beantwoord

Beeld en geluid vallen steeds weg

• 18 februari 2019
  • 8 reacties
  • 281 keer bekeken

Goedemorgen,

Al een tijdje hebben wij last van het feit dat ons beeld en geluid wegvallen tijdens televisie kijken. Soms komt alles na een paar seconden weer terug, soms moeten we tv en televisiekastje weer uit en aan zetten.
We hebben de stappen via de site al meerdere keren doorgenomen, de HDMI kabel in een andere poort gedaan en ook de kabel vervangen voor een nieuwe. Dit alles heeft helaas niet mogen baten.
Ik hoop dat via dit forum het probleem opgelost kan worden.

Met vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 19 februari 2019, 14:10

Dan is dat goed aangesloten en zou dat geen problemen moeten opleveren. Je geeft ook wel aan dat het internet altijd goed is en daar het probleem dus ook niet zit.

Ik ben dan ook in jouw tv-verbinding gedoken en ik meet het slechte beeld ook terug. Er is dus wel iets aan de hand, alleen wat? Ik heb nog twee vragen voor. Als ik daar de antwoorden op heb, dan kan ik de vervolgstappen bepalen.

Heb je voor mij de uitkomst van een speedtest gemeten met een computer die rechtstreeks is aangesloten met een kabel? En Zou je de HD kwaliteit op de ontvanger eens uit willen zetten? Dit doe je via het menu > instellingen > systeeminstellingen. Daar kun je de HD uitschakelen. Als je dat gedaan hebt, blijft het beeld dan wel goed of nog steeds haperen?
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 3
Hallo Zanting,

Hoe is de ontvanger aangesloten op het modem?
(kabel, verbindingsset, draadloos)

Is er ook iets veranderd in de opstelling?
andere modem, wifi versterker, extra tv enz...

Tip! Zet alvast je postcode, huisnummer, en klantnummer in je profiel. zo word je sneller geholpen door Telfort.

ps zie ook hier een zelfde vraag. misschien het modem even van de stroom en daarna de tv ontvangers resetten.
Hoi Dduck,

Er is niets veranderd aan de opstelling en de ontvanger is met een kabel aangesloten op de modem. Zou ik daar iets in moeten veranderen? Het resetten/ van de stroom halen hebben we inderdaad ook een aantal keer geprobeerd maar haalt niets uit.
Bedankt voor het meedenken en de tips! Ik ga even mijn profiel aanvullen.
Reputatie 3
Bij het resetten heb je deze handleiding gevolgd?

TIP! je kan het menu met de afstandsbediening bedienen of met de standby-knop.
kort drukken is naar een andere optie
lang drukken is een optie selecteren.

Instructie reset tv ontvanger en laad nieuwe software:
  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar ( aan de achterzijde) of ontkoppel de stroomadapter.
  2. Wacht 30 seconden.
  3. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar ( aan de achterzijde) of sluit de de stroomadapter aan.
  4. Druk bij de het zien van het eerste deel van het balkje kort op de standby-knop van de tv-ontvanger.
  5. Door kort op de standby knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby knop 3-5 seconden ingedrukt.
  6. Ga naar [ Software verwijderen].
  7. Selecteer [ Software verwijderen] door 3-5 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.
  8. De tv-ontvanger zal de nieuwe software gaan inladen.Wacht dit proces rustig af. Dit kan 20 tot 30 minuten duren. Zet de tv-ontvanger dan ook niet uit tijdens het opnieuw inladen van de software.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Zanting, op deze manier kun je niet lekker tv kijken. Ik wil dan ook zeker graag met je op zoek naar de oplossing.

Ik ben nu wel heel benieuwd hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt? Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter zonder splitter? Ervaar je naast de problemen met de tv ook problemen met het internet?

Heeft het opnieuw inladen van de software nog voor verbetering gezorgd?

In ieder geval wil ik nog graag jouw verbinding doormeten. Ik mis echter nog jouw huisnummer, wil je die nog toevoegen?
Goedemorgen,

De modem is inderdaad direct op het hoofdaansluitpunt aangesloten met een ronde kabel. Geen splitter dus.
Het opnieuw inladen van de software heeft niets geholpen. We hebben inderdaad alleen problemen met de televisie, internet werkt altijd perfect.
Ik heb het huisnummer toegevoegd. Bedankt!
Reputatie 8
Badge +11
Dan is dat goed aangesloten en zou dat geen problemen moeten opleveren. Je geeft ook wel aan dat het internet altijd goed is en daar het probleem dus ook niet zit.

Ik ben dan ook in jouw tv-verbinding gedoken en ik meet het slechte beeld ook terug. Er is dus wel iets aan de hand, alleen wat? Ik heb nog twee vragen voor. Als ik daar de antwoorden op heb, dan kan ik de vervolgstappen bepalen.

Heb je voor mij de uitkomst van een speedtest gemeten met een computer die rechtstreeks is aangesloten met een kabel? En Zou je de HD kwaliteit op de ontvanger eens uit willen zetten? Dit doe je via het menu > instellingen > systeeminstellingen. Daar kun je de HD uitschakelen. Als je dat gedaan hebt, blijft het beeld dan wel goed of nog steeds haperen?
Reputatie 8
Badge +11
Werkt alles inmiddels naar behoren? Zo niet, en mocht je mijn hulp nog nodig zijn, dan ben ik heel benieuwd naar de antwoorden op mijn vragen. Ik hoor dan graag van je.
Reputatie 8
Badge +11
Jammer om te lezen dat het probleem blijft of juist erger wordt. Dat is niet bedoeling. Bedankt voor de terugkoppeling. Het lijkt mij goed om een goed idee om een monteur de situatie eens te laten bekijken al begrijp ik dat het in deze leuke spannende tijd misschien niet helemaal uitkomt. Je krijgt zo een mail met een link waarin je zelf een afspraak kan maken. Hopelijk kan de monteur het probleem snel oplossen.

Heel veel succes gewenst met de laatste loodjes!

Reageer