vraag

Beeld blijft hangen en loopt constant vast (glasvezel Utrecht)

• 31 oktober 2017
  • 12 reacties
  • 1123 keer bekeken

Badge
Goedenavond. Sinds een week of twee ervaar ik continu problemen met TV kijken via glasvezel. Beeld blijft hangen. Vooruitspoelen is niet meer te stoppen en ik moet voortdurend de router resetten. Is er een storing in Utrecht bekend en hoe kan dit probleem worden opgelost? Groet, GJ

12 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoe is de ontvanger aangesloten? Indien met een verbindingsset: draai eens één van de twee pluggen om in het stopcontact.
Je kunt ook de ontvanger eens resetten:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm
Badge
Goedemorgen. Bedankt voor de feedback! Klopt er zit ook een verbindingsset aan. Ik zal je suggestie vanavond eens proberen en de TV box resetten. Laat nog weten of het daarmee is opgelost.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zal voor je duimen. Anders zoeken we gewoon verder.

Succes
Reputatie 7
Badge +13
Hoi GJ, welkom terug. Ik begrijp dat je problemen ondervindt met je draadloos aangesloten TV ontvanger; het beeld blijft hangen en het geluid blijft haperen. Dat is erg frustrerend. Je hebt al advies gehad van een van onze forumhelden zie ik. Dit kan ik ook zeker aanraden. Ook ben ik benieuwd of je met je andere TV ontvanger tegen hetzelfde probleem aanloopt. Die heb je al even niet meer aan gehad zie ik. Kan je dit vanavond laten weten?

Hoe is de ontvanger aangesloten? Indien met een verbindingsset: draai eens één van de twee pluggen om in het stopcontact.
Je kunt ook de ontvanger eens resetten:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm

@GJC, topper!
Badge
Hallo. Het is een paar dagen goed gegaan maar inmiddels zijn dezelfde problemen weer terug. De ontvanger boven ondervindt soms deze problemen. Maar het klopt ik heb hem immers weinig aan. Dien ik de tweede ontvanger tijdelijks als primaire ontvanger te gebruiken? Internet en vaste telefonie werkt overigens zonder problemen. Groet, GJ
Badge
Ah ik zie het nu. Ik stuur ook alvast een prive bericht.
Reputatie 8
Badge +11
@maximaalski
Wat zie je nu. Beetje nieuwsgierig ben ik wel 😳
Reputatie 7
Badge +13
Hoi maximaalski, bedankt voor je reactie. Jammer om te horen dat je nog geen verbetering gemerkt hebt. Aangezien beide ontvangers tegen het probleem aanlopen, lijkt het me niet waarschijnlijk dat de ontvangers het probleem zijn. Dan denk ik dat het toch eerder de TV verbindingsset is of de verbinding naar buiten. Heb jij de mogelijkheid om een van je ontvangers voor een test bekabeld aan te sluiten? Daarmee kan ik het snelste uitsluiten waar het mis gaat. De huidige lijnmetingen zijn in orde namelijk.
Badge
Hallo de afstand tussen de meterkast en de TV is te lang. Ik kan de tweede ontvanger tijdelijk beneden aan de router hangen en aanzetten, maar kan onmogelijk een directe koppeling opzetten zonder verbindingset. Ik gebruik een nieuwe devolo set in een nieuwbouwwoning die altijd goed heeft gewerkt.
Reputatie 7
Badge +13
Het omruilen zal niet direct van meerwaarde zijn, omdat beide ontvangers hetzelfde probleem geven. Wel fijn dat je aangeeft wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn. Je kan deze stappen nog proberen. Om te zien of je de verbindingsset storingsvrij kan krijgen. Zie je nog afwijkingen op de lampjes van deze set? Brandt het huisje rood bijvoorbeeld?
Badge
Hallo. Vooralsnog werkt alles sinds een week weer naar behoren. Ik heb geen randapparatuur vervangen of aangepast. Ik vermoed dat het een tijdelijke storing was.
Reputatie 7
Badge +13
Dat is goed om te horen! Het topic laat ik open voor je. Mocht je nog vragen hebben, dan kan je altijd hier terecht. 😳

Reageer