedankt voor het mee denken. Groet, Bert
Badge +1
@gravertje,

Vervelend dat je niet ongestoord van Interactieve TV kunt genieten. Ik heb het vermoeden dat de TV ontvanger niet goed functioneert/defect is, ik daarom zojuist een nieuwe TV ontvanger toegestuurd. Deze is uiteraard kosteloos, ik lees het graag van je als je de nieuwe TV ontvanger hebt ontvangen en of hiermee het probleem verholpen is. Excuses voor het ervaren ongemak.

Jeroen
Badge
Jeroen, bedankt voor de ondernomen aktie. Ik wacht de levering af en hou je op de hoogte nadat de nieuwe ontvanger geplaatst is. Groet, Bert
Badge
Jeroen, heb de nieuwe ontvanger een week geleden geinstaleerd en tot op heden geen problemen meer gehad. Buiten dan dat vorige week maandag meer dan 24 uur de Interaktieve TV plat lag. De oude ontvanger inmiddels retour gezonden. Alsnog bedankt voor je snelle reactie. Wat mij betreft kan deze topic afgesloten worden. Groet, Bert
Badge +1
@gravertje,

Dat is fijn om te lezen, ik sluit hierbij dit topic.

Jeroen

Reageer