beantwoord

AT5 uit zenderpakket

• 4 september 2018
  • 46 reacties
  • 1097 keer bekeken

Reputatie 1
Zag vandaag dat AT5 niet meer in het zenderpakket staat. Dit zonder berichtgeving.
waarom wordt het zenderpakket steeds verder uitgekleed?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 24 september 2018, 09:42

@Jasper - Telfort
Is er al uitsluitsel hoe het nu zit, en hoe het de komende tijd met de regionale zenders (incl AT5) komt?
Bij mij zijn trouwens de overige regionale zenders weer weg. Dus alleen nog de aanliggende provincies en AT5.

Het was voor ons ook even onduidelijk, maar ik heb nu echt licht aan het einde van de tunnel. AT5 is in eerste instantie bewust uitgezet en na enige tijd was de zender zomaar weer terug zoals jullie gemerkt hebben.
Vorige week is er hoog overleg geweest om te beslissen wat er nu met AT5 zal gaan gebeuren, vanmorgen had ik de uitkomst daarvan in mijn mail: AT5 blijft nu in het basispakket zitten en jullie blijven deze kunnen kijken :)

echter niks echt regiogebonden zoals de omroep van een buurdorp wat via de Amino wel beschikbaar was.

De regiogebonden zenders blijven regionaal zichtbaar, daarvoor is met deze pakketten niets veranderd.
Bekijk reactie

46 reacties

De wijzigingen zijn bijtijds per mail en op de website aangekondigd.
https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-prijs-zenderwijzigingen-telfort-thuis-2018-75769

*De regionale zenders in het basispakket worden alleen uitgezonden in de eigen en aangrenzende provincies. Plaatselijke zenders zoals AT5 (Amsterdam) worden niet in de aanliggende provincies uitgezonden.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Ton, vorig jaar zijn er een aantal wijzigingen geweest in het zenderaanbod wat betreft de lokale zenders. Daarbij zijn de regionale zenders alleen nog beschikbaar van je eigen provincie en die van de provincies er omheen. AT5 zou wel landelijk doorgegeven moeten worden en ik heb het hier net ook op onze testopstelling getest. Ik krijg op kanaal 510 wel AT5 in beeld, krijg jij die helemaal niet in beeld daar of zie je de zender alleen niet in het zenderoverzicht?
Reputatie 1
Badge
Hier in Zutphen in Gelderland ook opeens geen AT5 meer, terwijl ik daar als oud-Amsterdammer vaak naar kijk. Via chat al doorgeven aan Telfort en op aanraden van deze medewerker de ontvanger naar fabrieksinstellingen teruggezet. Helaas nog steeds geen AT5 op 510. 510 staat niet meer in het overzicht. Dit is de enige zender die opeens niet meer te zien is. Graag een oplossing.
In Eindhoven ook verdwenen terwijl ik daar ook regelmatig naar keek.
Reputatie 8
Badge +11
Hmm, het lijkt opeens op meer plekken te verdwijnen nu dus. We gaan hier achteraan en zodra er meer duidelijkheid is kom ik er bij jullie op terug.
Reputatie 8
Badge +10
In Spijkenisse is AT5 ook pleite op 510.
Niet dat ik er ooit naar zal kijken maar ik dacht, ik meld het maar even... 😆
Reputatie 8
Badge +11
Hier op een paar kilometer van Amsterdam (zelfde provincie) staat hij er ook niet bij.
Geen idee of dat eerder wel zo was.
Reputatie 8
Badge +10
Hier op een paar kilometer van Amsterdam (zelfde provincie) staat hij er ook niet bij.
Geen idee of dat eerder wel zo was.

Dat kan niet de bedoeling zijn in dezelfde provincie.
Er zal vermoedelijk iemand op wat verkeerde knopjes hebben gedrukt...
Ik woon in Noord-Holland en heb sinds 3 dagen geen AT5 meer. Waarom????
Ik woon in Noord-Holland en heb sinds 3 dagen geen AT5 meer. Waarom????

Wat Enterprise in de post boven je zegt.
Wel apart dat die knopjes nog steeds niet goed gezet zijn.

@Jasper - Telfort
Al nieuws over de oorzaak en oplossing?
Reputatie 8
Badge +11
We hebben hier toevallig net een terugkoppeling over gekregen. Het blijkt dat AT5 inderdaad met de laatste zenderwijziging bij ons alleen nog beschikbaar zou moeten zijn in de postcodegebieden van Amsterdam. Op de site was dit toen al meteen aangepast, maar de technische wijziging om AT5 uit te zetten voor de andere gebieden is pas later doorgevoerd. Daardoor konden jullie het tot afgelopen dagen nog zien buiten Amsterdam, maar is het nu alsnog dichtgezet.
Doordat het nog wel beschikbaar was, was het voor ons ook even verwarrend maar het is nu opgehelderd. Het klopt dat AT5 niet meer buiten de hoofdstad te zien is.
Reputatie 1
Badge
Slechte communicatie van Telfort en veel mensen zullen teleurgesteld zijn. Waarom deze beslissing ineens? AT5 is een zender die juist ook in veel andere regio's wordt bekeken.... Teleurgesteld in Telfort!
Ik vraag mij af wat hier de reden van is. Krijgen we daarvoor wel een andere kanaal? Als Hagenees vind ik dat wel teleurstellend.. 😞
Dit vind ik bij AT5
https://www.at5.nl/informatie/3/faq

Maar wat is - KPN Digital?
We hebben hier toevallig net een terugkoppeling over gekregen. Het blijkt dat AT5 inderdaad met de laatste zenderwijziging bij ons alleen nog beschikbaar zou moeten zijn in de postcodegebieden van Amsterdam. Op de site was dit toen al meteen aangepast, maar de technische wijziging om AT5 uit te zetten voor de andere gebieden is pas later doorgevoerd. Daardoor konden jullie het tot afgelopen dagen nog zien buiten Amsterdam, maar is het nu alsnog dichtgezet.
Doordat het nog wel beschikbaar was, was het voor ons ook even verwarrend maar het is nu opgehelderd. Het klopt dat AT5 niet meer buiten de hoofdstad te zien is.

@Jasper - Telfort
Ik weet niet waar dit mis gaat, maar er staat bij KPN en Telfort op de site wat anders dan jij zegt.
Bij het KPN zenderoverzicht dat nu op hun site staat staat dat AT5 en Omrop Fryslan in het hele land beschikbaar zijn.
https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm

En ook bij Telfort staat nu dat AT5 in het hele land beschikbaar is. Het sterretje staat namelijk niet bij AT5.
*Deze regionale zenders worden alleen uitgezonden in de eigen provincie.

Dus gewoon weer op aan die knop. 😃

Reputatie 8
Badge +11
Zelfs al zou de info van Jasper kloppen, dan ben ik benieuwd naar wat de "postcodegebieden van Amsterdam" zijn.
Zelfs al zou de info van Jasper kloppen, dan ben ik benieuwd naar wat de "postcodegebieden van Amsterdam" zijn.

https://www.postcode-adresboek.nl/postcode-amsterdam
Reputatie 8
Badge +11
Dank Nelly Jacoba, maar dat gaat om Amsterdam zelf. Het postcodegebied lijkt me groter. Er zijn een aantal plaatsen min of meer aan vastgegroeid.
Maar die hebben geen A'dam postcode.
Reputatie 8
Badge +11
Amsterdam-Zuidoost zit in de 1100-serie, om maar wat te noemen. Diemen, min of meer tussen Amsterdam en Amsterdam-Zuidoost, ook. Daarom wil in graag weten welk gebied het omvat.
Ik mis AT5 niet, maar kan me slecht voorstellen dat het alleen om 1000-1099 gaat.
Diemen is een zelfstandige gemeente, dacht ik. ZO hoort natuurlijk wel bij Adam.
Reputatie 8
Badge +11
Ik weet niet waar dit mis gaat, maar er staat bij KPN en Telfort op de site wat anders dan jij zegt.
Bij het KPN zenderoverzicht dat nu op hun site staat staat dat AT5 en Omrop Fryslan in het hele land beschikbaar zijn.
https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm

En ook bij Telfort staat nu dat AT5 in het hele land beschikbaar is. Het sterretje staat namelijk niet bij AT5.*Deze regionale zenders worden alleen uitgezonden in de eigen provincie.

Dus gewoon weer op aan die knop. 😃

Bij KPN lijken er inderdaad geen plannen te zijn om iets aan AT5 te veranderen. De vraag waarom het bij ons is aangepast hebben we ook gesteld, we wachten nog op een antwoord daarop.
Op onze site staat het nu verschillend op 2 verschillende manieren weergegeven, hier staat dat het niet het geval is en op deze pagina staat er inderdaad niets over. Dat maakt de situatie nog meer verwarrend. Ik heb gevraagd om dit ook na te kijken, zodat het overal goed staat. Ik verwacht dat de tekst op de laatste link aangepast zal worden, niet dat de zender weer terugkomt. Zodra ik weet waarom die keuze is gemaakt zal ik het met jullie delen.
@Jasper - Telfort

Je "hier" linkje geeft een foutmelding
Reputatie 8
Badge +11
Scherp, ik heb het meteen aangepast. Ik had de linkjes gekopieerd uit de mail die ik intern had doorgestuurd, blijkbaar was er een haakje sluiten meegekomen bij het kopiëren en dat werkt niet in de link.
Ik ben erg benieuwd wat het nu gaat worden. Slecht communicatie!! Als Telfort inderdaad AT5 uit het zendaanbod haalt, is dat voor ons een reden op het abonnement op te zeggen en dit zijn geen lose woorden. Ben ook van mening dat je niet zomaar een zender eruit kan gooien zonder wat nieuws aan te bieden. Uiteindelijk betalen we er voor!

Reageer