beantwoord

Beeld hapert bij Begin Gemist en Programma Gemist

  • 16 november 2017
  • TV
  • 14 reacties
  • 647 keer bekeken

Reputatie 1
Als ik een tv-uitzending met Kijk vanaf begin of Programma gemist bekijk, hapert het beeld regelmatig. Het beeld staat dan stil, blijft even hangen, en gaat dan weer verder, maar niet op het punt waar het stilstond: je mist dus een paar seconden van de uitzending. Ik heb het gefilmd bij een BBC-uitzending van afgelopen zaterdag: je ziet mensen dansen, het beeld bevriest, en gaat dan weer verder. Dit probleem doet zich al maanden voor.

Ik heb al het tv-kastje gereset, het Experia V8-modem gereset, kabels verwisseld, een nieuw tv-kastje van Telfort gekregen na telefonisch contact met klantenservice. Daarna leek het probleem even voorbij, maar nu is het weer bij vrijwel alle niet-live gestreamde uitzendingen weer terug.

Wat kan een volgende stap zijn naar de oplossing? Ik heb gelezen dat sommige mensen hun v8 vervangen krijgen door een Experia v10, misschien is dat wat?

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast
icon

Beste antwoord door ewmt 28 november 2017, 16:40

Hoi Deborah,
Tot nu toe goed nieuws: ik heb de kabel naar het televisiekastje in een andere poort in het modem geprikt, en tot nu toe is er geen probleem bij uitzendingen terugkijken. Ik zal nog even een paar dagen bij verschillende zenders testen of het zo blijft ... ik laat het weten!

Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 1
Toevoeging: het gaat om Telfort Alles in 1 via glasvezel.
@Telfort Technisch Webcare, enig idee wat de oplossing kan zijn?
Reputatie 4
Badge +10
Hey ewmt, een moment van een uitzending missen is nooit leuk! Dat je hier al een aantal maanden last van hebt klinkt niet best. Zo te horen heb je al een hoop geprobeerd. Een v10 modem is helaas niet de oplossing hiervoor. Om je verder te helpen heb ik een aantal vragen. Kun je testen of Begin Gemist en Programma Gemist goed werken als je de kabel naar je televisie op een andere poort op het modem aansluit? Is die kabel trouwens direct vanaf je modem op je televisie aangesloten? Heb je het al getest met een andere HDMI kabel? Hoor het graag van je! 😳
Reputatie 1
Hoi Deborah, bedankt voor je reactie en de tips. Ik ga ze allemaal uitproberen en laat je weten of het wat oplevert!
Reputatie 4
Badge +10
Hey ewmt, hebben de tips nog wat opgeleverd:$? Ik hoor het graag van je.
Reputatie 1
Hoi Deborah,
Tot nu toe goed nieuws: ik heb de kabel naar het televisiekastje in een andere poort in het modem geprikt, en tot nu toe is er geen probleem bij uitzendingen terugkijken. Ik zal nog even een paar dagen bij verschillende zenders testen of het zo blijft ... ik laat het weten!
Reputatie 4
Badge +10
Super 😳. Goed om te lezen dat het aansluiten van je tv-ontvanger op een andere poort heeft geholpen. Oke! Hoor het graag van je als je nog vragen hierover hebt.
Reputatie 1
Hi Deborah, het lijkt erop dat het probleem nu toch echt is opgelost (sprak hij voorzichtig ...). Ik heb nu verschillende gemiste uitzendingen gecheckt en het haperende beeld doet zich niet meer voor sinds ik een andere poort in het modem gebruik voor de tv-ontvanger. Begrijpen doe ik het niet, maar dat hoeft ook niet, dus dank voor de gouden tip.
Reputatie 1
Hoi Deborah,
iets te vroeg gejuicht ... woensdag 6-12 weer haperingen in het beeld bij het terugkijken van een gemiste uitzending van RTL7. Het blijft lastig om de oorzaak te vinden zo: het kan het een week lang goed gaan en dan ineens weer niet.
Reputatie 4
Badge +10
O jee! Wat jammer dat de haperingen weer terug zijn :? Hoe vaak zag je de haperingen in beeld? Ik ben benieuwd of het incidenteel was of we het verder moeten onderzoeken. Hoor het graag van je! 🙂
Reputatie 1
Het is alweer maanden geleden, maar nu weten we het tenminste zeker: het probleem is opgelost. Terugkijken en uitzending gemist werken zonder haperingen. Tevreden kijkers hier 🙂
Reputatie 4
Badge +10
Goedemorgen ewmt, nog bedankt voor het laten weten! En fijn dat het is opgelost en jullie tevreden zijn 😳.
Reputatie 1
Beste ewmt,

Ik heb ook erg veel happeringen als ik het begin wil terug kijken. Je vertelde dat je een andere poort heb gebruikt op de experia box. Kun jij mij vertellen welke poort je nu gebruikt en waar zat die in. Misschien kan ik het hier dan ook oplossen.

Alvast bedankt!

Gr Richard
Reputatie 8
Badge +18
1 van de 4 andere poorten. Ze moeten het alle 4 goed doen, maar blijkbaar kan wisselen helpen.
Reputatie 6
Badge +8
Hi Richard, je kunt elke gele poort op de Experia Box gebruiken hiervoor inderdaad. Is het daarmee verbeterd?

Reageer