beantwoord

Authenticatie mislukt op Amino ontvanger

• 13 april 2013
  • 11 reacties
  • 3718 keer bekeken

Badge
L.s.,
Na het installeren van de stb en het opstarten krijg ik de melding: "authenticatie mislukt". Ook na opnieuw opstarten blijft de melding terug komen. Doe ik iets fout of is er iets mis?
Alvast bedankt.
Gr. G.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 2 november 2017, 18:54

Authenticatie mislukt op een Amino ontvanger houdt in dat de ontvanger zich niet goed kan aanmelden op het televisie platform. Dit kan je vaak oplossen door het glasvezelmodem te herstarten en de Amino ontvanger een software update te geven, via Menu-Instellingen-Systeem-Software Update.

Een authenticatieprobleem op je wifi geeft aan dat je apparaat niet verbinden met het wifi netwerk doordat het wachtwoord niet herkend wordt. Controleer dan als eerste of je het juiste wachtwoord hebt ingevuld, het wachtwoord vind je op de sticker van je modem. Aangeduid als WPA2 key.. Is dit het geval? Verwijder dan de wifi instellingen uit je telefoon, tablet of PC en verbind opnieuw met het wifi netwerk. Soms kan je met het wijzigen van je WiFi-kanaal ook voor verbetering zorgen. Heb je met een ander wifi kanaal nog steeds dit probleem? Zet je reset dan je modem.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Drie weken lang dezelfde foutmelding terug zien komen is erg frustrerend, OMolenaar. Ondanks de radiostilte richting jou, kan ik zien dat mijn collega's de afgelopen weken niet stilgezeten hebben voor je. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing, deze is ook binnen handbereik begrijp ik van mijn collega's. Er moeten op de achtergrond verschillende instellingen voor je aangepast worden om de televisie goed te laten verlopen. Zelf ben ik er de komende twee dagen niet, zal mijn collega's op het forum vragen om dit voor je na te jagen. We komen er bij je op terug.
Reputatie 7
Badge +7
Een update vanuit onze kant. Er wordt nog gewerkt naar een oplossing. Als ik meer weet, dan deel ik het met je.
Reputatie 3
Badge
ik zou denken dat authenticatie mislukt in houdt dat je een foutief nummer en pin invoert
Reputatie 8
Badge +18
Is de iTV aangesloten op poort 3 of 4 
Reputatie 3
Badge
Dat zou ook kunnen inderdaad. Vlan voor itv zit idd op poort 3 of 4. Wat ook belangrijk is, gebruik je het 2812 HNU modem?
Reputatie 3
Badge
L.s., Na het installeren van de stb en het opstarten krijg ik de melding: "authenticatie mislukt". Ook na opnieuw opstarten blijft de melding terug komen. Doe ik iets fout of is er iets mis? Alvast bedankt. Gr. G.

Voor ik het vergeet, kan ook zijn dat itv niet aan staat in je 2812 modem.
log in op je modem met: 192.168.2.254
login is admin
wachtwoord 1234

ga dan naar network->broadband->optie 2 bewerken, en scroll naar beneden. kijk daar of itv aan staat voor poort 3 en 4
Reputatie 8
Badge +18
inloggen op modem moet zijn http://192.168.1.254
Reputatie 7
Badge +7
Authenticatie mislukt op een Amino ontvanger houdt in dat de ontvanger zich niet goed kan aanmelden op het televisie platform. Dit kan je vaak oplossen door het glasvezelmodem te herstarten en de Amino ontvanger een software update te geven, via Menu-Instellingen-Systeem-Software Update.

Een authenticatieprobleem op je wifi geeft aan dat je apparaat niet verbinden met het wifi netwerk doordat het wachtwoord niet herkend wordt. Controleer dan als eerste of je het juiste wachtwoord hebt ingevuld, het wachtwoord vind je op de sticker van je modem. Aangeduid als WPA2 key.. Is dit het geval? Verwijder dan de wifi instellingen uit je telefoon, tablet of PC en verbind opnieuw met het wifi netwerk. Soms kan je met het wijzigen van je WiFi-kanaal ook voor verbetering zorgen. Heb je met een ander wifi kanaal nog steeds dit probleem? Zet je reset dan je modem.
Heb zelf ook dit probleem met de authenticatie. Helaas loopt mijn aanvraag al sinds begin november en is er nog steeds niets gewijzigd. Vanaf 24 november bezig met de klantenservice om dit voor elkaar te krijgen, maar na 3 weken en 6 telefoontjes is dit nog steeds niet opgelost. Zit al sinds 2005 op glasvezel, bij dezelfde aanbieder, maar overweeg toch om over te stappen naar een partij die wel interactieve TV werkend kan opleveren.
Oplossing zou binnen 5 werkdagen (25 november) plaatsvinden. Op 1 december gebeld met verzoek om informatie van de tweedelijns service over de voortgang, maar ik vrees dat men zelf problemen heeft met de uitgaande telefonielijnen.
Al met al ben ik zeer ontevreden over de service die Telfort als bedrijf biedt. Alle goede bedoelingen ten spijt van de vriendelijke medewerkers aan de andere kant van de lijn. Ik wacht nog een weekje en dan stap ik over naar een andere provider!
elke keer wanneer ik wil verbinden met onze wifi dan zegt het: opgeslagen, beveiligd met WPA2 en als ik dan toch verder ga met het proberen van verbinden dan zegt het authenticatieprobleem wat is er dan aan de hand wat doe ik verkeerd want ik typ onze wachtwoord express rustig om mijn mobiel maar toch werkt het niet! ik kan echt niet zonder wifi dus of doe aan de nieuwe modem iets of ik moet weten wat er aan de hand is
:? 😠
elke keer wanneer ik wil verbinden met onze wifi dan zegt het: opgeslagen, beveiligd met WPA2 en als ik dan toch verder ga met het proberen van verbinden dan zegt het authenticatieprobleem wat is er dan aan de hand wat doe ik verkeerd want ik typ onze wachtwoord express rustig om mijn mobiel maar toch werkt het niet! ik kan echt niet zonder wifi dus of doe aan de nieuwe modem iets of ik moet weten wat er aan de hand is. Trouwens onze wifi is beveiligd met WPA2 PSK is dat juist want ik weet het niet maar ik heb mijn mobiel pas net. maar bijvoorbeeld eergisteren deed ie ook zo raar maar verbinde hij wel maar nu niet meer ik ivind het echt heel irritant dat ik steeds niet kan verbinden!!!!!!!!!

:? :@

Reageer