Beeld hapert, vooral 's avonds de HD programmas

• 24 augustus 2016
  • 15 reacties
  • 623 keer bekeken

Vooral 's avonds gaat het beeld haperen op mijn tv. Ik heb meerdere keer een reset gedaan maar het helpt niet. Ik heb dit probleem meerdere maanden. Kan iemand helpen?

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

15 reacties

Badge +1
Hoi Rhabart, welkom op ons forum! Dat is erg vervelend! Maak je gebruik van meer dan één tv-ontvanger? Ik ben ook benieuwd of je Glasvezel of ADSL bij ons af neemt.

Ik wil je ook het volgende vragen. Voer eerst een snelheidstest uit op www.speedtest.operator.nl op het moment dat de tv niet hapert. Vervolgens voer je weer een snelheidstest uit wanneer het beeld hapert. Laat in beide gevallen de tv-ontvanger aan staan op dezelfde zender (HD of SD).

Ik zie de resultaten graag hier terug. Alvast bedankt! 🙂
Hoi,
ik heb de meeting gedaan ed dit id de resultaat:
niet hapert: DwnLd 36Mbps, UpLd 9Mpps, Latency 12ms, Jitter 7 ms
happert: DwnLd 32Mbps, UpLd 9Mpps, Latency 11ms, Jitter 2 ms

Bij beide gevallen was de ontvanger aan dezelfde HD zender, RTL4
Ik heb een ADSL verbinding. Het geboert niet ieder dag maar soms wappert het en soms niet.
Badge +1
Hi Rhabart, bedankt voor de terugkoppeling! De snelheid is wel iets lager tijdens het haperen, maar met 32 Mb/s zou je geen haperend beeld moeten ervaren.

Wat doe je om het haperen te laten stoppen? Herstart je de tv-ontvanger of moet je wachten tot het vanzelf over gaat?
Ik probeerde alles ... reset, de software niet installeren en ook de ontvanger naar fabrieksinstellingen terugzetten. Soms helpt een van de stappen maar soms niks.
Badge +1
Hoi Rhabart, ik blijf het opvallend vinden dat het voornamelijk 's avonds speelt! Om te beginnen wil zeker weten of het modem de boosdoener is of niet en ik wil die daarom vervangen. Stuur me alsjeblieft hiervoor een privébericht met hierin je postcode en huisnummer. Bedankt alvast!
Badge +1
Hallo Rhabart, dankjewel voor je berichtje! Zoals beloofd heb ik een ander modem voor je aangevraagd. Na het weekend kun je dus de postbode verwachten. ;)

Laat je het me weten als je 'm binnen hebt?
Danjewel. Ik laat je weten.
Hallo
Ik heb de pakketje ontvangen. Zal ik de modems vervangen?
Hallo Leon, ik heb de nieuwe modem geïnstalleerd.
Badge +1
Hi Rhabart, wat goed dat het modem er al is en ook dat je 'm gelijk hebt aangesloten! Merk je ook een verschil?
Hi Leon, het is steeds dezelfde. Vanavond hapert het nog meer, ik kan zelf de SD programma's niet kijken. Ik heb er genoeg van dat ik avonds geen TV kijken kan. Ik denk aan het veranderen van de aanbieder als dit duurt al langer dan een half jaar. Help please.
Badge +1
Hallo Rhabart, ik begrijp dat het frustrerend is! Kun je me vertellen hoe de tv-ontvangers aangesloten zitten? Heb je een internetkabel liggen of maak je gebruik van een TV-verbindingsset (adapters in het stopcontact)?
Hallo, Ik heb de TV met een verbindingsset aangesloten. Ik heb test gedaan en het probleem ligt niet in de verbindingsset. Avonds naast 11 uur heb ik vaak ook probleem met de internet op kabel. De download en upload snelheid is OK maar de latency is soms meer dan 30ms (jitter > 20ms). Ik heb vooral probleem met ftp verbindingen en streaming.
Al dit gebeurt meestal naast 23:00 en op die tijd heb ik geen zin in network-troubleshooting;-)
Badge +1
Hi Rhabart, ik blijf het bijzonder vinden! Maak je misschien ook gebruik van andere randapparatuur die aangesloten zit op de Experia Box?
Badge +1
Hi Rhabart, aangezien je reactie uitblijft, ga ik er vanuit dat je mijn hulp niet meer nodig hebt. Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op!