beantwoord

Beeld hapert/zender niet beschikbaar bij pauzeren en on demand

• 3 augustus 2016
  • 9 reacties
  • 549 keer bekeken

Ik heb een glasvezelpakket (50mbit) met 2 digitale ontvangers (Arcadyan HMB2260). Beiden zijn bekabeld aangesloten op het modem (Experiabox v8). 1 boven en 1 beneden.

Ik loop tegen de volgende problemen aan op beide ontvangers:
- Wanneer ik tvkijken pauzeer en later hervat, stopt de uitzending iedere 1 a 2 minuten en verschijnt de melding "Zender niet beschikbaar". Na 10 seconden wordt het programma hervat. Bij live tvkijken heb ik deze melding nooit en wordt de uitzending ook niet onderbroken.
- Wanneer ik ondemand iets bekijk (bijv. van Uitzending Gemist of KPN Presenteert), dan staat het beeld/geluid ook iedere 1 a 2 minuten stil en gaat het na 10 seconden weer verder. Ik krijg dan geen melding in beeld.

Ik heb het volgende al geprobeerd om dit op te lossen:
- TV-ontvanger van boven en beneden omgewisseld met elkaar,
- TV-ontvanger gereset/fabrieksinstellingen,
- Andere kabel van het modem naar TV-ontvanger,
- Modem aan en uitgezet.

Niets helpt en het is erg storend. Wie kan me helpen?

Groeten,
Koen
icon

Beste antwoord door Michael 30 augustus 2016, 09:35

Hoi Koen,

Volgens mijn collega's zou het probleem opgelost zijn door het vervangen van het modem en de bekabeling. Kun je dit bevestigen?

In afwachting van je reactie. 🙂
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hoi Koen,

Bedankt voor het aanmaken van een topic!

Je vertelt heel duidelijk en netjes wat het probleem inhoudt. Het is inderdaad bijzonder dat dit zich uitsluitend bij opnames en bij 'on demand' opties voordoet. Vermoedelijk heeft het te maken met de software die op beide ontvangers staat, aangezien je aangeeft de ontvangers al eens omgewisseld te hebben.

Ik wil graag aan deze kant kijken naar wat er precies aan de hand kan zijn wat betreft de software. Wil je je naw-gegevens naar mij sturen in een privébericht alsjeblieft?

Dank je bij voorbaat!
Hi Michael, Ik heb vorige week een privébericht gestuurd. Heb je al iets kunnen vinden?
Reputatie 8
Badge +2
Hi Koen,

Dank voor de gegevens. Ik heb de ontvangers aan deze kant een reset gegeven. Nadat je de abonnementsgegevens opnieuw hebt opgegeven zou het weer moeten werken. Laat je mij weten je verbetering ervaart?

Bedankt. 🙂
Hoe en waar moet ik die opnieuw ingeven?
Oh ontvanger vroeg spontaan om abonneenummer dus heb alles ingevuld.

Helaas is het probleem er nog steeds. Wil je nog eens kijken?
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Koen,

Mijn excuses voor de late reactie.

Ik zal een incident aanmaken voor mijn collega's. Zij pakken dit verder voor je op. Naar verwachting wordt je hier begin volgende week over gebeld.

Nog even geduld! 🙂
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Koen,

Volgens mijn collega's zou het probleem opgelost zijn door het vervangen van het modem en de bekabeling. Kun je dit bevestigen?

In afwachting van je reactie. 🙂
Klopt helemaal. Bedankt!
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Koen,

Dank je wel! Fijn om te horen dat het weer werkt.

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.

P.S. Mag ik je vragen om feedback te geven op hoe je mijn hulp hebt ervaren? Doe dat dan alsjeblieft hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Alvast bedankt! 🙂