vraag

Beeld en geluid niet synchroon op Amino

• 24 november 2017
  • 4 reacties
  • 141 keer bekeken

Als voormalig XMS-abonnee beschik ik over een Amino STB. TV-beeld en geluid lopen regelmatig niet synchroon. Nu las ik dat een eventuele reset vanuit Telfort een oplossing kan bieden. Graag een reactie hierop.

Met vriendelijke groet
Hans Vinck

4 reacties

De Amino en NT even stroomloos maken wil nog wel eens helpen. Of indien mogelijk het geluid via de optische aansluiting sturen zodat alleen het beeld via Hdmi gaat.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Hans, welkom op het forum. Het is voor mij niet mogelijk om op afstand een reset uit te voeren. Dit kan je wel zelf doen, bijvoorbeeld door je glasvezelmodem en Amino even stroomloos te maken. Anders kan je ook de software op de ontvanger opnieuw inladen. Dit doe je via Menu-Instellingen-Systeem-Software upgrade. Als deze stappen nog geen verbetering hebben gebracht, dan wil ik graag van je weten hoe je de TV ontvanger hebt aangesloten. Is dit met een lankabel of met een draadloze verbindingsset? Kan je als laatste ook je postcode en huisnummer aan je profiel toevoegen? Dan kan ik de lijn nakijken.

Dankjewel, Galdor. Top advies 🙂
Dag Wieger

Ben bekend met het stroomloos maken van de glasvezelmodem en Amino. Daar zit 'm, volgens mij, de truc niet in. De TV is bekabeld aangesloten, dus niet draadloos. Om de oplossing nog een ietsje ingewikkelder te maken: zou de oorzaak kunnen liggen in de kwaliteit van de HDMI-kabel? Ik heb namelijk ooit problemen gehad met een computer displayportkabel. Regelmatig blauwe schermen. Via de leverancier van het computerscherm een andere kabel ontvangen. Probleem opgelost.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Hans, de kwaliteit van de HDMI kabel kan van invloed zijn. In zoverre dat als de kabel beschadigd is het probleem naar voren komt. Dit sluit je het beste uit door met een andere HDMI kabel te testen en waar mogelijk ook met een andere HDMI poort. Kan je alsjeblieft je postcode en huisnummer aan je profiel toevoegen? Dan kan ik de verbinding zelf nog controleren. Packetloss op de Interactieve TV kan ook een oorzaak zijn. Dat kan ik snel uitsluiten in een lijnmeting. 🙂

Reageer