Beeld blijft elke 10sec hangen of stilstaan

  • 12 januari 2018
  • TV
  • 9 reacties
  • 546 keer bekeken

bert888
Reputatie 1
Sinds 2 dagen blijft het beeld elke 10sec een halve sec hangen!
Router en ontvanger gereset en ook 1min stroomloos gemaakt, maar geen verschil.
Ook de verbindingen nagekeken.

Als ik naar netflix kijk is er geen probleem!

Bij gemist blijft hij ook hangen.

Graag een oplossing.

Glasvezel 50mb
Bedraad aangesloten.

9 Reacties

nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +16
Heb je de ontvanger al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm
bert888
Reputatie 1
Terug naar de fabrieksinstellingen heeft niet geholpen.
Daarna nieuwe software geladen, heeft ook niet geholpen.

Ik lees op het KPN forum dat de Experiabox 8 vaak problemen geeft met zijn geheugen, deze loopt dan vol en word niet gereset.
Dan vervangen voor de Experia10
jimny
Reputatie 8
Badge +17
bert888 schreef:

Terug naar de fabrieksinstellingen heeft niet geholpen.
Daarna nieuwe software geladen, heeft ook niet geholpen
Dan vervangen voor de Experia10



Lees de link betreffende het modembeleid bij Telfort en als het aan het modem ligt dan wordt die vervangen door een V8.
Maar het kan ook aan je verbinding liggen b.v. is de tv ontvanger draadloos aangesloten via de devolos zo ja reset die eens of b.v. andere apparaten die de wifi verstoren zoals bv een slimme meter.


https://forum.telfort.nl/internet-267/welk-modem-krijg-je-bij-telfort-69350
bert888
Reputatie 1
Er is geen slimme meter, en niets van de aansluiting is draadloos.
Het was eerst al 2 weken een meetje aan het rommelen, soms zwart beeld of geen geluid na het opstarten.
bert888
Reputatie 1
Hmm de speedtest op de bekabelde PC en wifi apparaten is maar 1.5mb !
Blijkbaar is de lijn niet goed.
jimny
Reputatie 8
Badge +17
bert888 schreef:

Hmm de speedtest op de bekabelde PC en wifi apparaten is maar 1.5mb !
Blijkbaar is de lijn niet goed.



Daar begint het wel op te lijken dus lijkt me het beste dat webcare Telfort hier even naar kijkt die pakken je topic op zodra je aan de beurt bent

Wat je nog kunt proberen is het glasvezel kastje van de stroom te halen en opnieuw weer aan te sluiten
bert888
Reputatie 1
Ik heb de glazvezelkast ff stroomloos gemaakt, nu alles weer goed.

Dankje voor de tip.
jimny
Reputatie 8
Badge +17
bert888 schreef:

Ik heb de glazvezelkast ff stroomloos gemaakt, nu alles weer goed.

Dankje voor de tip.



Graag gedaan en fijn dat het weer werkt zoals het hoort
Wieger
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Bert, welkom op het forum. Samen met nelly jacoba en jimny heb je al het nodige uitgesloten. Wat zoekwerk leverde op dat de snelheid tijdelijk niet goed was. Na het herstarten van je glasvezel NT heb je weer de goede snelheid én kan je weer TV kijken. Qua metingen zie ik nu weinig bijzonderheden terug. Je lijn is al meerdere dagen stabiel en ik zie geen dataverlies naar je TV ontvanger. Kan je mij bevestigen dat alles na de herstart weer stabiel is gebleven?

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)