Beeld-geluid niet synchroon

• 24 maart 2016
  • 8 reacties
  • 317 keer bekeken

Hallo!

Ik heb al een hele tijd problemen met het synchroon laten lopen van beeld en geluid op m'n tv. Ik heb een glasvezel verbinding, Experia box-router en Motorola tv-ontvanger. Álles is al vervangen, de tv ontvanger zelfs 2x en er blijft een halve seconde verschil zitten in beeld en geluid. Geluid is te snel.
De technische dienst weet eigenlijk geen oplossingen meer,.. iemand hier misschien een idee??

Alvast bedankt!!

8 reacties

Heb hetzelfde probleem, audio rechtstreeks uit de ontvanger loopt een paar honderd ms voor... wie weet een oplossing?
Reputatie 8
Badge +10
Heb hetzelfde probleem, audio rechtstreeks uit de ontvanger loopt een paar honderd ms voor... wie weet een oplossing?
Welke TV-ontvanger heb je..?
Reputatie 8
Badge +10
Zit er nog andere media-appartuur aangesloten tussen de modem en de ontvanger..?
Zit er nog andere media-appartuur aangesloten tussen de modem en de ontvanger..?
Nope, alles direct bekabeld en zonder andere obstructies. Diverse keren software veranderd. Misschien zijn er converters in het primaire modem (waar het glasvezel signaal binnenkomt en verwerkt word) niet juist afgesteld, waardoor de beide signalen niet gelijktijdig verwerkt worden? Maarja...daar snappen ze bij de technische dienst ook niets van.
Reputatie 8
Badge +10
Ik neem aan dat in de instellingen van de Motorola geen mogelijkheid zit om 'Audio delay' (Audio Sync) toe te passen...?
Ik had ooit bij UPC een ontvanger waarbij dit wel kon.

Wat ook een oplossing kan zijn is het aanschaffen van een goedkope soundbar.
Ik heb de Samsung Soundbar hw f350 gekocht voor € 89,- en deze heeft Audio Sync instellingen waarmee je het geluid synchroon kan laten lopen.
En het verbetert het standaardgeluid van de TV ook nog eens aanzienlijk.
Ik neem aan dat in de instellingen van de Motorola geen mogelijkheid zit om 'Audio delay' (Audio Sync) toe te passen...?
Ik had ooit bij UPC een ontvanger waarbij dit wel kon.
Helaas. Geen van deze geavanceerde functies. Dát zou wel errug ideaal zijn!

Wat ook een oplossing kan zijn is het aanschaffen van een goedkope soundbar.
Ik heb de Samsung Soundbar hw f350 gekocht voor € 89,- en deze heeft Audio Sync instellingen waarmee je het geluid synchroon kan laten lopen.
En het verbetert het standaardgeluid van de TV ook nog eens aanzienlijk.
Tja...dat kan idd. Al vind ik dat wel een te dure oplossing voor dit probleem, én je moet er één hebben met zo'n functie. Kan eens gaan kijken op Marktplaats.
Reputatie 8
Badge +10

Tja...dat kan idd. Al vind ik dat wel een te dure oplossing voor dit probleem, én je moet er één hebben met zo'n functie.

Deze hw-f350 is de goedkoopste soundbar van Samsung en zelfs deze heeft Audio Sync, ga er maar vanuit dat elke soundbar van ieder goed merk dit heeft.
Als je op Marktplaats iets vindt wat de moeite waard is, download dan eerst de handleiding en check dit.

Tja...dat kan idd. Al vind ik dat wel een te dure oplossing voor dit probleem, én je moet er één hebben met zo'n functie.

Als je op Marktplaats iets vindt wat de moeite waard is, download dan eerst de handleiding en check dit.
Dat snap ik;-) Thx!

Reageer