Beeld bevriest tijdens TV kijken

• 22 juli 2017
  • 9 reacties
  • 546 keer bekeken

Mijn beeld bevriest standaard omstreeks 19:30 uur. Dit is op alle kanalen het geval. Omstreeks 20:15 uur gaat het beter.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hallo Big_f00t_72, het is even stil gebleven vanuit onze kant. Nu ben ik toch erg benieuwd: heeft de andere kabel nog voor verbetering gezorgd?
Beste Telfort,
Het probleem is zeker minder geworden. Toch bevriest het beeld af en toe maar niet meer om genoemde tijden. Ik ga een wat duurdere UTP kabel kopen om te zien of dit helpt. Tot nu ontzettend bedankt voor de goede service!
Hartelijke groet.

PS oude modem is in de nieuwe door verstuurd.
Hallo, de ontvanger is bekabeld aangesloten. De Speedtest met KPN gedaan. Bekabeld Dik 50mbit en draadloos rond de 15. Tijdens de problemen knipperd het ledje tv en internet knipperd minder dan buiten deze tijd zeg maar. Het adsl punt is niet geoxideerd. Blijft natuurlijk vreemd dat het gebeurd rond 19:30 uur.
Beeld loopt vast en gaat weer verder. HD zenders iets heftiger dan zonder HD. Wat kan het zijn?
Buren hebben KPN en geen last. Verderop in de straat iemand met Telfort en geen last.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Big_f00t_72, wat opmerkelijk dat altijd op hetzelfde tijdstip je verbinding weg valt. Op basis van de huidige informatie kan ik jouw vermoeden nog niet bevestigen of uitsluiten. Zou je me daarom iets meer informatie kunnen geven? Kan je een foto maken van je aansluitpunt? Zie je daar bijvoorbeeld corrosie op je DSL-kabel of bij het aansluitpunt?

Ook ben ik benieuwd hoe je TV ontvanger is aangesloten en hoe je de speedtest hebt gedaan. Als je de TV ontvanger via een draadloze adapter hebt aangesloten, dan kan dit storingen in de hand helpen. Hetzelfde geldt voor een wifi verbinding, deze is doorgaans minder stabiel dan een bekabelde verbinding. Kan je daarom aan mij vertellen hoe de TV ontvanger is aangesloten en of je de speedtest bekabeld hebt gedaan?

Als laatste wil ik je vragen of de lampjes op je Experiabox anders gaan branden ten tijde van deze problemen. Ik hoor het graag van je.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Big_f00t_72, bedankt voor je verdere toelichting. Er zijn hier een paar oorzaken voor te bedenken; het contact met het TV platform loopt spaak, je modem werkt niet meer optimaal of je TV ontvanger is de oorzaak. Dat wil ik door middel van een paar tests verder met je uitsluiten.

Op basis van de knipperende lampjes wil ik je modem vervangen. Ik acht de kans erg groot dat dit de oorzaak is. Wat je ook nog kan proberen is om rond 19.30 via https://telfort.itvonline.nl/ TV te kijken. Hiermee kan je je TV ontvanger uitsluiten. Ook wil ik je voor de zekerheid vragen; heb je op je PC misschien een downloaprogramma aan staan? Het zou kunnen dat het programma rond die tijd altijd iets download en de bron van de storing is. Dit laatste scenario is erg onwaarschijnlijk, maar wilde ik toch delen. Kan je me laten weten of het nieuwe modem verbetering heeft geboden?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Big_f00t_72, Wieger is met vakantie, dus vandaar een bericht van mij. In ieder geval goed om te lezen dat het probleem wel minder is, maar irritant dat het zich nog steeds voordoet. Laat je het weten hoe het met een andere UTP kabel werkt? Ik hoop dat dat verbetering geeft.
Reputatie 8
Badge +18
Maak je gebruik van de draadloze adapters en valt de internet verbinding dan ook uit
Beste Jimny,

Als ik een speedtest doe omstreeks deze tijden zijn deze bar slecht. Wifi werkt ook slecht.
Lijkt net of iedereen RTL4 nieuws gaat kijken en dat het netwerk dit niet aan kan?

Groeten,
Richard
Fijn dat ik een nieuw modem krijg. Ter info. We hebben alles rond 19.30 uur uitgezet. Pc. PlayStation telefoons. Helpt niks. Groeten.
Big_f00t_72

Reageer