beantwoord

Beeld en geluid interactieve televisie hapert

• 28 september 2016
  • 4 reacties
  • 504 keer bekeken

Dag Telfort,

Sinds gisteren is er bij mij thuis internet en televisie geïnstalleerd door een van jullie monteurs. Het gaat om een nieuw opgeleverd appartementencomplex met spiksplinternieuwe glasvezelverbinding. Alles werkt naar behoren, behalve interactieve televisie. Welke zender ik ook kijk, om de zoveel minuten blijft het beeld stilstaan/steken in een freeze en valt het geluid weg om vervolgens na 1 of 2 seconden weer door te gaan.

Ik heb alle hulpstappen op internet al geprobeerd. De kabels gecheckt, in andere ethernet poorten geprikt, modem opnieuw opgestart, de software van het interactieve kastje verwijderd en opnieuw geinstalleerd, het kastje aan- en uitgezet met de power knop op de achterkant, de beeldinstellingen aangepast, de test wizard op het kastje gevolgd, etc. etc. helaas zonder resultaat.

Het kastje is op een afgemonteerde poort bij mijn tv aangesloten met de door jullie geleverde kabel en is vervolgens aangesloten op de tv met een HDMI kabel.

Ik zou graag horen wat de vervolgstappen zijn.

Groet,
Sjaak
icon

Beste antwoord door SMBChristenhusz 4 oktober 2016, 10:18

Dag Stephen,

Gek genoeg lijkt het probleem zich sinds zondag zelf te hebben opgelost. Tot op heden zijn er geen beeld-/geluidshaperingen meer geweest en lijkt alles soepel te lopen.

Enig idee hoe dit kan?

Laten we hopen dat het zo blijft!
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Voor de zekerheid de Arcadyan ontvanger rechtstreeks in 1 van de ethernet poorten van de (ook Arcadyan) modem geprikt en software opnieuw geinstalleerd en vervolgens tv gekeken. Het probleem blijft zich ook op deze manier voordoen.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo SMBCHirstenhusz, welkom op het forum en bij Telfort! Ik betreur het dat je problemen ervaart bij het gebruik van Interactieve TV. Kun je testen met een andere HDMI-kabel en ook op een andere HDMI poort van je TV? In afwachting van jouw reactie.
Dag Stephen,

Gek genoeg lijkt het probleem zich sinds zondag zelf te hebben opgelost. Tot op heden zijn er geen beeld-/geluidshaperingen meer geweest en lijkt alles soepel te lopen.

Enig idee hoe dit kan?

Laten we hopen dat het zo blijft!
Reputatie 8
Badge +7
Bedankt voor je reactie! Fijn dat het probleem zichzelf heeft opgelost. Indien je mij je naam en adresgegevens via een privébericht kenbaar maakt dan kan ik wellicht voor je opzoeken of er het een en ander is aangepast.

Op dit topic plaats ik een slotje.