beantwoord

Beeld blijft regelmatig hangen sinds glasvezelverbinding

• 5 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 550 keer bekeken

Sinds een aantal maanden beschikken wij over glasvezel alles-in-1 interactieve tv.
Het komt regelmatig (bijna dagelijks) voor dat tijdens de 'live' uitzendingen (verschillende zenders), het beeld (niet het geluid!) een seconde blijft 'hangen'.
We maken elders in huis ook nog gebruik van Digitenne en daar zijn geen problemen mee.
HDMI/UTP kabelvervangen en tv-ontvanger gereset.
Uiteraard heb ik ook de Arcadyan modem een harde reset gegeven en dat had ook geen effect.

Is dit probleem ook bij andere bekend? Uiteraard zal ik ook contact opnemen met de supportafdeling.
icon

Beste antwoord door jimny 5 oktober 2016, 11:04

1 Haal de stroom even kort van de ontvanger af en dan het weer aansluiten

2 Zodra het eerste balkje geel is op je tv scherm, handmatig de stanby knop op de ontvanger indrukken

3 Dan verschijnt er een menu waarin o.a. de volgende 2 regels staan software verwijderen en terugzetten naar fabrieksinstelingen doe dit voor beiden

4 Na het weer opstarten behoort het probleem zich niet meer voor te doen
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +17
1 Haal de stroom even kort van de ontvanger af en dan het weer aansluiten

2 Zodra het eerste balkje geel is op je tv scherm, handmatig de stanby knop op de ontvanger indrukken

3 Dan verschijnt er een menu waarin o.a. de volgende 2 regels staan software verwijderen en terugzetten naar fabrieksinstelingen doe dit voor beiden

4 Na het weer opstarten behoort het probleem zich niet meer voor te doen
Badge +1
Hoi chrisvdwal, dat klinkt niet zoals het hoort te zijn! Heb je inmiddels al contact gehad met de klantenservice?

Heb je de software al eens opnieuw ingeladen in de tv-ontvanger zoals jimny aangeeft?

Ik ben ook erg benieuwd of je gebruik maakt een TV Verbinding Set of ligt er een lange internetkabel van de tv-ontvanger naar het modem?
Gisteravond het verzoek van Jimny uitgevoerd en heb tot nu toe geen klachten meer.
Het is dus even afwachten de komende dagen of de klachten wegblijven.

Ik gebruik trouwens geen tv-verbindingsset maar er ligt wel een lange (10 meter) utp-kabel vd ontvanger naar de modem.
Badge +1
Hallo chrisvdwal, ik ben benieuwd of alles nog steeds goed werkt? 🙂
Hallo Leon,

Helaas zijn de klachten er nog steeds. 😞 Heb je nog een andere mogelijke oplossing voor me?

Reageer