vraag

Beeld en geluid hapert op mijn tweede tv ontvanger

• 28 oktober 2017
  • 26 reacties
  • 578 keer bekeken

Hallo sinds een week hapert het beeld en geluid op mijn 2e tv boven. Als ik de tv aanzet is ook vaak het beeld zwart en doet het menu het ook niet meer. Ik heb het kastje al een keer of 10 opnieuw aan en uitgezet inclusief het WiFi connect adapter. Ook heb ik het kastje een paar keer naar fabrieksinstellingen gezet wat een aantal uur duurde. Dan deed de tv het weer even maar de volgende dag had ik weer precies hetzelfde probleem. Ik heb de HDMI kabel ook vervangen en beneden heb ik ook hetzelfde kastje van jullie en daarmee heb ik geen problemen. Wat kan ik nog meer doen?

26 reacties

Kan je tijdelijke de tv ontvanger met een kabel aansluiten? Dan weet je of het in de connect adapter zit of in de ontvanger.
Ik verdenk de connect adapter.
Je kan ook de ontvangers boven en beneden omruilen, dan kom je er ook achter of het in de ontvanger zit of in de verbinding modem - ontvanger.
Reputatie 8
Badge +11
Je kunt ook nog proberen één van de twee adapters eens andersom in het stopcontact te steken.
Maar hoe verklaren jullie dat ie het de ene dag wel gewoon doet en de andere dag hapert en het menu ook niet laad. Dus het probleem is niet constant maar wel ongeveer 4x in de week
Reputatie 8
Badge +17
Lees onderstaande link eens, het zou best een software probleem kunnen zijn

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm
Dat kunnen we niet. We proberen je te helpen zodat het weer goed werkt. 🙂
De adapter zat altijd al ondersteboven erin, heb deze week al een paar keer de software verwijderd en terug gezet naar fabrieksinstellingen maar het probleem blijft. Ondanks het haperen en stilstaan van het beeld kan ik wel af en toe als het menu het wel doet wel gewoon Netflix kijken maar geen normale tv
Reputatie 8
Badge +11
Als de adapter altijd al ondersteboven zat kun je hem toch evengoed omdraaien? Het gaat niet om de stand van de adapter, maar om de fase van het stroomnet.
Als de adapter altijd al ondersteboven zat kun je hem toch evengoed omdraaien? Het gaat niet om de stand van de adapter, maar om de fase van het stroomnet.

Bij deze klant moet je eerst bewijzen dat jouw suggestie de oplossing is, anders begint hij er niet aan.
Hij gaat liever in discussie, dan de tips te proberen.
Reputatie 8
Badge +11
Ik denk het ook. Maar ik heb nóg een suggestie: Uit eigen ervaring weet ik dat sommige dimbare ledlampen binnen dezelfde groep ook deze problemen kunnen veroorzaken.

Dat kan in trouwens niet bewijzen, want ik heb ze weggegooid (wat achteraf weer niet nodig was omdat ik een kabel heb getrokken :8)
Ik ben geen hij maar een zij. Maar dat terzijde. Ik waardeer zeker wel jullie tips en heb deze inmiddels ook allemaal opgevolgd. Maar het probleem blijft.
Ontvangers omgeruild, en dan blijft haperen boven?
Met een (tijdelijke) kabel gaat het ook goed?
Dat zit het dus niet in de ontvanger maar in de connect adapter.
Heb je daar een merk/type van? Kunnen we naar de specs kijken.
Gaat er een bepaalde stroomverbruiker aan op de momenten dat het hapert?
Zou het misschien kunnen dat als wanneer de wasdroger aanstaat de verbinding kan gaan haperen? Want dat heb ik s’avonds wel vaak aanstaan. En overdag niet en dan doet de tv het wel gewoon.
Ik zal ook een foto uploaden van de adapter
En bedankt voor het meedenken iedereen!
Reputatie 8
Badge +11
Goed dat je ook meedenkt! Van een droger heb ik in dit verband nog nooit gehoord, maar dat zegt niets.
Het zou zomaar kunnen. Je kunt het testen.
Dat klinkt zeker aannemelijk.
Je kan dat achterhalen door als de tv aanstaat de droger aan te zetten.
Als de tv dan begint te haperen lijkt dat de oorzaak.
De oplossing is dan de droger voor of na het tv kijken boven aan.
Of de droger of de adapter in een ander stopcontact. Mogelijk komt 1 van de 2 dan op een andere groep, waarmee het haperen over zou kunnen zijn.
Ik heb de tv net getest, voordat ik de wasdroger aandeed deed de tv het gewoon goed en nadat ik de wasdroger aangezet had bleef de tv het goed doen. Dus ik ben bang dat dat de oorzaak toch niet is helaas. Maar bedankt voor de tips!
Ik zou het toch in de gaten houden of er iets aanstaat of aanslaat als de tv hapert.
Hoe lang heb je de droger aangehad?
Je kan ook nog eens een ander stopcontact voor je wifi adapter proberen.
Ik ga ermee aan de slag! Bedankt!
Reputatie 7
Badge +7
Hoi nes4you, welkom op het forum. Ik begrijp dat je de afgelopen periode problemen hebt met je tweede TV boven. Deze heb je aangesloten met een TV verbindingsset. Na de nodige resets hik je toch nog tegen dit probleem aan. Op advies van nelly jacoba en GJC heb je al het nodige geprobeerd. De adapters heb je omgeruild, de ontvangers heb je omgeruild en ook een andere HDMI kabel geprobeerd. Vooral 's avonds blijft het mis gaan met TV kijken. Als ik kijk naar de kwaliteit van de TV verbinding, dan zie ik inderdaad veel storingen bij de ontvanger met het serienummer eindigend op 457. Omdat ik bij je andere ontvanger geen problemen zie, lijkt het inderdaad op een lokaal probleem. Dan kan het met de groepen in de woning te maken hebben, het stopcontact of dimbare schakelers. Ik ben benieuwd wat er uit de laatste test komt. Wil je dit laten weten?

@nelly jacoba en GJC, bedankt voor de adviezen! 🙂
Dankjewel voor de reacties. Ik moet nog even proberen in een andere stopcontact, maar die zijn niet echt in de buurt van de Tv dus daar ga ik achteraan. Maar heb nog een vraagje als dat mag. Ik ben totaal niet technisch, een vrouw en ook nog blond Haha. Maar hoe is het mogelijk dat wanneer de tv blijft stilstaan/haperen enz ik wel gewoon perfect Netflix kan kijken?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi nes4you, dat is een terechte vraag die je stelt. Er zijn hier twee mogelijke verklaringen voor; Netflix buffert de uitzending al wat vooruit, waar de TV live data blijft versturen. Het programma wordt bij Live TV niet gebufferd. Onderbrekingen in de verbinding tussen de adapters hebben bij TV kijken dan meer invloed dan bij Netflix. Tegelijkertijd is de hoeveelheid data(bitrate) bij Netflix iets lager dan bij Live TV. Doordat er een kleine hoeveelheid data nodig is om het programma uit te zenden gecombineerd met de buffers, zal je bij Netflix minder of geen problemen ervaren. Dan kan de werking van de adapters dus net voldoende zijn voor Netflix maar niet voor TV.
Inmidddels heb ik alle suggesties geprobeerd maar nog niks verder gekomen. Ook hapert inmiddels de tv beneden nu ook af en toe.
Heeft iemand nog suggesties?

Mvg
Is de tv ontvanger beneden wel met een directe kabel op het modem aangesloten?
Je internet zelf werkt wel normale snelheid en stabiel?
Het modem zit met de kabel in de adapter en de andere adapter met de kabel in de tv ontvanger. De 3e adapter zit dan boven in mijn slaapkamer. Internet werkt gewoon goed. Ondervind daar geen problemen van.
Het lijkt of de adapters de haperingen veroorzaken.
Is er een mogelijkheid de tv ontvanger beneden met een kabel met het modem te verbinden?

Ken je deze hulp tips?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mijn-verbindingsset-werkt-niet-goed.htm
Heb ik op dit moment niet in huis maar ik ga met de tips aan de slag.

Bedankt

Reageer