beantwoord

Arris tv-ontvanger met internet via TP-Link TL-WPA8630P

• 23 september 2019
  • 50 reacties
  • 532 keer bekeken

Toon het eerste bericht

50 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Ik zal de laptop met kabel eens aansluiten kijken wat dan de snelheid is.
Nou... in ieder geval geen 430 Mbps.
Je krijgt de snelheid te zien van je internetverbinding met Telfort.
Dat is afhankelijk van je abonnement tot 50 Mbps of tot 100 Mbps.
Of je moet een glasvezelverbinding/abonnement van 200 Mbps hebben maar ook dan zal je een maximum snelheid van 200 Mbps zien en geen 430 Mbps.
Het kan dus ook minder zijn dan genoemde snelheden, afhankelijk van het type verbinding (glasvezel of DSL).
Die 430 Mbps is zoals eerder al gezegd de snelheid van een lokale verbinding tussen de modem en het aangesloten apparaat waarop je die snelheid vermeldt ziet staan.
Het is niet de snelheid van je internetverbinding zelf.
Reputatie 1
Als aanvulling op de reactie van @Doornekamp33
Vanuit andere onderwerpen is inderdaad bekend dat LED-lampen storing kunnen veroorzaken op zo'n powerline set. Ik dacht dat gebruiker @GJC dat zelf aan de hand heeft gehad. Heeft toen een paar LED-lampen verwisseld voor van een ander merk of type, was het probleem over.

Heb ook nog in de gebruiksaanwijzing gekeken van de utility die je voor die TP-Link Powerline set kunt inzetten, met wat je daar kunt instellen. Ten aanzien van IGMP functies kon men niets instellen.

Vond echter wel nog een optie met betrekking tot interferentie.
Hoewel dat ging over "VDSL" (wat feitelijk in een interne LAN-verbdining niet meespeelt), zou je die setting ook eens kunnen proberen. Niet geschoten is altijd mis.
Blz. 15 van het volgende PDF-bestand.https://static.tp-link.com/1910012196_tpPLC%20Utility_UG.pdf
Je zou daarvoor wel eerst die laatste utility moeten downloaden, om de Powerline te kunnen benaderen. https://www.tp-link.com/nl/support/download/tl-wpa8630p/v2.10/#Utility
De maximale snelheid van de Powerline gaat daarbij wel wat naar beneden, maar voor TV heb je toch niet zo'n hoge snelheid nodig. Dus ik denk dat het daar geen merkbare invloed op heeft.
Alleen als positieve uitwerking niet een haperen?

JAMMER geen resultaat.
Reputatie 1

De TP ondersteund IGMP V1/V2/V3 dus dat zou goed zitten(zie linkje van Galdor), instellen gaat via de app die TP levert, daar moet je dan kunnen zien of je het aan moet zetten, ook al lijkt me dit niet te kunnen.

Misschien zit er in het stroomnetwerk wat dwars waardoor het stoort, je kunt eens kijken welke snelheid de TP's onderling halen, neem aan dat het in de app ook mogelijk is om dat te testen, en zit er op dezelfde groep iets van ledlampen, er is bekend dat sommige lampen storing kunnen veroorzaken, dit kun je ondervinden door ze er 1 voor 1 uit te draaien, lost het het probleem op, vervang hem voor een ander merk, lost het niks op zit het daar niet in.
Ook bij een dubbel stopcontact de andere niet gebruiken, alleen de doorkoppeling van de adapter gebruiken.

Ook kan je kijken of er een firmware upgrade mogelijk is: https://www.tp-link.com/nl/support/download/tl-wpa8630p/ wel even de goede versie invoeren die je hebt.

Voor een overzicht: https://www.tp-link.com/nl/home-networking/powerline/tl-wpa8630p/#overview
Op d3 groep zitten led lampen. Maar de andere adapter op dezelfde groep waar de pc's op staan geen probleem.

Nieuwe firmware kan ik proberen door de ontvamger beneden aan te sluiten rechtstreeks op de router.

Ik heb firmware gecheckt. Deze geeft aan up to date te zijn.
Reputatie 8
Hoe heb je de individuele apparaten van zo'n powerline set aangesloten?

Het moet als eerste apparaat in een wandcontactdoos, dus niet als optie op een van de contacten van een losse stekkerdoos. Mogelijk moet het type wat je gebruikt ook op een wandcontactdoos met randaarde.

Je kunt ook nog proberen om één van die powerline stekkers 180 graden gedraaid in de wandcontactdoos te steken. (Fase verwisseling van de stroom).

Nog steeds problemen, probeer de powerline set als test eens in dezelfde kamer beneden aan te sluiten op twee verschillende wandcontactdozen. Als het dan wel werkt, en bij de aansluiting van één zo'n apparaatje van de powerline set op de slaapkamer niet meer (wellicht op een andere stroomgroep), is er kennelijk teveel interferentie op je stroomnet om een goede connectie te kunnen bewerkstelligen. Dan is het "helaas pindakaas".

Kabels trekken is voor mij is geen optie.
Eerder gebruikte je kennelijk een coaxkabel tot naar je slaapkamer.
Die loopt naar ik denk door een leiding heen. Die zou je kunnen vervangen door een UTP-kabel.

Indien de slaapkamer op een bovenverdieping is, het gemakkelijkste door van daaruit een UTP-kabel aan de coaxkabel vast te maken, en dan in de meterkast, de coaxkabel eruit te trekken.
Trek je van bovenuit die UTP-kabel als vervanging door de leiding heen.

Om het soepeler te laten verlopen kun je de UTP-kabel nog met "kabelvet" insmeren.
Een omschrijving van iemand die onlangs iets vergelijkbaar heeft gedaan met de opties die zijn gegeven, en met uitstekend resultaat heeft afgerond zie < HIER > en vervolgreacties.
Reputatie 1

De TP ondersteund IGMP V1/V2/V3 dus dat zou goed zitten(zie linkje van Galdor), instellen gaat via de app die TP levert, daar moet je dan kunnen zien of je het aan moet zetten, ook al lijkt me dit niet te kunnen.

Misschien zit er in het stroomnetwerk wat dwars waardoor het stoort, je kunt eens kijken welke snelheid de TP's onderling halen, neem aan dat het in de app ook mogelijk is om dat te testen, en zit er op dezelfde groep iets van ledlampen, er is bekend dat sommige lampen storing kunnen veroorzaken, dit kun je ondervinden door ze er 1 voor 1 uit te draaien, lost het het probleem op, vervang hem voor een ander merk, lost het niks op zit het daar niet in.
Ook bij een dubbel stopcontact de andere niet gebruiken, alleen de doorkoppeling van de adapter gebruiken.

Ook kan je kijken of er een firmware upgrade mogelijk is: https://www.tp-link.com/nl/support/download/tl-wpa8630p/ wel even de goede versie invoeren die je hebt.

Voor een overzicht: https://www.tp-link.com/nl/home-networking/powerline/tl-wpa8630p/#overview
Op d3 groep zitten led lampen. Maar de andere adapter op dezelfde groep waar de pc's op staan geen probleem.

Nieuwe firmware kan ik proberen door de ontvamger beneden aan te sluiten rechtstreeks op de router.
Ik heb firmware gecheckt. Deze geeft aan up to date te zijn.

Ik heb de ledlampen uitgedraaid heen resultaat.
Reputatie 1
Als ok via de app de snelheid bekijk heeft de extender naar tv 400 mbs em de extender naar de pc's 280 mbs.
Als ik in de app kijk zie ik dat je instellingen kunt aangeven waar voorkeur naar uitgaat voor de adapter die aangesloten is op de roiter. Dat zijn er 4: internet, video, games en nog een. Deze opties heb ik allemaal gebruikt geen resultaat.
Reputatie 1
Hoe heb je de individuele apparaten van zo'n powerline set aangesloten?

Het moet als eerste apparaat in een wandcontactdoos, dus niet als optie op een van de contacten van een losse stekkerdoos. Mogelijk moet het type wat je gebruikt ook op een wandcontactdoos met randaarde.

Je kunt ook nog proberen om één van die powerline stekkers 180 graden gedraaid in de wandcontactdoos te steken. (Fase verwisseling van de stroom).

Nog steeds problemen, probeer de powerline set als test eens in dezelfde kamer beneden aan te sluiten op twee verschillende wandcontactdozen. Als het dan wel werkt, en bij de aansluiting van één zo'n apparaatje van de powerline set op de slaapkamer niet meer (wellicht op een andere stroomgroep), is er kennelijk teveel interferentie op je stroomnet om een goede connectie te kunnen bewerkstelligen. Dan is het "helaas pindakaas".

Kabels trekken is voor mij is geen optie.Eerder gebruikte je kennelijk een coaxkabel tot naar je slaapkamer.
Die loopt naar ik denk door een leiding heen. Die zou je kunnen vervangen door een UTP-kabel.

Indien de slaapkamer op een bovenverdieping is, het gemakkelijkste door van daaruit een UTP-kabel aan de coaxkabel vast te maken, en dan in de meterkast, de coaxkabel eruit te trekken.
Trek je van bovenuit die UTP-kabel als vervanging door de leiding heen.

Om het soepeler te laten verlopen kun je de UTP-kabel nog met "kabelvet" insmeren.
Een omschrijving van iemand die onlangs iets vergelijkbaar heeft gedaan met de opties die zijn gegeven, en met uitstekend resultaat heeft afgerond zie < HIER > en vervolgreacties.

Dank je wel voor de tip, een nieuwe kabel trekken zoals je beschrijft lukt niet de kabel ligt onder een vaste trap en onder laminaat. Toen een goede oplossing.
Reputatie 8
"heen" resultaat? Neem aan dat je bedoelt, "géén resultaat".
(En was het de bedoeling dat als antwoord te markeren ??).

En de andere testjes die zijn voorgesteld (powerline set 180 graden omdraaien / randaarde)?
Heb je in ieder geval een indicatie of je daar nog iets mee kunt doen.

Jammer dat je geen kabel kunt uitwisselen.
Reputatie 1
Ik heb divetse apps gebruokt via de omtvanger zpals yoitube en openhaard vuur deze werken prima.
Reputatie 1
"heen" resultaat? Neem aan dat je bedoelt, "géén resultaat".
(En was het de bedoeling dat als antwoord te markeren ??).

En de andere testjes die zijn voorgesteld (powerline set 180 graden omdraaien / randaarde)?
Heb je in ieder geval een indicatie of je daar nog iets mee kunt doen.

Jammer dat je geen kabel kunt uitwisselen.

De extender heb ik een halve slag gedraaid. Ik heb jammergenoeg geen randaarde. Randaarde verbetert de snelheid wat ik op het www kan lezen. Kan ik jammergenoeg niet testen.
Reputatie 1
Ik kan alleen de instellingen van de adapter die direct op de router is aangesloten aanpassen, niet van de extender die rechtstreeks verbonden is op de tv. Daarvoor heb ik gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Welke zijn dat?
Reputatie 8
Badge +19
Als ok via de app de snelheid bekijk heeft de extender naar tv 400 mbs em de extender naar de pc's 280 mbs.
Je kan blijven goochelen met die hoge getallen maar die zijn niet van invloed op de snelheid van je TV-ontvanger en de TP-Link.
De TV-ontvanger kan naar de TP-Link maximaal de internetsnelheid doorgeven die hij krijgt vanuit de modem.
De snelheden die je noemt zijn niet relevant v.w.b. een betere samenwerking tussen de TV-ontvanger en de TP-Link.
Hieronder een afbeelding van de snelheden van mijn internetverbinding (25 Mbps) en de (veel hogere snelheden) tussen mijn modem en de lokale devices.
Ik kan op mijn kop gaan staan maar als ik met elk van die devices via wifi het internet opga (en dat geldt dus ook voor de TV-ontvanger) dan kan dat nooit sneller dan met de genoemde 25 Mbps.
Een TV-ontvanger kan trouwens nooit meer dan 8 Mbps vebruiken (ongeacht of die nou wel of niet via een TP-Link aangesloten is) omdat een HD-stream maximaal 8 Mbps is, of hooguit 13 Mbps bij glasvezel (GlasHD).
Het wel of niet goed functioneren van de TP-Link heeft dus niets te maken met bovengenoemde zaken.

Reputatie 1
Ik heb de adapter beneden op de tv aangesloten zelfde als boven even beeld dan stilstaand beeld dan even verder en vervolgens melding controleer of tv ontvanger goed is aangesloten en kijk op de website. Hetzelfde als ik adapter 180 graden draai. Het moet denk dus toch ergens in de instelling zitten. Als ik youtube selecteer kan ik de filmpjes goed afspelen. Nog steeds help.
Reputatie 1
Zijn er nog opties die ik mogelijk over het hoofd heb gezien. Behalve dan kabels trekken.
Reputatie 1
Wat heb ik gedaan. Op zolder staat een router rechtstreeks verbonden met de router beneden resultaat even beeld dan niet. Dit ook op ern andere tv toegepast zelfde resultaat.

Nu heb ik de utp kabel op de experiabox aangesloten prima beeld. Hier zitten 2 uitgangen op voor de tv die werken. Alleen loopt de utp kabel over de trap.

Waarom werkt het dan niet via de tp-link??? Het moet dan aan de instellingen van de tp-link zitten.

Of het kan uberhaupt niet via het stroomnetwerk in huizen.
Reputatie 1

Als ok via de app de snelheid bekijk heeft de extender naar tv 400 mbs em de extender naar de pc's 280 mbs.Je kan blijven goochelen met die hoge getallen maar die zijn niet van invloed op de snelheid van je TV-ontvanger en de TP-Link.
De TV-ontvanger kan naar de TP-Link maximaal de internetsnelheid doorgeven die hij krijgt vanuit de modem.
De snelheden die je noemt zijn niet relevant v.w.b. een betere samenwerking tussen de TV-ontvanger en de TP-Link.
Hieronder een afbeelding van de snelheden van mijn internetverbinding (25 Mbps) en de (veel hogere snelheden) tussen mijn modem en de lokale devices.
Ik kan op mijn kop gaan staan maar als ik met elk van die devices via wifi het internet opga (en dat geldt dus ook voor de TV-ontvanger) dan kan dat nooit sneller dan met de genoemde 25 Mbps.
Een TV-ontvanger kan trouwens nooit meer dan 8 Mbps vebruiken (ongeacht of die nou wel of niet via een TP-Link aangesloten is) omdat een HD-stream maximaal 8 Mbps is, of hooguit 13 Mbps bij glasvezel (GlasHD).
Het wel of niet goed functioneren van de TP-Link heeft dus niets te maken met bovengenoemde zaken.

De snelheid is mss niet van belang maar is wel een gegeven dat de snelheid via glasvezel voldoende is. Maar waarom elke keer die storing.
@gertjan.droog
Waarom blijft je iedere keer hele lappen tekst citeren?
Het topic is nu bijna onleesbaar geworden...
Reputatie 8
Op zolder staat een router rechtstreeks verbonden met de router beneden resultaat even beeld dan niet. Dit ook op ern andere tv toegepast zelfde resultaat.
Dat zit hem dan in de instellingen van de tweede router ten aanzien van TV-streams. Je kunt een TV-ontvanger niet zo doorkoppelen. Is afhankelijk van mogelijkheden / instellingen van die router.
Ik weet dat de moderatoren van KPN adviseren of TV ontvangers via een powerline of internet toepassingen niet beide. Mogelijk dat dit een aanknopingspunt is.
Reputatie 8
Badge +11
Nu heb ik de utp kabel op de experiabox aangesloten prima beeld. Hier zitten 2 uitgangen op voor de tv die werken. Alleen loopt de utp kabel over de trap.

Waarom werkt het dan niet via de tp-link??? Het moet dan aan de instellingen van de tp-link zitten.

Dat het via de directe kabel goed gaat is fijn, maar over de trap is zo'n kabel niet handig natuurlijk. Dat betekent niet per se dat het in de instelling van de TP-Link moet zitten, het kan ook zijn dat er niet genoeg signaal door het stroomnetwerk komt. Instellingen hebben daar ook geen invloed op.
Ik ben het ook net nelly jacoba eens, door steeds de hele berichten te quoten wordt het snel overzichtelijk. Ik heb alle reacties meerdere keren moeten lezen om zeker te weten dat ik niets misten. Het is makkelijker om een klein deel te quoten, zoals ik hierboven deed :)

Ik weet dat de moderatoren van KPN adviseren of TV ontvangers via een powerline of internet toepassingen niet beide. Mogelijk dat dit een aanknopingspunt is.
Als de powerline IGMP ondersteund is dat niet noodzakelijk, maar we kunnen het testen om het uit te sluiten.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @gertjan.droog, ik neem het van Jasper over omdat hij nu vakantie heeft. Ik hoop dat je iets gehad hebt aan de tips van Enterprise, Babylonia en Galdor, en de uitleg van Jasper. We horen graag hoe het gegaan is en laat het ook gerust weten als je nog vragen hebt.
Reputatie 1
Hoi dat is lekker voor Jasper, ik heb de diverse opties geprobeerd en ook via een extra router zoeal hier boven beschreven. Ik heb nu de extender op zolder geplaatst zodat ik de router dasr niet meer nodig heb. Ik kan dan de ethernet kabel die daar naar toe loopt gebruiken om deze aan te sluiten op de tv-ontvanger. Ik heb dit nog niet getetst. Hopelijk lukt dat komend weekend.
Reputatie 8
Badge +9
@gertjan.droog zeker weten 🙂 Ik begrijp dat je je netwerk in huis veranderd hebt, ik ben benieuwd hoe het gaat met deze nieuwe constructie. We horen graag wat je bevindingen zijn.
Reputatie 1
Ik heb de internetkabel van de router die op zolder stond afgekoppeld verlengd met een tussenstuk en via de overloop aangesloten op de tv-ontvanger. Dit werkt prima.

De adapter die ik wilde gebruiken voor de tv-ontvanger op zolder in stopcontact gedaan (zelfde groep) zodat daar weer wifi is. Iedereen tevreden.

Ik wil iedereen bedanken die zijn best heeft gedaan mij te adviseren om het werkend te krijgen.
Reputatie 8
Badge +9
@gertjan.droog Dankjewel voor het delen van de oplossing, ik ben blij dat het nu goed werkt! Graag gedaan en je weet ons te vinden hier op het forum als we iets voor je kunnen doen.

Reageer