Beeld blijft hangen op non-lineair

• 4 februari 2018
  • 6 reacties
  • 174 keer bekeken

Hallo sinds enige tijd heb ik last van bevriezend beeld bij het non-lineair kijken. Dus uitzending gemist, via de gids terug kijken en alles wat ik opgenomen heb. Heb Het volgende al meerdere malen geprobeerd. Harde reset van modem, software van ontvanger opnieuw geladen, naar fabrieksinstellingen, originele Telfort kabel gelegd rechtstreeks van tv naar modem. Omdat het probleem zich uitsluitend s’avonds en in het weekend voordoet, als er dus veel TV wordt gekeken, en omdat ik niet de enige ben lijkt het erop alsof Telfort te weinig bandbreedte ter beschikking heeft. Tevens zou ik graag willen weten of lineair kijken voorrang heeft op non-lineair kijken. Met lineair kijken heb ik namelijk nooit een probleem. Ook heb ik het idee dat het probleem zondagavond rond middernacht vaak voorkomt. Heeft dit te misschien te maken met een backup die dan uitgevoerd wordt?
Gr Libly

6 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Libly, welkom op het forum! Vervelend dat je problemen ervaart met tv kijken. Er wordt geen onderscheid gemaakt in het lineair en non-lineair kijken naar TV. Alles moet gewoon goed werken. Ik zie dat er twee TV-ontvangers zijn aangesloten. Klopt dit? Zo ja, doet het probleem zich voor op beide TV-ontvangers of op 1 TV-ontvanger? Ik kijk uit naar jouw reactie.
Hallo Stephen, bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad 2 ontvangers. Ik zal ze wisselen waardoor ik kan controleren of het aan de ontvanger ligt. Gisteravond rond 00.30 was het trouwens weer raak.

Gr Libly
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Libly, bedankt voor het bevestigen! Kun je nog even aangeven of de problemen zich voordoen op beide TV-ontvangers? Indien het zich voordoet op 1 TV-ontvanger kun je mij het serienummer kenbaar maken van die TV-ontvanger? Deze staat aan de onderkant van de TV-ontvanger weergegeven. Bij voorbaat dank!
Hoi Steven.
Afgelopen zondagavond rond 10.45 was het weer zo ver. Beeld bevroor weer geregeld tijdens non-lineair kijken. Ik heb onvanger 2 aangesloten en ook met deze ontvanger kreeg ik bevriezend beeld. Heeft ongeveer een half uurtje geduurd waarna alles weer naar behoren werkte.

Groet Libly
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Libly, bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp doet het probleem zich alleen voor op de plek waar TV-ontvanger 1 is aangesloten? Zo ja, kun je in dat geval de ethernet-kabel (kabel tussen modem en TV-ontvanger) vervangen? Ik hoor graag van je welk resultaat dat heeft opgeleverd.
Hoi Steven. Ik zal de originele patchkabel van 10 m die ik bij het modem heb gekregen startklaar leggen. Op het moment dat het probleem zich voordoet zal ik alle kabels behalve de internetkabel uit mijn modem trekken en de originele patchkabel op een lan poort aansluiten. Ik hou je op de hoogte. Gisteravond rond 22.45 u was het trouwens weer goed raak. Na een uur gestotter en bevroren beeld ben ik maar naar bed gegaan. Lijkt erop alsof de verbinding niet goed is of te langzaam. Maar dan blijft het toch apart dat er met lineair kijken geen probleem is. Heb daarvoor dacht ik toch dezelfde bandbreedte nodig. Je hoort van me. Bedankt voor de tip.

Gr Libly

Reageer