beantwoord

Beeld hapert bij Begin Gemist en Programma Gemist

• 8 maart 2018
  • 11 reacties
  • 355 keer bekeken

Beeld en geluid haperen bij Begin Gemist en Programma Gemist. Loopt dan weer een paar seconden door en het probleem herhaalt zich weer.

Router (experia V8) gereset, tv kastje (hmb2260) gereset, bekabeling vervangen, andere Ethernet-poort geprobeerd, probleem blijft bestaan.

Wat is de oplossing?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 13 maart 2018, 11:34

Hoi Jwnn, welkom op het forum. Excuses voor mijn late reactie. Je merkt dat bij Begin Gemist en Programma Gemist het beeld en geluid haperen. Uit je reactie maak ik op dat bij Live TV kijken het beeld wel soepel loopt. Na het openen van deze post heb je nog contact gehad met mijn collega's. Het doorlopen van het stappenplan bood geen verschil, daarom heeft hij een monteur aangevraagd. Vanochtend is de monteur langs geweest, die heeft je geadviseerd om de TV ontvanger rechtstreeks op je Experiabox aan te sluiten. Mocht dit niet werken, dan neem je contact op met mijn collega's om dit verder te bespreken. Weet jij zo uit je hoofd of je switch IGMP snooping ondersteunt? Sommige switches zonder IGMP snooping kunnen namelijk negatieve invloed hebben op deze diensten.

@nelly, bedankt! 🙂
Bekijk reactie

11 reacties

Ken je deze service pagina.?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/het-beeld-van-mijn-tv-hapert-ik-zie-blokjes-in-beeld.htm
Hoi Nelly,

Dank voor je reactie. Ja deze servicepagina ken ik. Na het doorlopen van de stappen verwijst die pagina me naar dit forum. Dat is ook de reden waarom ik mijn vraag hier heb gepost.

(Ik heb je handtekening ook gelezen ;-))

Mijn vraag blijft: wat is de oplossing van mijn probleem?

Groet!
(Ik heb je handtekening ook gelezen ;-)) :)
Webcare is er weer op werkdagen. Zij zullen je verder helpen.
Staat je klantnummer en/of je postcode + huisnummer al in je forumprofiel?
Dan weten ze om welke aansluiting het gaat.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Jwnn, welkom op het forum. Excuses voor mijn late reactie. Je merkt dat bij Begin Gemist en Programma Gemist het beeld en geluid haperen. Uit je reactie maak ik op dat bij Live TV kijken het beeld wel soepel loopt. Na het openen van deze post heb je nog contact gehad met mijn collega's. Het doorlopen van het stappenplan bood geen verschil, daarom heeft hij een monteur aangevraagd. Vanochtend is de monteur langs geweest, die heeft je geadviseerd om de TV ontvanger rechtstreeks op je Experiabox aan te sluiten. Mocht dit niet werken, dan neem je contact op met mijn collega's om dit verder te bespreken. Weet jij zo uit je hoofd of je switch IGMP snooping ondersteunt? Sommige switches zonder IGMP snooping kunnen namelijk negatieve invloed hebben op deze diensten.

@nelly, bedankt! 🙂
Hoi Wieger,

Dank voor je reactie. Ik heb inderdaad met de monteur geprobeerd om de boel aan de praat te krijgen in het bestaande netwerk hier in huis. Uiteindelijk is gebleken dat de functie terugkijken alleen werkt als ik alle apparatuur van de V8 afhaal met uitzondering van het Telfort kastje.
De routers staan in brugmodus en ondersteunen igmp snooping.
Hier kan ik natuurlijk niet mee vooruit. Vraag me af wat mijn opties nog zijn.
Apart, hier werkt het wel zoals het hoort.
Kan je de andere apparatuur elk apart een keer aansluiten?
Mogelijk is er 1 boosdoener?
Of 1 slechte kabel die de boel verstoort?
Hoi Nelly,

Dank voor je reactie. Alle kabels zijn inmiddels vervangen. Alle apparatuur een voor een aangesloten maar mag niet baten. Al sluit ik 1 willekeurig apparaat aan dan stopt terugkijken. Welke opties blijven er over?

Groet
6Je hebt geen mogelijkheid een andere ontvanger te proberen?
Het zou nog in het kastje kunnen zitten?
En de tv ontvanger ook op een andere poort geprobeerd?

Modem is gereset? En ontvanger ook?
Alle opties zijn doorlopen. Helpt niet helaas.
Heb je nog meer opties?
Groet
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Jwnn, het is duidelijk dat het conflict in je lokale netwerk zit. De packets voor Begin Gemist en Terugkijken wordt niet goed bij de ontvanger afgeleverd. Kan je verder toelichten welke apparaten je in je netwerk hebt zitten en hoe je dit precies hebt ingesteld? Ik heb een paar keer meegemaakt dat twee apparaten in het netwerk, zij het achter een andere router, hetzelfde lokale IP-adres kregen en hierdoor het conflict ontstond. Mogelijk vind je daar nog een aanknopingspunt.
Hoi Wieger,
Dank voor je reactie. hier zal ik eens naar gaan kijken. als ik er niet uitkom dan zet ik in mijn volgende bericht even de huidige situatie uiteen.

Groet,
Jon

Reageer