beantwoord

Beeld hapert bij Begin Gemist en Programma Gemist

• 16 november 2017
  • TV
  • 9 reacties
  • 120 keer bekeken

ewmt
Reputatie 1
  • Starter
  • 15 reacties
Als ik een tv-uitzending met Kijk vanaf begin of Programma gemist bekijk, hapert het beeld regelmatig. Het beeld staat dan stil, blijft even hangen, en gaat dan weer verder, maar niet op het punt waar het stilstond: je mist dus een paar seconden van de uitzending. Ik heb het gefilmd bij een BBC-uitzending van afgelopen zaterdag: je ziet mensen dansen, het beeld bevriest, en gaat dan weer verder. Dit probleem doet zich al maanden voor.

Ik heb al het tv-kastje gereset, het Experia V8-modem gereset, kabels verwisseld, een nieuw tv-kastje van Telfort gekregen na telefonisch contact met klantenservice. Daarna leek het probleem even voorbij, maar nu is het weer bij vrijwel alle niet-live gestreamde uitzendingen weer terug.

Wat kan een volgende stap zijn naar de oplossing? Ik heb gelezen dat sommige mensen hun v8 vervangen krijgen door een Experia v10, misschien is dat wat?

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast
icon

Beste antwoord door ewmt 28 november 2017, 16:40

Hoi Deborah,
Tot nu toe goed nieuws: ik heb de kabel naar het televisiekastje in een andere poort in het modem geprikt, en tot nu toe is er geen probleem bij uitzendingen terugkijken. Ik zal nog even een paar dagen bij verschillende zenders testen of het zo blijft ... ik laat het weten!

Bekijk reactie

9 Reacties

ewmt
Reputatie 1
Toevoeging: het gaat om Telfort Alles in 1 via glasvezel.
@Telfort Technisch Webcare, enig idee wat de oplossing kan zijn?
Deborah - Telfort
Reputatie 2
Hey ewmt, een moment van een uitzending missen is nooit leuk! Dat je hier al een aantal maanden last van hebt klinkt niet best. Zo te horen heb je al een hoop geprobeerd. Een v10 modem is helaas niet de oplossing hiervoor. Om je verder te helpen heb ik een aantal vragen. Kun je testen of Begin Gemist en Programma Gemist goed werken als je de kabel naar je televisie op een andere poort op het modem aansluit? Is die kabel trouwens direct vanaf je modem op je televisie aangesloten? Heb je het al getest met een andere HDMI kabel? Hoor het graag van je! :$
ewmt
Reputatie 1
Hoi Deborah, bedankt voor je reactie en de tips. Ik ga ze allemaal uitproberen en laat je weten of het wat oplevert!
Deborah - Telfort
Reputatie 2
Hey ewmt, hebben de tips nog wat opgeleverd:$? Ik hoor het graag van je.
ewmt
Reputatie 1
Hoi Deborah,
Tot nu toe goed nieuws: ik heb de kabel naar het televisiekastje in een andere poort in het modem geprikt, en tot nu toe is er geen probleem bij uitzendingen terugkijken. Ik zal nog even een paar dagen bij verschillende zenders testen of het zo blijft ... ik laat het weten!
Deborah - Telfort
Reputatie 2
Super :$. Goed om te lezen dat het aansluiten van je tv-ontvanger op een andere poort heeft geholpen. Oke! Hoor het graag van je als je nog vragen hierover hebt.
ewmt
Reputatie 1
Hi Deborah, het lijkt erop dat het probleem nu toch echt is opgelost (sprak hij voorzichtig ...). Ik heb nu verschillende gemiste uitzendingen gecheckt en het haperende beeld doet zich niet meer voor sinds ik een andere poort in het modem gebruik voor de tv-ontvanger. Begrijpen doe ik het niet, maar dat hoeft ook niet, dus dank voor de gouden tip.
ewmt
Reputatie 1
Hoi Deborah,
iets te vroeg gejuicht ... woensdag 6-12 weer haperingen in het beeld bij het terugkijken van een gemiste uitzending van RTL7. Het blijft lastig om de oorzaak te vinden zo: het kan het een week lang goed gaan en dan ineens weer niet.
Deborah - Telfort
Reputatie 2
O jee! Wat jammer dat de haperingen weer terug zijn :? Hoe vaak zag je de haperingen in beeld? Ik ben benieuwd of het incidenteel was of we het verder moeten onderzoeken. Hoor het graag van je! :)

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)